  • 1. Data: 2002-03-26 15:18:30
    Temat: fałszywy PIT-11
    Od: b...@b...pl (bgl)

    Co mam zrobic jesli byly pracodawca wystawil mi ewidentnie falszywy
    PIT-11 za ubiegly rok? Przyjac? rozliczyc sie wedlug tego papierka? U
    kogo i w jakim trybie moge dochodzic sprostowania?
    Bożena

    --
    Myslisz o otworzeniu wlasnego sklepu internetowego?
    A moze o wynajeciu stoiska w wirtualnym pasazu?

  • 2. Data: 2002-03-26 15:36:09
    Temat: Re: fałszywy PIT-11
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    No cóż, jak proponuje Maddy paski w rękę i licz sam :)))

    A co znaczy "fałszywy PIT-11"??? Może jest błąd??? Fałszywe mogą być
    pieniądze, zeki, weksle czyli papiery wartościowe ale nie słyszałem o
    fałszywym PIT??? Może chodzi o sfałszowany podpis. No tak to jets karalne.

  • 3. Data: 2002-03-26 18:41:14
    Od: "Excile" <d...@k...net.pl>

    Użytkownik "bgl" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PIT-11 za ubiegly rok? Przyjac? rozliczyc sie wedlug tego papierka? U
    > kogo i w jakim trybie moge dochodzic sprostowania?

    rozumiem, ze nie zgadzaja sie cyferki na PICIE, tzn zarobilas wiecej niz w
    rzeczywistosci dostalas?
    Jesli na PICIE masz niescislosci to wystap do pracodwacy na pismie o
    korekte, anulowanie PITu itp. Jak to nie poskutkuje to idzeisz do IZBY
    SKARBOWEJ. Jednak do IZBY sie nie spiesz bo wszyscy beda mieli mase
    tlumaczenia(ty rowniez) i sprobuj to zalatwic polubownie. Sam to
    przeciwiczylem w tym roku, bo dostalem PIT od czlowieka, u ktorego w zyciu
    nie pracowalem. Grzecznie anulowal PIT i napisla oswiadczenie, ze to byla
    pomylka.
    pzd
    DC

  • 4. Data: 2002-03-26 19:28:23
    Od: "Gift" <w...@c...net.pl>

    Ji........ (oops! już kiedyś zebrałem za to joby) zaniesie PIT-11 ze skargą
    do US a PIT-37 rozliczy wg danych rzeczywistych, broń Panie Boziu z PIT-11,
    bo mimo wszystko obowiązek podatkowy ciąży na Pani :-). Pracodawca co
    najwyżej może odpowiadać przed US jako płatnik, a po podatek i tak przyjdą
    do Pani.
    Sprostowanko wysłać do pracodawcy niech dokona korekty PIT-11

    Śledczy :-)

  • 5. Data: 2002-03-26 19:49:10
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    Użytkownik "Gift" <w...@c...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do Pani.
    > Sprostowanko wysłać do pracodawcy niech dokona korekty PIT-11

    O widzę, że nie tylko ja mam taki problem. Najwyraźniej firmy mają sposób na
    unikanie płacenia podatków. Z tego co wiem to mnóstwo podatników nawet nie
    zdaje sobie z tego sprawy. Mało tego są zadowoleni bo otrzymują większ zwrot
    z US niż w rzeczywistości należy się i dlatego nie donoszą. Tak naprawdę to
    są ogromne pieniądze a metodę stosują firmy zagraniczne dojąc nasz kraj.

  • 6. Data: 2002-03-27 08:40:09
    Od: b...@b...pl (bgl)

    Excile wrote:

    > rozumiem, ze nie zgadzaja sie cyferki na PICIE, tzn zarobilas wiecej niz w
    > rzeczywistosci dostalas?

    Wlasnie! pracodawca wpisal mi kwoty nalezne, a nie te, ktore wyplacil.
    A ze zalegal ( i zalega) mi za prawie kwartal...
    No to co mam zrobic? Napisac do bylego pracodawcy o korekte?
    Nawet mi nie odpowie!
    I jak mam sie rozliczyc za zeszly rok? Bo slyszalam rozne opinie:
    - wedlug tego papierka, ktory mi podeslali
    - wedlug danych rzeczywistych (a te akurat znam)
    - jeszcze inaczej? chyba nie ma trzeciej mozliwosci...

    Bozena

  • 7. Data: 2002-03-27 09:36:34
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > z US niż w rzeczywistości należy się i dlatego nie donoszą. Tak naprawdę
    > są ogromne pieniądze a metodę stosują firmy zagraniczne dojąc nasz kraj.

    No to niech fimy przeczytają ustawę pdof kiedy powstaje przychód u
    pracownika. Sam zrobiłem ten czeski błąd ale się z niego wycofałem. Masz
    kasa to masz przychód.