eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoszty uzyskania - 1533,84 czy koszty biletów miesięcznych ? › Koszty uzyskania - 1533,84 czy koszty biletów miesięcznych ?
    From: "prosty podatnik" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Koszty uzyskania - 1533,84 czy koszty biletów miesięcznych ?
    Date: 22 Mar 2005 08:14:43 +0100

    Przez cały rok 2004 dojeżdżałem do pracy ponad 60 km. Kupowałem imienne bilety
    miesięczne i posiadam je na łączną kwotę ok. 2100 zł. Zakład pracy w polu nr 35
    PIT-11 wpisał mi koszty 1533,75 (zamiast 1533,84 - ale mniejsza z tym). Jakie w
    takim razie powinienem wpisac koszty uzyskania w pole nr 34 w PIT-37: 1533,84
    czy sumę kosztów za bilety (ok. 2100,00) ???

    Pytam bo z tego co wyczytałem w objaśnieniach do wypełniania PIT-37 i różnych
    innych źródłach rozumiem że mogę sobie wpisać faktycznie poniesione koszty.
    Jednak dla pewności zapytałem pewną księgową z biura rachunkowego i ona twierdzi
    że nie mogę sobie wpisac tych 2100,00 ponieważ:
    - uzyskuję przychody tylko od jednego zakładu pracy,
    - mam skończone 25 lat,
    i różne takie - zupełnie nie rozumiem co to może mieć do rzeczy ?????

    P.S. Czy US może się doczepić jeżeli biletów miesięcznych nie kupowałem
    pierwszego dnia miesiąca i np. bilet za grudzień 2004 jest ważny dajmy na to od
    04.12.2004 do 03.01.2005 - czy koszt takiego biletu mogę w całości potraktować
    jako wydatek na dojazd poniesiony w 2004 roku ?