  • 1. Data: 2005-06-17 06:38:40
    Temat: Likwidacja sprzętu firmowego
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    Witam.

    Mam pytanie - jak zlikwidwać firmowego laptopa, który uległ zniszczeniu?
    Otóż kupiłem go 3 m-ce temu, zamortyzowałem jednorazowo i.... no właśnie.
    W drodze do klienta miałem wypadek samochodowy, samochód skasowany,
    laptop w bagażniku - normalnie sie złamał na pół. Szkoda go strasznie ale
    cóż - tak bywa. Teraz chciałbym go jakoś "zlikwidować". OK, protokół
    zniszczenia bym napisał, ale czy jeszcze coś muszę do tego dołączyć? Bo
    przecież w razie kontroli US mi nie uwierzy, że laptop sie zniszczył po
    trzech miesiącach...
    Bardzo prosze o poradę jak zrobić, żeby było dobrze...

    Z góry dziękuję

    Bozoo

  • 2. Data: 2005-06-17 07:06:41
    Temat: Re: Likwidacja sprzętu firmowego
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > trzech miesiącach...
    > Bardzo prosze o poradę jak zrobić, żeby było dobrze...

    Jeśli masz jakeis papiery z wypadku to mozesz ksero dołączyć pod protokół
    żeby uwiarygodnić likwidację. Zawsze mozesz zrobić zdjęcie lub dołączyć
    dowód przyjęcia sprzętu do utylizacji (złomowanie)
    Pozdrawiam
    MB.

  • 3. Data: 2005-06-17 10:52:42
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Jeśli masz jakeis papiery z wypadku to mozesz ksero dołączyć pod protokół
    > żeby uwiarygodnić likwidację.
    No tak - są kwity. Ale tam nigdzie nie pisze że w aucie miałem laptopa.
    Równie dobrze mógłbym rzec, że mi się połamało 50 sztuk a nie jeden.

    > Zawsze mozesz zrobić zdjęcie
    I będzie miało jakąkolwiek wartość przed US ??

    > lub dołączyć dowód przyjęcia sprzętu do utylizacji (złomowanie)
    Nie był złomowany, przwdopodobnie wyląduje wprost w koszu. Raczej
    wolałbym nie dopłacać jeszcze do złomowania.

  • 4. Data: 2005-06-17 16:53:26
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

> [...]

    > Nie był złomowany, przwdopodobnie wyląduje wprost w koszu. Raczej
    > wolałbym nie dopłacać jeszcze do złomowania.

    zawsze mozesz go sprzedac komus za 1zl ?

    pozdrawiam
    bolo

  • 5. Data: 2005-06-20 06:15:46
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > zawsze mozesz go sprzedac komus za 1zl ?

    Właśnie - zawsze mogę, to wiem.
    Tylko jak wyjaśnisz ciemnej pani s US, że
    kupiłeś laptopa za 7kPLN a po 3 m-cach
    sprzedałeś za 1PLN ??

  • 6. Data: 2005-06-20 09:59:07
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > Właśnie - zawsze mogę, to wiem.
    > Tylko jak wyjaśnisz ciemnej pani s US, że
    > kupiłeś laptopa za 7kPLN a po 3 m-cach
    > sprzedałeś za 1PLN ??

    W umowie kupna-sprzedaży wpisze cechy sprzedawanego z uwzględnieniem
    wszelkich uszkodzeń.

  • 7. Data: 2005-06-20 14:02:07
    Od: "TP" <y...@e...pl>

    > Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości

    > W umowie kupna-sprzedaży wpisze cechy sprzedawanego z uwzględnieniem
    > wszelkich uszkodzeń.

    moze wystaw na allegro od 1zl
    - podejrzewam ze zwroci ci sie wiecej niz 1zl
    wystawisz tej osobie fakture na wylicytowana kwote brutto.
    a pod protokol podlaczysz wydruk z zakonczenia aukcji.
    W ten sposob IMHO US nie bedzie mial podstaw do zakwestionowania
    zanizenia wartosci - przeciez to aukcja gdzie osiagnieta cena jest
    jak najbardziej 'rynkowa'

  • 8. Data: 2005-06-20 20:13:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jun 2005, bolo wrote:
    [...]
    >+ zawsze mozesz go sprzedac komus za 1zl ?

    ..."z wyłączeniem osób powiązanych którym sprzedać można ale wykazać
    trzeba dochód wg cen rynkowych" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)