  • 1. Data: 2004-05-17 18:13:15
    Temat: Księgowanie zakupów kartą przez internet.
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam.
    mam DG, KPiR, VAT, memorial.
    mam tez konto w mbanku firmowe i prywatne. I do tego prywatnego konta mam
    ekarte do zakupów przez inet.
    Chcialbym tą kartą płacić za usługi, których zakup jako koszt chcialbym
    wrzucić do KPiR (chodzi o wykupienie reklamy w Google'ach).
    Czy tak można? - pod względem prawno-podatkowym oczywiscie..
    Jesli tak to jak to udokumentować.. czy wystarczy jako dowód zakupu (Bo o
    jakiejs fakturze to nawet nie marzę że dostanę) wydruk obciążenia karty
    (przypominam że przypisana do konta prywatnego).
    Jakie formalności musiałbym przedsięwziąć?
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2004-05-17 18:27:32
    Temat: Re: Księgowanie zakupów kartą przez internet.
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <5...@n...onet.pl>, Maciek wrote:
> [...]
    > jakiejs fakturze to nawet nie marzę że dostanę) wydruk obciążenia karty
    > (przypominam że przypisana do konta prywatnego).

    Płacić można, ale jeśli nie masz dowodu księgowego, to... Bodajże w
    rozporządzeniu o KPiR jest napisane, co można księgować na podstawie
    dowodów wpłat i szereg innych takich warunków. Jeśli nic z tego nie
    podejdzie, to odpuść sobie.

    Aaaa, teraz doczytałem, że chodzi o reklamę w googlach. Oczywiście, że
    dostaniesz od nich fakturę. 'Wewnątrzwspólnotową'. ;) Nie wgryzłem
    się na tyle w nową ustawę, żeby wiedzieć, co z tym odliczeniem VAT w takim
    przypadku, czy trzeba mieć dowód wpłaty, ale po pierwsze billing z ekarty
    nim będzie, a po drugie najwyżej poczekasz 180 dni, te parę EUR VATu nie
    zając. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl