eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiListopad - miesiac specyficzny a kwota zwolniona od podatku › Listopad - miesiac specyficzny a kwota zwolniona od podatku
    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Listopad - miesiac specyficzny a kwota zwolniona od podatku
    Date: Thu, 5 Dec 2002 11:51:20 +0100

    Witam,

    Takie pytanie mnie meczy:

    Dzialalnosc rozpocząłem w listopadzie.
    Mialem 1 dochod - usługę za 2000 + vat 440 zł.
    Kosztow nie mailem zadnych (no chyba, ze do kosztow
    za listopad moge wpliczyc ZUS, placony do 10 grudnia,
    ale o to pytalem w osobnym liscie).

    Wiec zakladajac, ze nie mam zadnych kosztow:

    nie przekroczyłem jeszcze progu dochodu
    zwolnionego od podatku (cos ok. 2300 netto, tak?).

    Wiec zasadniczo nie musze skladać PIT-5.

    Ale...... listopad jest specyficzny, placi sie podwojne zaliczki.
    Czy w zwiazku z tym - ma to jakis wplyw na moje nieprzekroczenie
    tego progu?

    I mam nadzieje, ze ta kwota zwolniona obowiazuje od poczatku
    mojej dzialalnosci, a nie od poczatku roku dla mnie jako
    osoby fizycznej? Bo jesli tak, to juz ja dawno wyczerpalem.

    Dzieki,

    Latet