  • 1. Data: 2002-06-06 15:52:00
    Temat: kiedy mozna wystawiac faktury VAT?
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Na wstepie dodam, ze w temacie polskiego prawa podatkowego jestem
    zoltodziobem...

    Planuje zarejestrowqac wlasna dzialalnosc gospodarcza. Potrzebuje jednak miec
    mozliwosc wystawiania faktur VAT. Jaka forma opodatkowania bedzie
    najodpowiedniejsza dla mnie?

    Pozdrawiam,
    Marcin Mieszek

  • 2. Data: 2002-06-06 17:15:51
    Temat: Re: kiedy mozna wystawiac faktury VAT?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 6 Jun 2002 m...@p...onet.pl wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Na wstepie dodam, ze w temacie polskiego prawa podatkowego jestem
    >+ zoltodziobem...

    Widać -:) (nie szkodzi)

    >+ Planuje zarejestrowqac wlasna dzialalnosc gospodarcza. Potrzebuje jednak miec
    >+ mozliwosc wystawiania faktur VAT. Jaka forma opodatkowania bedzie
    >+ najodpowiedniejsza dla mnie?

    Forma opodatkowania nie ma związku z VAT :)
    To jest FAQ, obejrzyj:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=forma%20opo
    datkowania&as_ugroup=*.podatki&as_drrb=q&as_qdr=m6&l
    r=&num=100&hl=pl

    ...a w zasadzie to ("skąd się wzięło"):
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    +forma+OR+opodatkowania+group:*.podatki&num=100&hl=p
    l&lr=&as_qdr=m6

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-06 21:18:17
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Ja polecam tą stronę:
    http://www.mg.gov.pl/struktur/WWW_MSP/Porady/Porady.
    htm
    To wszystko nie jest takie proste, z Dział Gospodarczą wiąże się ZUS, US,
    Urz. Statystyczny itp.
    Ogólnie żeby wystawiać faktury VAT trzeba być płatnikiem VAT. Czyli trzeba
    zarejestrować się w US jako płatnik VAT, prowadzic ewidencje VAT, składac co
    miesiąc deklaracje VAT-7...
    Oprócz tego prowadzi się np. Książke Przychodów i Rozchodów dla celu
    obliczenia podatku dochodowego.
    wiem, nie brzmi to przyjaźnie ale nie takie to straszne. Przeczytaj stronkę
    dokładnie, z pytaniami wal.
    Tylko lepiej jest odpowiadać na bardziej precyzyjne pytania.

    pozdrawiam
    WS

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

  • 4. Data: 2002-06-07 07:51:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 6 Jun 2002 19:15:51 +0200), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

> [...]

    Dodam, w poprzek przez Gotfryda, bo nie wiedzieć czemu nie mam
    orginała lista:

    Pamiętaj, że ogólnie panujące społecznie przekonanie o tym, że lepiej
    dostać FV niż rachunek jest BŁĘDNE bowiem skoro sprzedawca zarabia
    tylko cenę NETTO, to nieVATowice takąż samą mu wystawi jako cenę na
    rachunku. Tak więc otrzymując fakturę VAT wydajemy WIĘCEJ! Jest to
    SZCZEGÓLNIE NIEKORZYSTNE dla małej firmy, przynoszącej niewielki
    dochód lub stratę. Fatycznie, jak już masz zysk, odprowadzasz VAT do
    Państwa to FV jako koszt robi się conajwyżej równoważna z rachunkiem,
    tyle, że Państwo ten VAT dostaje inną drogą. Słowem dla firmy jest
    lekkie ciążenie w kierunku rachunku a nie faktury. Natomiast dla
    bliźniego swego nieufirmionego wogóle nie ma o czym rozmawiać i
    rachunek stokroć lepsiejszy

    Tak więc prowadząc działalność dla firm z przyczyn
    psychologiczno-marketingowych warto zostać VATowcem, natomiast z jeśli
    są to usługi typu ,,dorabianie kluczy'' czy cóś podobnego dla
    ludności, to trzeba to dobrze przekalkulować!

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)