  • 11. Data: 2015-01-13 12:35:47
    Temat: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 20:37, Piotrek pisze:> zwolnienie dalej jest:
    > jeśli fakturujesz
    > jeśli przyjmujesz płatności na rachunek bankowy
    > jeśli żadne z powyższych, ale nie przekroczyłeś 20kplz czy ile to tam
    > teraz jest (ale mogą ścignąć za niemanie ewidencji)

    Tak, ale czy to faktura, czy to przelew, to musi być wszystko
    szczegółowo wyliczone, ile i za co. A jak dokładnie rozliczyć ciepło,
    wodę, gaz? Odczyty tych mediów są rzadko. Można co prawda uśredniać, ale
    i tak po roku może wyjść, że wziąłeś parędziesiąt zł więcej, a podatku
    nie opłaciłeś.

  • 12. Data: 2015-01-13 13:10:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-13 o 12:35, adam pisze:
    > A jak dokładnie rozliczyć ciepło, wodę, gaz?

    Jaki w tym problem?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-01-13 14:03:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-13 10:48, m wrote:
    > Problemów jest więcej. Krzywa Laffera jest bądź co bądź konstruktem
    > teoretycznym, trudno weryfikowalnym. Tj - na zdrowy chłopski rozum to
    > musi tak mniej więcej działać, ale nijak nie masz możliwości sprawdzenia
    > *przed*, w którym miejscu krzywej jesteś.

    Niby tak, ale akurat dla alkoholu i tytoniu są dane historyczne
    pokazujące wpływy z akcyzy w funkcji stawki (rzeczonej akcyzy).

    Tak więc nie trzeba być szczególnie bystrym, ażeby po zapoznaniu się z
    tymi danymi wyciągnąć właściwe wnioski ...

    Zatem o ile można jakoś próbować uzasadniać sam fakt podnoszenia akcyzy
    na wódę i tytoń (realizacja celów zdrowotnych poprzez ograniczanie
    dostępności w wyniku wzrostu ceny), to opowiadanie fantasmagorii o
    wzroście wpływów z akcyzy po wzroście stawki IMHO nie świadczy zbyt
    dobrze o inteligencji opowiadaczy.

    Piotrek

  • 14. Data: 2015-01-13 15:59:08
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 13:10, Liwiusz pisze:

    > Jaki w tym problem?

    No a jak? Ja nie umiem sobie z tym poradzić. Poprzedni lokatorzy
    poprzedniej zimy grzali się na maxa, wyprowadzili się w sierpniu. Odczyt
    był dopiero teraz, i jest spora dopłata.
    Gaz spisują dwa razy w roku.
    Woda - podobnie.

  • 15. Data: 2015-01-13 17:39:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-13 o 15:59, adam pisze:

    > No a jak? Ja nie umiem sobie z tym poradzić. Poprzedni lokatorzy
    > poprzedniej zimy grzali się na maxa, wyprowadzili się w sierpniu. Odczyt
    > był dopiero teraz, i jest spora dopłata.

    Co to znaczy "grzali na maksa"? Wielkość kaloryferów jest dostosowana do
    metrażu, nadto powinno być tak, że temperatura podawana na mieszkania
    jest zależna od temperatury na zewnątrz - ergo - nie oczekuj, że ktoś
    będzie siedział w zimnie i zakręcał kaloryfery (jeśli w niezimny dzień
    masz "wrzątek" w kaloryferze to znaczy że coś nie tak z twoją instalacją
    i to twoja wina).

    Ponadto wg mnie ogrzewanie to nie jest koszt "licznikowy" wynikający z
    zamieszkania - niezamieszkałe mieszkanie tez trzeba grzać. Może trochę
    mniej, ale rzadko spotykam się z sytuacją, aby najemcy mieli dokładać do
    niedopłat ogrzewania - zapewnienie odpowiedniej temperatury to zadanie
    wynajmującego i za to bierze czynsz.

    > Gaz spisują dwa razy w roku.
    > Woda - podobnie.

    Ale masz liczniki i możesz się z lokatorami rozliczać co miesiąc.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-01-13 19:19:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 17:39, Liwiusz pisze:
> [...]
    > będzie siedział w zimnie i zakręcał kaloryfery (jeśli w niezimny dzień
    > masz "wrzątek" w kaloryferze to znaczy że coś nie tak z twoją instalacją
    A słyszałeś o ogrzewaniu energią elektryczną?

> [...]
    > mniej, ale rzadko spotykam się z sytuacją, aby najemcy mieli dokładać do
    > niedopłat ogrzewania - zapewnienie odpowiedniej temperatury to zadanie
    Jasne. Zwłaszcza gdy ktoś działa zero-jedynkowo: jest ciepło, to
    otwieramy wszystkie okna i wietrzymy, ojej zrobiło się zimno, to
    zamykany okna (albo lepiej nie, bo świeże powietrze) i odpalamy w każdym
    pomieszczeniu elektryczną dmuchawę 2kW.

    Maciek

  • 17. Data: 2015-01-13 20:15:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-13 o 19:19, Maciek pisze:
    > A słyszałeś o ogrzewaniu energią elektryczną?

    Poza indywidualnym ogrzewaniem jednego mieszkania - raczej nie.
    Spółdzielnie albo kupują ciepło hurtem, albo mają jakieś własne kotłownie.

> [...]
    > otwieramy wszystkie okna i wietrzymy, ojej zrobiło się zimno, to
    > zamykany okna (albo lepiej nie, bo świeże powietrze) i odpalamy w każdym

    Generalnie rozważam mieszkania z jakimś sensownym systemem grzania, a
    nie z piecykami na prąd.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-01-13 20:52:28
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 20:15, Liwiusz pisze:
    > Generalnie rozważam mieszkania z jakimś sensownym systemem grzania, a
    > nie z piecykami na prąd.
    A nie rozmawiamy przypadkiem o działaniu najemcy, który przecież nie
    będzie odpłacał do ogrzewania, bo to sprawa właściciela?

    Maciek

  • 19. Data: 2015-01-13 20:57:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-13 o 20:52, Maciek pisze:
    > A nie rozmawiamy przypadkiem o działaniu najemcy, który przecież nie
    > będzie odpłacał do ogrzewania, bo to sprawa właściciela?

    Ano rozmawiamy. I rozmawiamy o normalnej sytuacji - nie że ktoś się
    prądem grzeje - że jest koszt ogrzania całego bloku dzielony na
    wszystkie mieszkania i to, że w danym roku źle przewidziano zaliczki i
    jest niedopłata, to raczej nie problem najemcy.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-01-13 23:34:35
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.01.2015 14:03, Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc nie trzeba być szczególnie bystrym, ażeby po zapoznaniu się z
    > tymi danymi wyciągnąć właściwe wnioski ...

    Tyle że te wnioski dotyczą tamtych czasów. Dzisiaj okoliczności się
    zmieniły. Choćby naród jednak mniej pije, mniej pali, zaś granice są
    szczelniejsze. Nie ma pewności że wnioski sprzed X lat pasują verbatim
    do dnia dzisiejszego.

    p. m.