  • 11. Data: 2008-12-28 18:02:32
    Temat: Re: Likwidacja firmy i remanent
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2008 o 18:51:58 munenori <m...@e...net> napisał(a):

    > Witam
    > Reklama to uslugi,czyli ich nie wliczac do remanentu?
    > Mniej wiecej kapuje juz o co chodzi.
    > Czy spis ma byc zrobiony wg jakiegos wzoru czy wystarcza podstawowe dane
    > na temat firmy i ow spis?

    Tutaj masz przepisy:

    http://tiny.pl/68gm

    Spis "zaczyna się" od par. 27. Zwróc jednak uwagę na definicje z par. 3 -
    towary, materiały, ceny zakupu, ceny nabywcia, wyposażenie itd są tam
    zdefiniowane
    i w tym kontekście czytaj par. 27+.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2008-12-28 18:07:30
    Od: Marek <m...@g...pl>

    A jak w przypadku upgrade ? Było delphi 97, potem upgrade do 2005, ale po
    upgrade tego 97 juz używac nie można...

  • 13. Data: 2008-12-28 18:32:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2008 o 19:07:30 Marek <m...@g...pl> napisał(a):

    > A jak w przypadku upgrade ? Było delphi 97, potem upgrade do 2005, ale po
    > upgrade tego 97 juz używac nie można...

    To nie ma znaczenia, ani do VAT ani do PIT.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2008-12-28 19:56:23
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Dec 2008 19:32:45 +0100, Tomek napisał(a):

> [...]
    chodzi o to, czy przy zakupie upgrade likwiduję to stare delphi, czy
    zwiększam wartośc ? Bo zwiększając wartośc po kilku takich operacjach można
    dojśc do ceny kilku programw, choc to nadal jest jeden....

  • 15. Data: 2008-12-29 07:46:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2008 o 20:56:23 Marek <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > można
    > dojśc do ceny kilku programw, choc to nadal jest jeden....

    Nie, WNiP nie znają pojęcia ulepszenia

    Tutaj jest dobry opis tematu:
    http://www.pwc.com/pl/pol/about/press-rm/experts/200
    7/07_00_01prtele_tice.pdf

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2008-12-29 08:43:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Dec 2008, Tomek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^

    > Wg mnie tak

    Tomek, a weź Ty...
    Do remanentu końcowego???
    Zużyte??
    Te zużyte w 2001 też?
    ;)

    Muneori - spisuje się to CO LEŻY NIEZUŻYTE.
    Z tego powodu niekiedy pojawia się hasło "wyprzedać do gołej ziemi",
    ale bardziej jest to istotne dla podatników VAT (bo musieliby
    zwrócić wartość VAT od materiałów i wyposażenia *w wartości zakupu*).

    > Zawiadomiłeś w Wigilię naczelnika US o planowanym 31/12 remanencie?
    > (Chociaż chyba na 31/12 zawiadamiać nie trzeba więc się upiecze).

    No właśnie, straszysz gościa, jeszcze wrzodów się dorobi :D

    Co do terminu się nie wypowiem - pewnie samo powiadomienie o zakończeniu
    DG wystarczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-12-29 09:31:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2008 o 09:43:25 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^

    > Tomek, a weź Ty...
    > Do remanentu końcowego???
    > Zużyte??
    > Te zużyte w 2001 też?
    > ;)

    Uoomps, coś ostatnio mi nie idzie :-)

> [...]
    >
    > No właśnie, straszysz gościa, jeszcze wrzodów się dorobi :D
    >
    > Co do terminu się nie wypowiem - pewnie samo powiadomienie o

    Tutaj sytuacja jest ciekawa bo jest zbieg terminów,
    chyba powinno się upiec bo tak czy siak mogą przyjść
    pooglądać spisywanie :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2008-12-29 12:25:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Uoomps, coś ostatnio mi nie idzie :-)

    Spoko, pytający inteligentnie ukrywają istotne drobiazgi :D

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-12-29 21:50:08
    Od: munenori <m...@e...net>

    Witam
    W sumie chemia serwisowa poszla,zostal preheater i box serwisowy do
    se,do tego kable,ktore musialem dokupic.
    Dzisiaj bylem w US,zlozylem trzy papierki-NIP3,zawiadomienie o
    likwidacji firmy i zawiadomienie o spisie z natury na
    31.12.2008-wszystko zostalo przyjete.
    Znowu znajoma mi powiedziala,ze stan remanentu powinien byc
    zerowy,poniewaz materialow brak.
    Zaczynam sie juz gubic,zrobie jakis kawalek spisu w sylwka i zobaczymy
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2008-12-29 23:35:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2008, munenori wrote:

    > Znowu znajoma mi powiedziala,ze stan remanentu powinien byc zerowy,poniewaz
    > materialow brak.

    Najpierw ustal o co ją pytałeś.
    Remanent zamykania DG *różni się* od "zwykłego" - słowami w przepisie
    "należy również ująć wyposażenie".

    Weź i SPRAWDŹ.
    Osobiście (w przepisie).

    > Zaczynam sie juz gubic