  • 1. Data: 2003-02-26 21:29:01
    Temat: Korzystny leasing samochodu
    Od: "artek" <artek32(poszedl)@poczta.onet.pl>

    witam
    Powstal dylemat na temat leasingu i pytan tyle ,ze watpie aby ktos na nie tu
    odpowiedzial . Dlatego prosze o miarodajne zrodla w necie opisujace
    "leasing" ze szczegolnym naciskiem na przepisy .
    Na stronach firm "dajacych" samochody w leasing nie znalazlem odnosnikow do
    przepisow . A interesuje mnie np:
    jak rozumie sie ( lopatologicznie) pojecie "samochod ciezarowy z
    homologacja"
    jakie sa rodzaj leasingow i jakie sa ich roznice
    na co zwracac uwage zawierajac umowe leasingowa
    dzieki dzieki za pomoc ..bo nim nie wiem :)

  • 2. Data: 2003-02-27 10:45:52
    Temat: Re: Korzystny leasing samochodu
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Użytkownik "artek" <artek32(poszedl)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakie sa rodzaj leasingow i jakie sa ich roznice
    > na co zwracac uwage zawierajac umowe leasingowa
    > dzieki dzieki za pomoc ..bo nim nie wiem :)

    łopatologiczne wyjaśnienie Twoich problemów najlepiej zrobi książka "ABC
    small business`u" sam z niej korzystam i mogę Ci ją polecić. www.misie.pl

    Pozdr.
    Janusz

  • 3. Data: 2003-02-27 16:00:12
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    http://biznes.interia.pl/leasing/

    A interesuje mnie np:
    > jak rozumie sie ( lopatologicznie) pojecie "samochod ciezarowy z
    > homologacja"

    Naczelny Sąd Administracyjny w grudniu 2000r. ustalił tryb przerejestrowania
    aut osobowych na ciężarowe. Auto takie musi najpierw otrzymać odpowiednią
    homologację, którą wydaje minister transportu i gospodarki morskiej w
    oparciu o badania wykazujące, czy spełnione są warunki prawa o ruchu
    drogowym.
    Obowiązek wystąpienia o homologacje i jej zdobycie ciąży na firmie
    przerabijącej samochód. Może być to producent auta, firma montująca samochód
    albo wprowadzająca zmiany w jego wyposażeniu lub zabudowie. Zawsze ta, która
    akurat zmienia auto z osobowego na ciężarowe i odwrotnie - przebudowująca
    ciężarówkę na auto osobowe. Dopiero później właściciel samochodu udaje się z
    nową homologacją otrzymaną od firmy i z dowodem rejestracyjnym do wydziału
    komunikacji, aby auto przerejestrować. Numery i tablice mogą pozostać stare.
    Tak więc, jak widać zamontowanie kratki nie czyni samochodu ciężarowym,
    teraz potrzebna jest homologacja.

    I jeszcze tu:
    http://www.bpj.pl/6/5.html
    Agata