  • 1. Data: 2009-10-20 14:11:21
    Temat: Kupon Adwords
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Ciekawi mnie jak takie rzeczy powinno się rozliczać
    - przychodzi pocztą niezamówiony kupon Adword na jakąś kwotę,
    na kuponie jest kod który można wpisać w pnelu Adwords i uzyskać zasilenie.

    Czy dochodem staje się w momencie otrzymania, czy w momencie wpisania
    kodu pomocyjnego i zasilenia konta Adwords stosowną kwotą.
    Co z VAT - czy to import jest usług, jeśli tak to kiedy wystąpi obowiązek
    podatkowy

    Obstawiam że w obu przypadkach odpowiedź brzmi - z chwilą skorzystania z
    kodu,
    co myślicie?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2009-10-22 21:28:08
    Temat: Re: Kupon Adwords
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Oct 2009, Tomek wrote:

    > Ciekawi mnie jak takie rzeczy powinno się rozliczać
    > - przychodzi pocztą
    > niezamówiony kupon Adword na jakąś kwotę,
    ^^^^^^^^^^^^
    Wniosek: nie wynika on z umowy.
    Czy wniosek jest prawidłowy?
    (bo jak nie, to poniższe uwagi mogą być ortogonalne do problemu)

> [...]
    > podatkowy
    >
    > Obstawiam że w obu przypadkach odpowiedź brzmi - z chwilą

    Tak myślę.
    Pytanie które powinieneś IMO postawić, brzmi: "a jaka
    jest podstawa prawna"?
    :D

    IMO prawidłowa odpowiedź jest taka: "ogólną zasadą jest
    opodatkowanie przychodów postawionych do dyspozycji,
    z wyjątkiem przychodów z nieodpłatnego świadczenia
    (z momentem otrzymania) i paroma podobnymi, oraz
    wyjątkiem DG które są zaliczalne wraz z należnością,
    ale do czego jest wyjątek w zakresie przychodów
    ubocznych w art.14.2, które, jako że nie są z zasady
    *należne*, mogą być jednie stwierdzone w momencie
    w którym są *otrzymane*".
    Podatnik z darowizny korzysta dopiero w przypadku jej
    przyjęcia poprzez przyjęcie materialne lub aktem
    notarialnym (pismo jest nieskuteczne), zaś w przypadku
    deklaracji wyświadczenia usługi - w momencie skorzystania
    lub osiągnięcia za pomocą tej deklaracji wymiernego
    zysku materialnego.

    Kto przeciw i dlaczego? ;)

    pzdr, Gotfryd