  • 21. Data: 2017-10-28 20:02:13
    Temat: Re: Luka VAT
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-28 o 16:56, J.F. pisze:

    > Co im niewiele da, jesli przelew bedzie sie skladalo raz na miesiac
    > czy raz na kwartal :-)
    >
    > Chyba, ze wprowadza jeszcze przepis o tym speckoncie dla VAT.

    To może pomóc w kwestii globalnej - tzn posumują środki tam
    i nigdy nie będą zwracać więcej niż mają.

    > Bez JPK to jednak klopotliwe i raczej wszystkiego nie sprawdzisz.

    Kiedyś robili normalne krzyżowe kontrole, niewątpliwie JPK
    załatwia sprawę szybciej, o wiele szybciej

    > Widac za glupi jestem :-)
    > To jak sie robi przekrety ?

    Pomysł z odbieraniem VAT z naszego US jest zupełnie niepraktyczny.
    Najprościej jest go nie zapłacić i skasować go od nabywcy.
    Mechanizm opisany po wielokroć.

    > Ale to tylko miesiac.
    > Potem trzeba na nowo szukac kontrahentow, wiec skala IMO bedzie mala.

    IMO to zjawisko jest od kilkunastu lat, jedynie przenoszą się na różne
    branże
    (branża stalowa, paliwa, hurt spożywczy, teraz telefony)
    więc skala jest wystarczająca. Nie wiadomo chyba czy to ci sami czy
    tylko kolejni
    podpatrują mechanizm.

  • 22. Data: 2017-10-29 07:04:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-28 o 20:02, cef pisze:

    > Pomysł z odbieraniem VAT z naszego US jest zupełnie niepraktyczny.
    > Najprościej jest go nie zapłacić i skasować go od nabywcy.
    > Mechanizm opisany po wielokroć.

    Bardzo niepraktyczne. Po pierwsze, trzeba mieć towar fizycznie. Po
    drugie, trzeba go sprzedać.

    Karuzela bazuje na fikcyjnym obrocie, stąd jest dużo łatwiejsza na dużą
    skalę.

    --
    Pete

  • 23. Data: 2017-10-29 07:41:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-29 o 07:04, Pete pisze:

    > Bardzo niepraktyczne. Po pierwsze, trzeba mieć towar fizycznie. Po
    > drugie, trzeba go sprzedać.
    >
    > Karuzela bazuje na fikcyjnym obrocie, stąd jest dużo łatwiejsza na dużą
    > skalę.

    Generowanie kwoty łatwiejsze, ale sam zwrot jest kłopotliwy.
    Patrząc od strony uczciwego podatnika, to dla mnie bardziej praktyczne
    i bezpieczne byłoby mieć towar i go pochnąć i dostać pieniądze od razu i
    ze skarbówką nie mieć nic do czynienia.
    Towar z reguły jest łatwo zbywalny i masowy, więc te przeszkody są mniej
    znaczące.
    Zarobek jest kwestią skali, ale w przypadku ton stali czy paliwa
    znalezienie kupca jak widać nie było problemem. Do transakcji na sporą
    kwotę, która daje zarobek potrzebny był jeden słup.
    Kontakt z US zawsze grozi brakiem zwrotu, odwlekaniem sprawy itd no i do
    tego kontaktu dojść musi. Ktoś do czasu sfinalizowania zwrotu musi
    stronę reprezentować.
    Jak się chce mieć bardziej wiarygodne papiery, to buduje się historie
    dla tego podmiotu. A to kosztuje czas i pieniądze.
    Nie wiem ilu transakcji trzeba dokonać i ile podmiotów fikcyjnych musi w
    tym uczestniczyć, żeby zainicjować nie budzący zastrzeżeń
    zwrot milionowych kwot. Może i łatwiej wygenerować kwotę,
    ale trudniej wydobyć kasę. Zastanawiam się wg jakiego klucza
    tropić się będzie te transakcje ja będzie JPK co miesiac?

  • 24. Data: 2017-10-30 23:22:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-28 o 02:32, J.F. pisze:

    > No wlasnie chyba przestali.

    > Wprowadzic tylko dla tych, ktorzy prowadza ksiegowosc na komputerze.
    > Albo wypelniasz ksiazki dlugopisem, albo musisz przekazywac plik :-)

    > rejestr faktur VAT nie jest znow taki dlugi.
    > Ze 100 bajtow na fakture ... pol sekundy transmisji.

    Sama synchronizacja trwała kilka sekund.
    Ówczesne systemy bankowe, wysyłające raporty, potrzebowały chyba z
    minutę na pełny czas połączenia (synchro, ustalenie "co ja mam",
    wysyłka, potwierdzenie, potwierdzenie potwierdzenia) gdy rzeczywista
    wysyłka to było kilka sekund.
    Drugi aspekt: nie było Internetu. Połączenia zawsze były 1:1 - jeden
    modem nadający, drugi odbierający.
    Widać to było w przypadku niektórych BBS-ów - czasem, aby się
    "wstrzelić" na wolną linię, trzeba było próbować dziesiątki minut lub
    godziny. Zresztą widać to było też nieco później nawet na numerze 202122.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2017-11-02 19:05:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >razu i ze skarbówką nie mieć nic do czynienia.
    >Towar z reguły jest łatwo zbywalny i masowy, więc te przeszkody są

    Tylko ze rozliczajac VAT uczciwie to byc moze nie zarobisz.
    A tu 23% "marzy" czeka ... ale jeszcze trzeba jakos problem VAT
    naliczonego rozwiazac :-)

    >Zarobek jest kwestią skali, ale w przypadku ton stali czy paliwa
    >znalezienie kupca jak widać nie było problemem. Do transakcji na
    >sporą kwotę, która daje zarobek potrzebny był jeden słup.

    Niby tak, ale ... na handel paliwami to zdaje sie trzeba u nas miec
    koncesje ?
    No dobra, byc moze wielu nabywcow nie sprawdza czy jest.

    a te tony stali ... czy one nie byly wlasnie fikcyjne ?

> [...]

    >ale trudniej wydobyć kasę. Zastanawiam się wg jakiego klucza
    >tropić się będzie te transakcje ja będzie JPK co miesiac?

    Ale to chyba bardzo proste - jesli jedna firma raportuje sprzedaz, a
    druga zakup na te sama fakture, sprawa wydaje sie czysta i podatek
    ktos zaplaci.
    A przynajmniej latwo sprawdzic, ze nie zaplacil, i jeszcze
    kontrahentow obciazyc.

    J.

  • 26. Data: 2017-11-02 19:25:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 19:05, J.F. pisze:

> [...]

    > zaplaci.
    > A przynajmniej latwo sprawdzic, ze nie zaplacil, i jeszcze kontrahentow

    Może jeszcze elementarz Ci poczytać?

  • 27. Data: 2017-11-02 19:28:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Kiedyś robili normalne krzyżowe kontrole, niewątpliwie JPK
    >załatwia sprawę szybciej, o wiele szybciej

    Kontrola byla wyrywkowa, bardzo wyrywkowa.
    Raz, ze rzadko przychodzila, dwa, ze musiala na trefne faktury trafic.

    >Pomysł z odbieraniem VAT z naszego US jest zupełnie niepraktyczny.
    >Najprościej jest go nie zapłacić i skasować go od nabywcy.
    >Mechanizm opisany po wielokroć.

    no ale kupuje cokolwiek w duzym hurcie, powiedzmy opony za 10 mln z
    VAT =12.3,
    sprzedaje za 10.5mln + VAT = 12.915, wplywa mi kwota brutto, urzedu
    zaspokajac nie zamierzam, ale te 12.3 musialem wczesniej zaplacic.
    zostaje raptem 600 tys zysku, a uczciwie byloby 500 tys - cos tu nie
    tak.
    Czegos tu jeszcze brakuje.

    Trzeba bylo kupic bez VAT ... mozna z zagranicy sprowadzic, ale wtedy
    za 2 miesiace urzad sie dowie i trzeba firme spalic.

    Mozna bylo np kupic od rolnika buraki z 3% VAT, a sprzedac cukier z
    23% :-)
    a nie, cukier ma podobno 8%, wiec lepiej wodke :-)

    A tymczasem ponoc odwrotnie
    https://warszawa.onet.pl/wloclawek-cbsp-rozbilo-grup
    e-wyludzajaca-vat/8vtj08

    " Mechanizm polegał na fikcyjnym kupnie mieszanki spożywczej cukru z
    ekstraktem herbaty, który następnie fakturowo był sprzedawany pomiędzy
    kilkoma polskimi podmiotami. Następnie trafiał do spółki, w której
    rzekomo następowało jego rozdzielenie na cukier i herbatę. Oba
    produkty sprzedawano do kolejnych spółek.

    - W tym momencie następowała zmiana stawki podatku VAT. Mieszanka
    spożywcza była obłożona stawką 23 procent, natomiast uzyskany w wyniku
    segregacji cukier już tylko 8 proc. Firma rozdzielająca produkt, po
    jego dalszej odsprzedaży, występowała więc o zwrot różnicy podatku.
    Następnie cukier, poprzez kolejne spółki, był sprzedawany za granicę w
    stawce 0 proc. i podmiot sprzedający występował o zwrot podatku do
    właściwego urzędu.
    Cukier wracał do kraju ponownie jako mieszanka"

    No i jak widac mamy dwa zwroty podatku, ale gdyby pierwszy importer
    zaplacil 23% VAT to ja tu straty jakos nie widze.

    Czyzby on byl na slupa ?

    J.

  • 28. Data: 2017-11-02 21:43:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 19:28, J.F. pisze:
    > UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Kontrola byla wyrywkowa, bardzo wyrywkowa.
    > Raz, ze rzadko przychodzila, dwa, ze musiala na trefne faktury trafic.

    Jak już trafili na trefne i przychodziła kontrola z krzyżówki,
    to kontrola nie jest wyrywkowa.
    Miałem jedną taką, bo jeden z moich kontrahentów
    bardzo nie chciał być vatowcem i się nie rejestrował
    i sprawdzali u mnie wszystko (w VAT).
    A jeszcze bardziej szczegółowo sprawdzali mi wszystko
    i jeszcze bardziej jak wystąpiłem kiedyś o zwrot przyspieszony.
    Zna inne podmioty gdzie było podobnie przy krzyżówce
    i przy zwrotach powyżej 100tys.

  • 29. Data: 2017-11-02 23:48:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Ale tobie sprawdzali ?

    Bo krzyzowe sprawdzenie powiedzmy 200 faktur VAT
    to juz jednak troche zachodu ze strony US wymaga.

    Niby mozna by telefonicznie, ale czy sie nie trafi na firme "nie
    udzielamy takich informacji przez telefon.

    J.

  • 30. Data: 2017-11-03 06:49:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 23:48, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Niby mozna by telefonicznie, ale czy sie nie trafi na firme "nie
    > udzielamy takich informacji przez telefon.

    A Ty wiesz na czym polega kontrola krzyżowa?
    Tego się nie robi przez telefon, tylko się zleca kontrole u wszystkich
    podmiotów z faktur. Mieli podatnika na widelcu, to sprawdzali wszystkich
    jego kontrahentów.
    i wszystkie jego faktury jakie im wystawił.
    Jak miał klienta np ze Szczecina, to kontrolowali to pewnie przez
    skarbówkę w Szczecinie.