  • 1. Data: 2004-05-17 18:38:52
    Temat: przyspieszona amortyzacja środka trwałego
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam i proszę o poradę.
    W jaki sposób ustalić stawkę amortyzacji samochodu cięzarowego (opel astra
    kombi) zakupionego od poprzedniego właściciela w marcu tego roku. Cena netto
    auta to 20 tys zł. Auto z 2000r. Pierwsze umorzenie w kwietniu. Homologacja
    na ciężarowy jest.
    No i tu mam problem bo poprzedni mój samochód był umarzany wg przyspieszonej
    stawki - przez 30 miesięcy.
    Ale z tego co czytam w obecnych przepisach dla samochodów osobowych i
    ciężarowych należy stosować okres umorzenia 60 m-cy.
    Czy można a jeżeli tak to na jakiej podstawie zastosowac przyspieszoną
    amortyzację? Chciałbym ustalić umorzenie samochodu na okres 36 m-cy. Dość
    dużo jeżdżę więc samochód naprawdę zużywa się trochę szybciej niż normalne
    warynki eksploatacji.

    z góry dziękują za pomoc

    --
    PawełJ