  • 11. Data: 2005-01-13 13:39:10
    Temat: Re: LCD w urzędach skarbowych ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, Robert wrote:

    >+ W 50% małych firm pracują komputery i monitory mające więcej niż 5-6 lat,
    >+ które dawno już powinny być na śmietniku. Jednak ze względów ekonomicznych
    >+ oraz innych ... zapewne jeszcze dłuuugo będą użytkowane. Jednak niektórzy
    >+ chcieliby mieć znacznie lepiej.

    Wątek się rozczłonkował :) to ja swoje trzy grosze podepnę do samej
    góry :)
    [...]
    >+ możliwości uszkodzenia wzroku operatorów. Dotyczy to w szczególności
    >+ wszystkich terminali znakowych, jeśli mają wypalone ekrany lub częstotliwość
    >+ odświeżania ekranu mniejszą niż 70Hz oraz wszystkich monitorów CRT
    >+ (szklanych) o przekątnej ekranu 15 cali (i mniej). Obszar widoczny na tych
    >+ monitorach nie przekracza w praktyce 14,3 cali, co powoduje proporcjonalne
    >+ zmniejszenie widocznych elementów.

    Powiem tak: ja bym się zgodził.
    Nie żartuję :) - sam bym też nie chciał PRACOWAĆ na takim sprzęcie.

    [...]
    >+ przepisami. Stare, wysłużone monitory powinny być wymienione na cyfrowe
    >+ monitory 17 calowe z ekranami LCD oraz łączami DVI.

    Brak uzasadnienia.
    IMO LCD ma jak dotąd przewagę tylko tam gdzie miejce jest "za drogie" :[
    ale sądząc z rozmarów budynku przeciętnego US to tam takiego problemu
    NIE MA. Mylę się ?
    LCD ma również uzasadnienie dla zastosowań "autocadowych" (nie mylić
    z zastosowaniami do "grafiki artystycznej" bo do tego to opinie są
    do zdobycia na stosownych grupach :)) gdzie fakt czy linia jest
    prosta czy niemal prosta ;) ma znaczenie.
    Do prac "biurowych"... no to ja przepraszam :[

    W zupełności zgadzam się z grupowiczami - żądając wymiany wszystkich
    monitorów na LCD przesadzili.
    Zarówno z uzasadnieniem "użyteczności" jak i "kosztowym".
    Jakby kto mnie o to pytał ;) to od kilku lat wyrażam kontrowersyjny
    pogląd iż do prac "biuro i podobne" owszem, lepiej tanią "chłamową"
    19" niż lux 17" - z powodu obciążenia oczu oczywiście, czyli owa
    taniość nie może obniżać odświeżania :) poniżej jakichś 85 Hz
    oraz awaryjności (coby nie wyszło że to jest DROŻSZY :> monitor).
    I coś podobnego można odnieść do LCD - z uwzględnieniem RZECZYWISTYCH
    rozmiarów oczywiście !
    Zeznaję bez bicia że sam mam trochę mniej chłamowego LG :) (915)
    i w momencie kupna za darmo nie był :[ ale... bez przesady.
    [...]
    >+ dłuższym okresie czasu monitory LCD są tańsze w eksploatacji. Praktycznie,
    >+ ze względu na mniejszy pobór prądu oraz brak konieczności zakupu filtrów,

    Jak ktoś pisał - wspominanie o filtrach przy współczesnych monitorach
    to jest kpina. Szczególnie przy monitorach z płaskim ekranem !
    Wieceie czemu ? ... jak nie wiecie to policzcie sobie jaki jest nacisk
    powietrza (jedna atmosfera fizyczna, prawie 10 niutonów na *centymetr
    kwadratory*) na płaską szybę.
    Tej "szybki z konieczności" :] nawet rozpędzone przez kilkanaście kV
    elektrony (promienie beta) nie przeskoczą. Wystarczy je ładnie
    "spłynąć" ;) występującą we wszystkich nowych monitorach warstwą
    ćwierćprzewodzącą :)

    [...]
    >+ Policzmy więc tą opłacalność (ceny brutto):
    >+ LCD 17" - 1500 zł

    Hm... to już uwzględniłeś że przetarg ma być "ustawiony" ;) ?
    Z www.monitory.pl wychodzi mi iż *w detalu* około 1100 zł już zaczyna
    być w czym wybierać.
    Niemniej... "z obliczaniem prądu" IMO masz rację :)

    Acha: przyznaję się bez bicia że LCD owszem, nie wykluczam... ;)
    Ale związkowcy ponaciągali...

    >+ Objaśni mnie ktoś gdzie tu jest ten zwrot różnicy kosztów w ciągu 6 miesięcy
    >+ ? Bo ja jakoś nie widzę.

    Już tłumaczę: zakładają że aktualni ministrowie pokończyli szkoły
    wg nowej matury. Przypomnę iż matematyka obowiązkowa nie jest a pan
    minister od edukacji to kiedyś 300 megazłotych zgubił - i to
    nie "w skali budżetu państwa"....
    A tu taki Robert wziął i przeliczył ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-01-13 15:26:07
    Od: "LuK" <l...@U...o2.pl>

    > Jak za 200 to moze i ja kupie ;)
    > A serio to takie monitory ktore spelniaja wszystkie nowsze normy i tak nie
    > beda mogly byc starsze niz 3 lata. A takich nikt raczej nie sprzedaje.

    niektore 3 letnie crt jakosciowo sa lepsze od niektorych nowych.....

  • 13. Data: 2005-01-13 16:16:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, LuK wrote:

> [...]
    >+
    >+ niektore 3 letnie crt jakosciowo sa lepsze od niektorych nowych.....

    Ustalmy że się zgadza :)
    Tyle że mowa o zakupie "dla USów", czyli zakupie towarów "nowych
    w rozumieniu handlowym" i ze poszło nie o "jakość" a "spełnianie
    obowiązujących norm" !
    No to chyba trudno uświadczyć 'handlowo nowy' monitor wyprodukowany
    przed 2002 rokiem, nie ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-01-13 16:27:30
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > A tu taki Robert wziął i przeliczył ;)

    Na pewno sie pomylił.
    Gdyby znał ministra, to może by i dobrze policzył,
    ale skoro "taki Robert" sie z ministrem nie zna, to
    herezje głosi o nieopłacalności.

  • 15. Data: 2005-01-13 22:05:43
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości

    > Hm... to już uwzględniłeś że przetarg ma być "ustawiony" ;) ?

    W urzędzie skarbowym... broń boże :))

    > Z www.monitory.pl wychodzi mi iż *w detalu* około 1100 zł już zaczyna
    > być w czym wybierać.

    U mnie pod tym linkiem pokazuje się "parking domen" :(

    Tym nie mniej, chyba nie zakładasz, że kto jak kto ale Skarbowcy (z wielkiej
    litery) będą kupowali najtańszy badziew. Myślę, że min. będzie to sony, ew.
    samsung, może Yiiama a tego za 1100 nie kupisz :)

    > Niemniej... "z obliczaniem prądu" IMO masz rację :)
    >
    > Acha: przyznaję się bez bicia że LCD owszem, nie wykluczam... ;)
    > Ale związkowcy ponaciągali...

    Żartujesz ? W skarbówce... ponaciągali ??? :)
    A tak serio, to przewodniczący związku liczy chyba na to, że nikt tego nie
    policzy zbyt dokładnie. Za to on będzie mógł wykazać się przed aktywem jak
    to on dba nie tylko o zdrowie urzędników ale i o budżet.

    pozdr. Robert

  • 16. Data: 2005-01-14 00:10:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ > być w czym wybierać.
    >+
    >+ U mnie pod tym linkiem pokazuje się "parking domen" :(

    Przepraszam.
    www.monitory.com.pl !

    >+ Tym nie mniej, chyba nie zakładasz, że kto jak kto ale Skarbowcy (z wielkiej
    >+ litery) będą kupowali najtańszy badziew. Myślę, że min. będzie to sony, ew.
    >+ samsung, może Yiiama a tego za 1100 nie kupisz :)

    Acha. Coś w tym jest :)
    Niestety próbowałem jakoś racjonalnie się ustosunkować, bo jeśli
    *rzeczywiście* gdzieś pracują na 14" rzęchu... (sam ma "drugoplanowe"
    15" ale to nie jest "rzęch" mimo że nie płaski :) w dzisiejszych czasach
    kupić monitora z *osobnym displayem LCD* się nie da !)

    [...]
    >+ Żartujesz ? W skarbówce... ponaciągali ??? :)

    :)

    >+ A tak serio, to przewodniczący związku liczy chyba na to, że nikt tego nie
    >+ policzy zbyt dokładnie. Za to on będzie mógł wykazać się przed aktywem jak
    >+ to on dba nie tylko o zdrowie urzędników ale i o budżet.

    ...no to z matematyką na maturze pasuje ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-01-14 00:41:21
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    Moim zdaniem w miejscach pracy, gdzie pracownik patrzy w monitor dłużej niż
    0,5 godziny dziennie - to obowiązkiem pracodawcy powinno być wymiana
    monitorów na LCD.
    Od LCD lepsze będą monitory OLED...

  • 18. Data: 2005-01-14 07:33:56
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    Użytkownik "mirek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niż
    > 0,5 godziny dziennie - to obowiązkiem pracodawcy powinno być wymiana

    Czekaj czekaj, a pokaż mi firmę (poza skarbówka i zusem),
    gdzie wymienią z dnia na dzień wszystkie monitory.
    U mnie w firmie jest 250 kompów. Myślisz, że tak z rękawa
    utrzepią ćwierć miliona?

  • 19. Data: 2005-01-14 07:45:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Bzooo napisał(a):
> [...]
    > gdzie wymienią z dnia na dzień wszystkie monitory.
    > U mnie w firmie jest 250 kompów. Myślisz, że tak z rękawa

    U mnie w firmie są 3 kompy. Stać mnie na pół LCDa rocznie, drugie pół
    musze wyciągac z pieniędzy na zycie (moje zycie, jedzienie, czynsz,
    portki i skarpetki).
    Poza tym taki zakup mi sie nie zwróci - nie wpłynie ani na poprawę
    jakości ani wydajności pracy pracownika.

    Jak ja wlepiam gały w monitor 8 godzin dziennie to ok.
    Jak pracownik to mam mu LCD kupić? Okulary mu moge zafundować od biedy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2005-01-14 07:59:16
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > Jak ja wlepiam gały w monitor 8 godzin dziennie to ok.
    ^^^
    Mógłbym rzec: Tylko tyle??
    Bo u nas to rzadko poniżej 10 schodzi, a i 13 sie raz siedziało :[