  • 1. Data: 2009-10-19 23:12:36
    Temat: Mój sprzęt sprzed założenia DG
    Od: Michał Pasternak <m...@g...com>

    Hej,

    jednoosobowa DG, KPiR, zwolniona przedmiotowo z VATu... i takie
    pytanie: w DG wykorzystuję drukarkę komputerową, którą kupiłem sobie
    kiedyś wcześniej; komputer mam nowy, kupiony na DG. Drukarkę obecnie w
    100% wykorzystuję na potrzeby prowadzonej DG. I teraz tak: chciałbym
    zregenerować sobie toner od tej drukarki i koszt regeneracji wrzucić w
    KUP. Czy mogę to zrobić? Czy muszę tą drukarkę gdzieś wpisać,
    wprowadzić, żeby US mi tego nie zakwestionował?

  • 2. Data: 2009-10-20 06:02:32
    Temat: Re: Mój sprzęt sprzed założenia DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 16:12:36 -0700, Michał Pasternak napisał(a):

> [...]
    > wykorzystuję na potrzeby prowadzonej DG. I teraz tak: chciałbym
    > zregenerować sobie toner od tej drukarki i koszt regeneracji wrzucić w

    Możesz.

    > Czy muszę tą drukarkę gdzieś wpisać,
    > wprowadzić, żeby US mi tego nie zakwestionował?

    Nie musisz.
    Możesz wpisać do rejestru środków trwałych jeśli chcesz puścić w KUP
    amortyzację drukarki jako środka trwałego.
    Co najwyżej zastanowiłbym się czy w takim wypadku ta drukarka nie powinna
    po prostu zwiększyć wartości komputera. Kiedy kupiłeś komputer i jak go
    rozliczyłeś? Może ktoś się wypowie na ten temat.

  • 3. Data: 2009-10-20 06:37:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jureq wrote:

> [...]
    > po prostu zwiększyć wartości komputera. Kiedy kupiłeś komputer i jak go
    > rozliczyłeś? Może ktoś się wypowie na ten temat.

    Jeśli jest to drukarka sieciowa to może być (oddzielnym) środkiem
    trwałym. W przeciwnym przypadku jest składnikiem zestawu komputerowego.

    Można odpytać Google na tę okoliczność to podrzuci referencje do kilku
    interpretacji.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-10-21 11:22:49
    Od: Michał Pasternak <m...@g...com>

    On 20 Paź, 08:02, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Możesz.

    Dziękuję serdecznie za odpowiedź!

    > Nie musisz.
    > Możesz wpisać do rejestru środków trwałych jeśli chcesz puścić w KUP
    > amortyzację drukarki jako środka trwałego.

    Kupiłem tą drukarkę lata temu. Ze dwa lata temu, żeby być
    dokładnym :-) Nie mam żadnego dowodu zakupu, a jej wartość mógłbym
    oszacować teraz jedynie np na podstawie cen na Allegro, bo nowej już
    takiej nie kupię. Być może znajdę paragon + gwarancję, ale na pewno
    nie znajdę faktury.

    Czy w takiej sytuacji mogę ją wpisać do rejestru środków trwałych?
    Wydaje mi się, że chyba nie bardzo...

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2009-10-21 11:28:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-10-2009 o 13:22:49 Michał Pasternak <m...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > nie znajdę faktury.
    >
    > Czy w takiej sytuacji mogę ją wpisać do rejestru środków trwałych?

    IMO to nie jest środek trwały tylko wyposażenie/częśc składowa komputera.
    Powinieneś był stworzyć z tej drukarki i komputera środek trwały i
    amortyzować
    łącznie, teraz chyba już nie da sie z tym nic zrobić.

    --
    Tomek