  • 1. Data: 2002-12-05 10:51:20
    Temat: Listopad - miesiac specyficzny a kwota zwolniona od podatku
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Takie pytanie mnie meczy:

    Dzialalnosc rozpocząłem w listopadzie.
    Mialem 1 dochod - usługę za 2000 + vat 440 zł.
    Kosztow nie mailem zadnych (no chyba, ze do kosztow
    za listopad moge wpliczyc ZUS, placony do 10 grudnia,
    ale o to pytalem w osobnym liscie).

    Wiec zakladajac, ze nie mam zadnych kosztow:

    nie przekroczyłem jeszcze progu dochodu
    zwolnionego od podatku (cos ok. 2300 netto, tak?).

    Wiec zasadniczo nie musze skladać PIT-5.

    Ale...... listopad jest specyficzny, placi sie podwojne zaliczki.
    Czy w zwiazku z tym - ma to jakis wplyw na moje nieprzekroczenie
    tego progu?

    I mam nadzieje, ze ta kwota zwolniona obowiazuje od poczatku
    mojej dzialalnosci, a nie od poczatku roku dla mnie jako
    osoby fizycznej? Bo jesli tak, to juz ja dawno wyczerpalem.

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2002-12-05 11:21:23
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > mojej dzialalnosci, a nie od poczatku roku dla mnie jako
    > osoby fizycznej? Bo jesli tak, to juz ja dawno wyczerpalem.

    Ogólnie nie skłądasz PIT-5 i nie płacisz żadnych zaliczk. Chyba, że
    dochody od początku roku o których piszesz to nie były dochodu z umowy
    o pracę, ale np z wynajmu rozliczanego na PIT-5

    Składek ZUS zapłaconych w grudniu w typowym wypadku nie wliczasz do
    kosztów listopada

    Jeśli nadal pracujesz to pamiętaj o poinformowaniu zakładu pracy żeby
    nie odliczali ci kwoty wolnej za listopad i grudzień

  • 3. Data: 2002-12-05 11:25:44
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Ogólnie nie skłądasz PIT-5 i nie płacisz żadnych zaliczk.

    OK! :-)

    > Chyba, że
    > dochody od początku roku o których piszesz to nie były dochodu z umowy
    > o pracę, ale np z wynajmu rozliczanego na PIT-5

    Były z umowy o pracę (etat).

    > Składek ZUS zapłaconych w grudniu w typowym wypadku nie wliczasz do
    > kosztów listopada

    A czy moge sie trzymac tej "kasowej" zasady juz zawsze, w kolejnych
    miesiacach?

    >Jeśli nadal pracujesz to pamiętaj o poinformowaniu zakładu pracy żeby
    > nie odliczali ci kwoty wolnej za listopad i grudzień

    Nie, nie mam juz etatu. Tylko DG.

    Dzieki!

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 4. Data: 2002-12-05 11:38:58
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Latet wrote:

    > A czy moge sie trzymac tej "kasowej" zasady juz zawsze, w kolejnych
    > miesiacach?

    Poczytaj też dzisiejszy wątek "ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany
    nizej (prosty) sposob?"