  • 11. Data: 2002-06-07 22:35:57
    Temat: Re: Koszty przesyłki jak ująć na fakturze? PROŚBA PONOWNA
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adqp2k$i6h$...@n...gazeta.pl...
    > A ja dzwoniłem dzisiaj opisałem sprawę po zastanowieniu
    > i spojrzeniu w ustawę o zwolnieniu usług Poczty Polskiej z podatku Vat
    > powiedziała że lepiej tego w ogóle nie wciągać na fakturę
    > A jeżeli kupujący się uprze to wtedy refakturować
    > niby sprawa prosta a rozwiązanie nie takie jasne.
    > Pozdrawiam Waszko

    Podsumujmy:
    - Nie wysyłasz paczek za pobraniem co jest najwygodniejszym podatkowo
    rozwiązaniem.
    - Na sprzedany towar wysyłasz fakturę z 22% VATem
    - Na usługę "przesyłania" nie wystawiałbym faktury. Dołączyłbym informację
    na kartce "koszt przesyłki=8zł, pobiera poczta polska".
    - Jak ktoś bardzo będzie chciał fak na opłatę pocztową to wtedy wystawiasz
    (nie sądzę).
    - Trzymasz u siebie w dokumentach dowody nadania. Potwierdzają one że te 8zł
    nie jest Twoim przychodem tylko zostało zapłacone na poczcie.
    - Zaokrąglenia (nadpłaty ponad wartość faktury) możesz księgować jako
    "pozostałe przychody" z podpietym wyciągiem bankowym. Oczywiście fakturę
    księgujesz "normalnie".Ale oczywiście to duża skrupulatność. Kontrole
    rachunków bankowych przez US najczęściej odbywają się w dużych firmach kiedy
    kwoty rozliczeń są bardzo duże. Poza tym za takie grosze to nawet nikt się
    nie czepi. Możesz zrobić jak uważasz.

    pozdrawiam
    WS