  • 1. Data: 2004-05-17 16:28:58
    Temat: zaliczka + WDT
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Nurtuje mnie kilka kwestii.
    Kontrahent z UE, któremu sprzedaję towar płaci mi zaliczkę. teraz moje
    pytanie: jak mam mu wystawić fakturę na tą zaliczkę? VAT 0% czy 22%?
    jezeli 22% to jak potem to rozliczyć gdy juz wystawię mu fakturę na całość
    towaru (0%)? Robił ktoś już coś takiego? HELP bo nijak do ładu z tym dojść
    nie mogę.
    Druga kwestia : czy zdarzyło się Wam wystawiać fakturę na zaliczkę z
    odroczonym terminem płatności (np przelew 14 dni) czy może jedynie słuszne
    jest wystawienie takiej faktury dopiero po otrzymaniu zaliczki?

    Pozdrawiam
    Siriux

  • 2. Data: 2004-05-18 06:06:07
    Temat: Re: zaliczka + WDT
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Siriux" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > towaru (0%)? Robił ktoś już coś takiego? HELP bo nijak do ładu z tym dojść
    --------------------------------
    A spełniasz warunki art.19 .12 ustawy .
    Jesli nie to w/g mnie ja bym nie fakturowała tej zaliczki wogóle.

    > Druga kwestia : czy zdarzyło się Wam wystawiać fakturę na zaliczkę z
    > odroczonym terminem płatności (np przelew 14 dni) czy może jedynie słuszne
    > jest wystawienie takiej faktury dopiero po otrzymaniu zaliczki?
    ------------------------------
    Ja bym fakturowała jak faktycznie dostałam zaliczkę.
    Wiola

  • 3. Data: 2004-05-18 06:48:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Siriux" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > --------------------------------
    > A spełniasz warunki art.19 .12 ustawy .
    > Jesli nie to w/g mnie ja bym nie fakturowała tej zaliczki wogóle.

    A co ma do WDT art 19.12?

  • 4. Data: 2004-05-18 07:04:32
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "cef"
    > całość
    > dojść
    >
    > A co ma do WDT art 19.12?
    --------------------------
    W art.20 .3 to WDT jest odwołanie do 19 .12
    Wiola

  • 5. Data: 2004-05-18 10:11:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Użytkownik "cef"

    > --------------------------
    > W art.20 .3 to WDT jest odwołanie do 19 .12
    > Wiola

    Dzięki, ale ja nadal nie rozumiem, czy dotyczy
    to fakturowania ze stawką 0% przy otrzymanej zaliczce
    na WDT.

  • 6. Data: 2004-05-18 12:29:07
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "cef"
> [...]
    > tym

    > Dzięki, ale ja nadal nie rozumiem, czy dotyczy
    > to fakturowania ze stawką 0% przy otrzymanej zaliczce
    --------------------
    Wiesz byc moze ja to żle rozumiem ale dla mnie zaliczka otrzymana od WDT nie
    powoduje obowiazku wystawienia faktury na zaliczke jeśli nie spełniam tych
    warunków z art.19.12.czyli mniej wiecej jak było to w eksporcie.Moge sie
    mylic jesli tak to poprawcie mnie .
    Wiola

  • 7. Data: 2004-05-18 13:39:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    tych
    > warunków z art.19.12.czyli mniej wiecej jak było to w eksporcie.Moge sie

    Na mój mały rozumek, to właśnie jest tak, że
    obowiązek faktury-zaliczki przy WDT jest, ale jeśli chcesz
    fakturować z 0% to musisz się postarać
    spełnić te warunki z art 19.12.
    Ale nigdy nie dostawałem
    zaliczek w wczesniej w eksporcie,
    a i teraz przy WDT też nie zamierzam brać, więc
    tego nie praktykowałem.
    Chciałbym jednak wiedzieć co robić,
    jak się znajdzie ktoś, kto zechce mnie
    wcześniej zasilić :-)

  • 8. Data: 2004-05-18 14:20:45
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "cef"

    Wiola

> [...]
    > Ale nigdy nie dostawałem
    > zaliczek w wczesniej w eksporcie,
    > a i teraz przy WDT też nie zamierzam brać, więc
    --------------------
    Im dłuzej czytam tym mam większe wątpliwości ale na szkoleniu tez jakos nie
    bradzo to wiedzieli i raczej twierdzili ze nic sie nie zmieniło i
    funckjonuje jak dawny eksport .Może ktoś inny tez to przerabiał i pomoze.
    Wiola

  • 9. Data: 2004-05-18 16:12:03
    Od: "Fin" <fin@[no_spam]autograf.pl>

    "Wiola" <p...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    > bradzo to wiedzieli i raczej twierdzili ze nic sie nie zmieniło i
    > funckjonuje jak dawny eksport .Może ktoś inny tez to przerabiał i pomoze.

    Moim zdaniem obowiązek powstanie jeżeli wpłacone będzie więcej niż 50% oraz
    spełnione
    zostaną warunki w z Art. 19.12.1 i 19.12.2. Zarówno w przypadku eksportu
    oraz
    wdt (Art. 20.3). Warunek 19.12.2 był i pewnie nadal zostanie warunkiem
    abstrakcyjnym
    praktycznie nie wykorzystywanym w praktyce. Obowiązek podatkowy to jednak w
    tym
    przypdaku 0%, więc w większości przypadków po prostu nie powstanie, co nie
    znaczy,
    że w tym momecie powstanie obowiązek 22%!

    pzdr
    Fin

  • 10. Data: 2004-05-18 16:15:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>