  • 1. Data: 2005-08-14 15:24:53
    Temat: Kupno mieszkania - podatki
    Od: "traider" <w...@g...pl>

    Witam!

    Chciałem spytać, czy kupując mieszkanie trzeba płacić jeszcze jakiś podatek
    od samego kupna, czy to ten PCC jest tym podatkiem? Wiem, że są jeszcze
    opłaty sądowe, ale czy nie ma jakiegoś podatku, który jeszcze musałbym
    płacić oprócz tego PCC, który jest przy zawieraniu umowy sprzedaży?
    Piszę, żeby się upewnić, bo nie chciałbym potem musieć płacić zaległości z
    odsetkami.
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    W.

  • 2. Data: 2005-08-15 05:56:40
    Temat: Re: Kupno mieszkania - podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Aug 2005, traider wrote:

> [...]
    > od samego kupna, czy to ten PCC jest tym podatkiem? Wiem, że są jeszcze
    > opłaty sądowe, ale czy nie ma jakiegoś podatku, który jeszcze musałbym

    Akurat przy sprzedaży nieruchomości do skasowania podatku zobowiązani
    są inni - o ile jest VAT (tylko przy nowej nieruchomości lub "od
    firmy") to sprzedawca, PCC kasuje notariusz, VAT od opłat notarialnych
    też kasuje notariusz.
    Nie widzę możliwości niezapłacenia potrzebnych podatków :) - albo
    sprzedawca ci nie sprzeda albo notariusz aktu nie podpisze jak nie
    zapłacisz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)