  • 11. Data: 2004-08-20 06:19:01
    Temat: Re: Likwidacja działalno?ci i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Aug 2004, Kalina wrote:
    [...]
    >+ I pojawia się problem częstszej korekty VAT-u naliczonego.

    Moment, nie zajarzyłem.
    Korekty liczy się chyba raz na rok ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 12. Data: 2004-08-20 09:25:52
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Moment, nie zajarzyłem.
    > Korekty liczy się chyba raz na rok ?

    Mówiąc "częstszy" miałam na myśli dodatkową sytuację, ktra do tego zmusza.
    Owszem, raz na rok, ale powodów będzie więcej:)

    Monika
    gg 5452359

  • 13. Data: 2004-08-20 21:33:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2004, Kalina wrote:
    [...]
    >+ Owszem, raz na rok, ale powodów będzie więcej:)

    A, "dłuższy słupek do policzenia" :[, przyjąłem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-08-23 09:46:35
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "GrP" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy spisując wyposażenie (jeżeli już mowa o zrobieniu spisu wyposażenia)
    > spisuję tylko wyposażenie definiowane jako wyposażenie o wartości 1500zł,
    > czy wszystko co kupiłem celem prowadzenia działalności.
    > Czyli czy np. jeżeli kupiłem wiertarkę elektryczną o wartości 80 zł to od
    > tego też oddaję Vat po zamknięciu firmy, czy tylko od sprzętu o wartości
    > powyżej 1500zł (bo tak zdefiniowane jest wyposażenie). ? Jeżeli w ten spis
    > wchodziłby nawet każdy nawet mały zakup to zamknięcie firmy to strasznie
    > żmudna robota...

    wszystko, bo czyż wiertarka za 80 zł nie jest towarem wg VAT...

    Monika
    gg 5452359

  • 15. Data: 2004-08-25 20:25:15
    Od: "Maciej" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kalina" <d...@s...pl .invalid> napisał w wiadomości

    > tak, to faktycznie interesujące... nic tu po misternym ustalaniu
    > ceny przy sprzedaży np. samochodów... choć od 1.05 namotane jest ostro...
    bo
    > te w większości są teraz kwalifikowane jako osobowe zgodnie z VAT i jesli

    > w firmie ponad 0,5 r. to można (należy) je sprzedać ze stawka zw. (art. 8
    > ust. 1 pkt 5 rozporządzenia VAT).
    > I pojawia się problem częstszej korekty VAT-u naliczonego.
    >

    > obawiam się że art.8 ust.1 pkt.5 odnosi się tylko do samochodów osobowych
    zakupionych pod rządami nowej ustawy o vat. Jeżeli chcemy sprzedać samochód
    osobowy który za starej ustawy był ciężarowym i od którego odliczono vat, to
    należy opodatkować 22%

    Ewelina

  • 16. Data: 2004-08-26 05:28:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, Maciej wrote:
    [...]
    >+ obawiam się że art.8 ust.1 pkt.5 odnosi się tylko do samochodów osobowych
    >+ zakupionych pod rządami nowej ustawy o vat. Jeżeli chcemy sprzedać samochód
    >+ osobowy który za starej ustawy był ciężarowym

    Macieju Ewelino :), bo będę musiał znowu z inwalidami wyjeżdżać :[
    *CIĘŻAROWY OD KTÓREGO NIE PRZYSŁUGUJE ODLICZENIE VAT* !

    >+ i od którego odliczono vat, to należy opodatkować 22%

    W pełni zgoda: "jeśli podatnikowi przysługiwało prawo odliczenia
    VAT naliczonego przy zakupie"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)