  • 1. Data: 2006-07-25 12:04:59
    Temat: Łączenie stanowisk
    Od: "Karolina" <k...@w...pl>

    Czy połączenie stanowisk np. konserwator-kierowca jest dozwolone?
    Podobno jest jakiś przepis, który tego zabrania ale nie mogę się
    doszukać. Podczas kontroli z PIP-u u mojego znajomego w firmie szybko
    robili mu aneks do umowy i zmienili stanowisko na samego kierowcę. Ja
    mam u siebie też kilku pracowników, którzy tak mają połączone
    stanowiska. Może ktoś wie dlaczego kontrol się tego czepiła i zna
    podstawę prawną?

    Karolina

  • 2. Data: 2006-07-27 10:05:47
    Temat: Re: Łączenie stanowisk
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jul 2006, Karolina wrote:

    > Czy połączenie stanowisk np. konserwator-kierowca jest dozwolone?

    Uwaga: gdybam!
    Myślę że może być problem z określeniem zasad wyznaczania czasu pracy,
    jeśli np. kierowcy mają zasady szczególne a konserwator podstawowe.
    Wtedy wychodziłoby że taki konnserwator-kierowca musi w czasie pracy
    zmieściś się w OBU zasadach, więc prawdopodobnie powinien pracować
    KRÓCEJ niż zarówno kierowca jak i kontroler.

    > robili mu aneks do umowy i zmienili stanowisko na samego kierowcę.

    A jakie są zasady określania czasu pracy dla kierowców w owej firmie?
    Mi się zdaje że "bycie w pracy" i "prowadzenie pojazdu" to nie muszą
    być synonimy (bo zdaje się limit prowadzenia pojazdu 8h na dobę
    czy jakoś tak jest).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)