  • 1. Data: 2004-02-15 15:56:17
    Temat: "Koszty uzyskania" przychodu przy sprzedaży - pytanko teoretyczne
    Od: "S.B." <s...@b...pl>

    Czołem

    Pytanko teoretyczne:

    Sprzedając nagrodę wygraną w konkursie/loterii itp. należy zapłacić pod.
    dochodowy.
    Czy w takim przypadku za koszt uzyskania naszego przychodu przy tej
    sprzedaży można uznać koszty, które poniesione zostały w celu wzięcia
    udziału w loterii (w wyniku czego wygraliśmy i otrzymaliśmy nagrodę) ?

    Przykład: Musiałem kupić samochód, aby wziąć udział w loterii, w wyniku
    której zostałem wylosowany i wygrałem kosiarkę, którą potem sprzedałem. Czy
    cena zakupu samochodu będzie tu kosztem uzyskania przychodu ze sprzedaży
    kosiarki ???

  • 2. Data: 2004-02-15 16:06:39
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    Nie wiem, jak to jest zapisane w ustawie, ale wydaje mi sie ze przy
    nagrodach nigdy nie ma kosztow uzyskania przychodu... Przeciez to byloby
    nielogiczne, no bo jakie koszty zwiazane sa z nagroda ???

    Pawel

  • 3. Data: 2004-02-15 19:14:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 15 Feb 2004 16:56:17 +0100, w <c0o4sg$e22$1@news.onet.pl>, "S.B."
    <s...@b...pl> napisał(-a):

> [...]
    > cena zakupu samochodu będzie tu kosztem uzyskania przychodu ze sprzedaży

    No chyba że ten samochód musiałeś natychmiast komuś oddać za darmo :)
    Bo jak go sobie zostawiłeś, to musisz jednocześnie jego wartość wpisac w
    przychód :PPP