  • 1. Data: 2002-05-12 12:25:02
    Temat: Ksiegowanie w KPiR
    Od: "qbass" <q...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow!
    Rozpoczalem dg, polegajaca na wykonywaniu i sprzedazy zdjec-reklamowych,
    reportazowych itp. ( rozliczam sie na zasadach ogolnych-KPiR) i mam problem
    jak zaksiegowac w koszty fakture za wywolanie filmu i wykonanie zdjec z
    laboratorium fotograficznego. De facto sprzedaje zdjecia - czy faktura z
    laboratorium powinna sie znalezc w kolumnie" zakup towarow handlowych, czy w
    "pozostalych kosztach"?
    Serdecznie prosze o pomoc!
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-05-12 15:27:17
    Temat: Re: Ksiegowanie w KPiR
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Ja bym wpisał w koszty ogólne. Towary to takie coś, co trzymasz "na stanie"
    i wpisujesz do renamentu na początek i koniec roku.
    Pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-05-12 15:33:39
    Od: "qbass" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    stanie"
    > i wpisujesz do renamentu na początek i koniec roku.

    Dzięki za odpowiedz - a inni tez tak mysla?
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-05-12 17:09:00
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik qbass <q...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abm1vc$rcu$...@n...tpi.pl...
    > stanie"
    > >

    > Dzięki za odpowiedz - a inni tez tak mysla?
    > Krzysztof

    Ja myślę że jest to zakup towaru. Towar to rzecz służąca do dalszej
    odsprzedaży. Jakbyś tych zdjęć akurat nie sprzedał to na koniec roku też
    trzeba je wykazać jako towar handlowy. Z zakładu handlowego dostajesz
    fakturę na której powinno być napisane wykonanie odbitek. Czyli jest to
    rzecz materialna którą wykonał zakład, a ty ją kupujesz i dalej sprzedajesz
    z zarobkiem.
    WS

  • 5. Data: 2002-05-12 20:54:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 12 May 2002 14:25:02 +0200), "qbass"
    <q...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >laboratorium powinna sie znalezc w kolumnie" zakup towarow handlowych, czy w

    Oczywiście, że koszty. Przecież sprzedajesz nie zdjęcia, które kupiłeś
    od zakładu, ale swoje własne, wyprodukowane przez zakład na Twoje
    zlecenie. To tak jakbyś napisał książkę i ją sprzedawał samodzielnie.
    Koszt wydruku wstawiasz do KUP...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-05-12 21:24:43
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:e...@4...com..
    .

> [...]
    > od zakładu, ale swoje własne, wyprodukowane przez zakład na Twoje
    > zlecenie. To tak jakbyś napisał książkę i ją sprzedawał samodzielnie.

    A co to znaczy "swoje własne"? Ja bym się zastanawiał, bo qbass zdjęć w
    sensie fizycznym nie zrobił. Tylko naświetlił kliszę. Ale towar/produkt
    który dalej sprzedaje czyli zdjęcia papierowe, które posiadają jakąś wartośc
    rynkową zostały zrobione przez zakład fotograficzny. I on to kupuje od
    zakładu fotograficznego w celu dalszej sprzedaży.
    A jakby tak na dzień 31 grudnia zostałoby mu 10 000 zdjęć o wartości 20
    000zł. Zaksięgowane jako "pozostałe wydatki" nie znalazłyby się w remanencie
    i sprzedając je wszystkie 1 stycznia nowego roku ma przychód 20 000zł ze
    sprzedaży towaru. I nie ma w tym roku tego zakupu, a na remanancie
    początkowym zero zł.
    Klasyczna wpadka.
    Sprzedaż towaru z powietrza.
    WS

  • 7. Data: 2002-05-13 09:15:25
    Od: "qbass" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > i sprzedając je wszystkie 1 stycznia nowego roku ma przychód 20 000zł ze
    > sprzedaży towaru. I nie ma w tym roku tego zakupu, a na remanancie

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi - ja przychylam sie (intuicyjnie) do WS, ale
    moze ktos ksiegował takie zdarzenie w KPiR i moze odpowiedziec mi na pewno
    jak z tym jest. Bo faktycznie w zasadzie to ja nie sprzedaje zdjec tylko
    usługe: wykonanie zdjec i ich obrobka (np. komputerowa) - ale jest tak, ze
    czasami trzeba zrobic 100 zdjec, zeby de facto 1 sprzedac. Moze ktos miał
    już taki problem z ksiegowaniem i moze mi odpowiedziec jednoznacznie na moj
    problem. A może Orka?
    Pozdrawiam wszystkich
    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-05-13 12:58:40
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik qbass <q...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abo063$4p3$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > czasami trzeba zrobic 100 zdjec, zeby de facto 1 sprzedac. Moze ktos miał
    > już taki problem z ksiegowaniem i moze mi odpowiedziec jednoznacznie na

    A te 100 które nie sprzedasz to wyrzucasz? Czy w koszty czy w towar trzeba
    jakoś opisać co się z tym dzieje, jakiś protokół zniszczenia. Nie można
    stwierdzić że zostału zużyte podczas wykonania usługi (jak np.klej u szewca)
    bo istnieją dalej. Tylko nie mają nabywcy czyli 0zł wartości rynkowej i idą
    do zniszczenia.
    Zobaczymy może ktoś miał też taki problem.

    WS

  • 9. Data: 2002-05-13 19:43:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 12 May 2002 23:24:43 +0200), "Wojciech
    Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >A co to znaczy "swoje własne"? Ja bym się zastanawiał, bo qbass zdjęć w
    >sensie fizycznym nie zrobił. Tylko naświetlił kliszę.

    No i właśnie to sprzedaje. Gościu, jak pisarz napisze książkę i ją
    sprzedaje, to też przecie książki w sensie fizycznym nie zrobił, tylko
    naciaprał coś piórem po kartce...

> [...]
    >rynkową zostały zrobione przez zakład fotograficzny. I on to kupuje od
    >zakładu fotograficznego w celu dalszej sprzedaży.

    Nie, to on je produkuje, a zakład jest podwykonawcą, a nie sprzedawcą
    towaru.

> [...]
    >i sprzedając je wszystkie 1 stycznia nowego roku ma przychód 20 000zł ze

    Trudno... Zwłaszcza, że to ekstremalny przypadek, bo wartość tych
    zdjęć jest znikoma (ta liczona kosztem z zakładu), a cały zysk polega
    na marży za prawa autorskie...

    >Sprzedaż towaru z powietrza.

    Nie wiem, niech się wypowie ktoś bieglejszy w magazynach...

  • 10. Data: 2002-05-13 20:32:39
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:abmmlj$h2m$1@sunsite.icm.edu.pl

    > nowego roku ma przychód 20 000zł ze sprzedaży towaru. I nie ma w tym
    > roku tego zakupu, a na remanancie początkowym zero zł.
    > Klasyczna wpadka.
    > Sprzedaż towaru z powietrza.

    Hm. A czy mogę prosić o zajęcie stanowiska w mojej sprawie? Jest zbliżona.
    Otóż prowadzę serwis komputerowy, w ramach którego zajmuję się wykonywaniem
    usług (napraw) dla klientów instytucjonalnych. 90% prac przekazuję
    podwykonawcom, którzy wystawiają mi faktury za swoje usługi (tzn. naprawy
    sprzętu, zarówno w serwisie jak i u klienta, i zakupy niezbędnych części i
    materiałów). To oznacza, że 80% moich kosztów stanowią właśnie obce usługi, a
    10% - zakup materiałów.

    Jak w takiej sytuacji mam traktować te faktury? Dzielić je na zakup materiałów
    (10%), które wędrują do magazynu, i koszty pozostałe? Trochę to nielogiczne.
    Przecież KPiR w pozycji Koszty pozostałe każe księgować _pozostałe_ koszty
    niezbędne do prowadzenia DG. A jeśli są one _podstawowe_ dla prowadzenia DG?
    Chyba trzeba jednak wpisywać je wtedy do rubryki Zakup tow. handl. i mat., a
    jedynie pominąć je w ewidencji w magazynie...

    W opisanej przez qbass sytuacji optowałbym jednak za wpisywaniem kosztu
    wywołania filmów i odbitek do pozycji Zakup materiałów. BTW to ta kolumna
    powinna się raczej nazywać "Zakup towarów handlowych, materiałów i usług" i
    wszystko byłoby wtedy jasne ;-).

    M.