  • 1. Data: 2005-06-16 18:34:44
    Temat: [sprzedaz auta] jak wystawić f.vat? [help]
    Od: "raV" <b...@e...pl>

    Witam,

    sprzedaje samochod osobowy ktory byl rok temu wciagniety w EST
    musze wystawic f.vat - to wiem ale klient zyczy sobie aby wpisać dwoch
    nabywcow (chce zarejestrowac auto na 2wlascicieli)
    przy umowie kupna sprzedazy to ok ale przy fakturze to nie wiem... jak to
    zrobic?
    - moge wpisac nabywaca1 i pod spodem nabywaca2?
    - czy normalnie nabywaca1 a drugiego gdzies w uwagach czy cos podobnego?

    HELP :) bo nie wiem ja to zrobic

  • 2. Data: 2005-06-17 23:13:56
    Temat: Re: [sprzedaz auta] jak wystawić f.vat? [help]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jun 2005, raV wrote:

> [...]
    >+ nabywcow (chce zarejestrowac auto na 2wlascicieli)
    >+ przy umowie kupna sprzedazy to ok ale przy fakturze to nie wiem... jak to

    Zastanów się: czy faktura może dokumentować co innego niż umowa,
    do/po realizacji której jest wystawiona ?

    >+ - moge wpisac nabywaca1 i pod spodem nabywaca2?

    Powiem okrężnie: jeszcze pod rządami starej ustawy o VAT (sprzed
    1.V.2004) sąd (albo SN albo NSA w apelacji, bo było w prasie) orzekł
    że tak.
    Dokładniej to AFAIR sąd orzekał w innej sprawie - chodziło o to że
    jeden ze współnabywców został przez US "pociągniety o nieposiadanie
    faktury", sąd orzekł iż faktura ma być :) zgodna z prawdą :) zaś
    skoro przepis uniemożliwia posiadanie jej w 2 miejscach - to
    "otrzymanie faktury" (taki zapis jest w aktualnej ustawie !!)
    wymóg spełnia, podatnik musi umieć ją pokazać ... resztę można
    pominąć.
    IMO - to jest prawidłowa faktura !!

    >+ - czy normalnie nabywaca1 a drugiego gdzies w uwagach czy cos podobnego?

    IMO nijak !!
    Taka f-ra nie oddawałaby stanu faktycznego.
    "w uwagach czy coś podobnego" IMO mógłby być wpis np. przy sprzedaży
    dla osoby o ograniczonej zdolności prawnej (np. kupuje dziecko za
    swoje pieniądze - auograf rodzica w 'uwagach"...).

    >+ HELP :) bo nie wiem ja to zrobic

    Ja też nie wiem ! :)
    Ale mam pełne, niczym nie uzasadnione przekonanie że tak ma być :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)