  • 11. Data: 2003-01-08 11:08:04
    Temat: Re: Leasing po zmianie przepisów
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

    > czy znaczy to mniej więcej tyle? : że np. za 1% mogę wykupić auto tylko na
    > firmę ale jeżeli wykupię go na firmę to zadziałają mechanizmy US
    polegające
    > na wycenie wartości rynkowej samochodu i to że wykupiłem go za 1% nie
    będzie
    > miało znaczenia :( Czyli prędzej czy później sporą część odliczonego VAT'u
    > podatku będę musiał zwrócić.

    Moje zdanie jest takie: jeśłi wykupi Pana za wartość wynikająca z algorytmu
    amortyzacji u leasingodawcy ( jak w news - ie wcześniejszym) nikt Panu
    niczego nie zarzuci i nie będzie porównywał tego z wartością rynkową. Jede z
    warunków _ tak lub tak_ jest przecież spełniony.

    >Natomiast jeżeli wykupi inna osoba to tylko wg.
    > wartości rynkowej od której firma leasingowa będzie musiała odprowadzić
    VAT
    > i podatki ??!! (2x ? bo przecież raz już odprowadziła). Czyli jakby nie
    > patrzyć państwo nie da się załadować.

    No nie nie da się załadować :-)

    > W takim przypadku jaka będzie istotna różnica pomiędzy leasingiem a
    kredytem
    > ? (poza sporo większym ryzykiem w przypadku leasingu).
    No to jest temamt na odrębną dyskusję :-)

    > I obawiam się że to może zahaczyć także o umowy podpisane np w ub. roku :(

    Przepisy zmieniły się w 10/11.2001 i w umowach zawartych po tej dacie nie
    ma mowy o wykupie na osobę trzecią po wartości z harmonogramu( tylko wartość
    rynkowa).

  • 12. Data: 2003-01-08 11:16:07
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Makwi" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > ma mowy o wykupie na osobę trzecią po wartości z harmonogramu( tylko

    Muszę się jeszcze upewnić ale mam umowę podpisaną w maju 2002r i nie ma tam
    wzmianki o tym żeby osoba trzecia wykupywała środek po wartości rynkowej.
    Ale chyba dałem się trochę zrobić, jest punkt że ja mogę wykupić po wartości
    harmonogramu lub osoba trzecia ale już nie napisali po jakiej wartości :(

    Pozdrawiam,
    Remek

  • 13. Data: 2003-01-08 12:08:10
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > harmonogramu lub osoba trzecia ale już nie napisali po jakiej wartości :(

    Najkrócej i najprościej rzecz ujmując: Po zakończeniu umowy leasingu nie możesz
    wykupić przedmiotu leas. za przysłowiowy "psi grosz" czy "złotówkę" Jeżeli tak
    zrobisz - masz jak w banku kontrolę US.

  • 14. Data: 2003-01-08 13:21:09
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

> [...]
    możesz
    > wykupić przedmiotu leas. za przysłowiowy "psi grosz" czy "złotówkę" Jeżeli

    Nie zgadzam się. Jeśli kupi jako firma jest OK i może to być przysłowiowy
    "psi grosz" byle by zgodny z algorytmem

    Pzdr
    MAKWI

  • 15. Data: 2003-01-08 14:28:47
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    A co się stanie jeżeli L-biorca wykupi przedmiot-L, nie wprowadzi do EST, w
    PKD ma zapisane "handel samochosdami używanymi", a następnie sprzeda pojazd
    jak inny towar handlowy ?
    Jacek

  • 16. Data: 2003-01-09 21:41:35
    Od: "marcin" <b...@n...us>

    no co ty w dniu 3 stycznia sprzedlem moj samochod po leasingu EFL - to
    znaczy wykupila go osoba trzecia za kwote wykupu (nie wartosc rynkowa)
    reszta kasy z reki do reki i wszystko ok.
    - ja samochod mialem w leasing (czyli wypozyczenie a nie na raty)
    - osoba ktora go kupila trafila na okazje ;)

  • 17. Data: 2003-01-11 23:29:35
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

    Użytkownik "marcin" <b...@n...us> napisał w wiadomości
> [...]
    > - ja samochod mialem w leasing (czyli wypozyczenie a nie na raty)
    > - osoba ktora go kupila trafila na okazje ;)

    A kiedy zawierałeś umowę?

  • 18. Data: 2003-01-12 00:09:52
    Od: "marcin" <b...@n...us>

    > A kiedy zawierałeś umowę?
    3 lata temu

  • 19. Data: 2003-01-12 15:13:24
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

    > 3 lata temu

    Czyli w roku 2000 ?
    Jeśli mam racje (że w 2000) to przepisy zmieniły sie w 2001 i Ciebie one nie
    dotyczą
    !!!! dopiero tych którzy zawarli umowy po 11.2001!!!!