  • 51. Data: 2009-05-30 19:03:19
    Temat: Re: Ludzie to sąjednakowożgłupie ;-)
    Od: "złodziejpodatków" <e...@p...onet.pl>

    > Czy zatem miłościwie nam panującego L.K. też oceniasz jako anarchistę?
    > Zdaje się, że w ostatnim orędziu mówił coś o obniżce VAT.
    >
    > Piotrek
    Zapominasz o podstawowej sprawie. Kiedy rządzący mówią że dadzą, to mówią. Ale
    kiedy mówią że zabiorą to zabierają. Więc L.K. moze mówić to co mówi tyle że
    tego nic nie wyniknie. Kiedyś to się nazywało demagogią, a teraz troską o
    rozwój gospodarczy. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Nawet za
    bardzo.

  • 52. Data: 2009-05-31 10:18:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 12:55
    > (autor Piotrek
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gvghuc$4td$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Bo państwo jako jednostka organizacyjna służy obywatelom. Ale może
    > służyć tylko, jeśli ma na to fundusze (czytaj: podatki). Więc
    > rozsądnie myślący obywatele nie są przeciwnikami podatków, bo wiedzą,
    > że dzięki temu państwo jest w stanie sprawnie działać i pełnić
    > służebną rolę wobec obywatela.
    >
    > A jak ktoś jest anarchista, to mu się wydaje, że świat może istnieć
    > bez organizacji w państwa/gminy itp.

    realista zas ma świadomość że państwo to ludzie (specyficzni zwykle) którzy
    bardzo dobrze zagospodarują te wpływy z podatków dla swojej korzyści. W
    związku z czym lepiej jest nie płacić podatków bo więcej zostanie w naszej
    kieszeni.

  • 53. Data: 2009-05-31 10:22:25
    Temat: Re: Ludzie to s? jednakowo? g?upie ;-)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-05-2009 o 12:18:36 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > realista zas ma świadomość że państwo to ludzie (specyficzni zwykle) którzy

    I to jest najlepszy drogowskaz przy rozszyfrowaniu patetycznych wypowiedzi
    - organizacje nie istnieją, istnieją tylko grupy ludzi o konkretnych interesach.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 54. Data: 2009-05-31 12:20:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 30 maj 2009 20:04
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0905302000290.3452@quad>):

    > Ale ja NIE PISAŁEM że NIE ZBIERA.
    > Tylko iż problemem jest, że ogranicza się WYŁĄCZNIE do spraw,
    > które są "sprawdzalne czysto papierkowo" - bez sprawdzania
    > jak tak naprawdę wygląda gospodarka.

    No ale co może US? Jest w ogóle w Polsce Policja Skarbowa? Jakieś wydziały
    śledcze, jacyś antyprzestępczyści? Bo przecie urzędnik z US nie będzie
    prowadził dochodzenia w mafiach.

    > Np. na targowisko albo do hipermarketu (w roli "szarego klienta").

    No to się podniesie płacz, że na targowisku ściga tych, co paragonów nie
    wydają. Bo co innego można na targowisku wykryć?

    --
    Tristan

  • 55. Data: 2009-05-31 12:29:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 31 maj 2009 12:18
    (autor Marek Dyjor
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gvtli0$601$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > którzy bardzo dobrze zagospodarują te wpływy z podatków dla swojej
    > korzyści. W związku z czym lepiej jest nie płacić podatków bo więcej

    Nieprawda. Nikt nie jest tak bogaty, żeby sobie zapewnić sensowne życie.
    Jest masa sfer, które muszą być zagospodarowane przez zbiorowość.
    Najbogatszy kapitalista może i się zamknie w swojej twierdzy, może i
    zatrudni ochronę, ale nie zapewni dróg, nie zapewni bezpieczeństwa na
    ulicach itepe. A społeczeństwo musi funkcjonować jako całość. I muszą być
    podatki, żeby utrzymywać zbiorowo zbiorowy aparat państwa. Nawet w
    ekstremalnie drapieżnym kapitalizmie istnieją korporacje, bo pojedynczy
    kapitalista nic nie zdziała, potrzebna jest zbiorowość.

    Od początku ludzkość zbierała się w grupy. I taką grupą jest obecnie gmina,
    zrzeszona w województwa, zrzeszone w państwo. Bez tego się po prostu nie da
    funkcjonować. I żaden anarchista mi nie wmówi, że świat może istnieć bez
    podatków. Przez chwilę by była walka i prawa dżungli, a potem albo by
    powstała tyrania i całkowity zamordyzm albo znów socjalizm. Bo albo by
    wygrała 1 silna jednostka trzymająca w garści resztę albo by wygrała
    zbiorowość słabszych jednostek.

    --
    Tristan