  • 1. Data: 2007-09-12 19:53:08
    Temat: Samochód z USA, Salvage Title i problem z GIOŚ!!
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Kupiłem VW Jetta '06 (rzeczoznawca w Polsce wycenił ubytek na 13% i
    stwierdził, że samochód po naprawie będzie mógl sie poruszać po drodze),
    dostałem wraz z nim Salvage Title na formularzu NYS DMV nr MV-907A i
    zaznaczoną opcja przez firme ubezpieczeniową: "total loss", pozostale 3
    opcje dotyczyly kradzieży, wiec tylka ta opcja pasowała.

    W Polsce niestety wymyślili w Głównym Inspektoracie Ochrony Środowiska,
    sobie wskazówki metodyczne, że: "Samochód gdzie Firma ubezpieczeniowa uznaje
    szkodę całkowitą i przejmuje samochód na własność po wypłacie odszkodowania
    to jest ODPAD"

    Dodatkowo, uważają że tytuł Salvage oznacza: "samochod przeznaczony na
    złom", ale dobrze wiemy, że sama definicja mówi co innego:
    Salvage: "Something saved from destruction or waste and put to further use."
    Do uzniania samochodu za wrak służą przecież tytuły: "Non Rebuidable", "For
    parts Only" etc.

    Autko z tytułem na formularzu MV-907A w stanach może śmiało porwócić do
    ruchu drogowego po spełnieniu odpowiednich warunków (GIOŚ uważa że taki
    samochód w USA idzie na złom):
    http://www.nydmv.state.ny.us/salvexam.htm
    http://www.nysdmv.com/forms/mv899.pdf
    Debile niestety o tym nie wiedzą.

    Muszę teraz udowodnić, że te samochody na MV-907A po przejsciu odpowiednich
    badań mogą być rejestrowane w USA. Pewnie nawet jak udowodnie i tak
    podtrzymaja decyzje o zezłomowaniu auta:/ W jakim my kraju żyjemy:/.

    Czy ktoś miał porobny problem?? Jak go rozwiązać??
    Pozdrawiam serdecznie.
    Krystian Skiba
    Dziekuje z gory za pomoc.

  • 2. Data: 2007-09-12 19:55:50
    Temat: Re: Samochód z USA, Salvage Title i problem z GIOŚ!!
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Oczywiście za pomoc wyjścia z sytuacji - odpowiednie wynagrodzenie. Może
    ktoś z prawników odważy sie napisać odwołanie?
    Prosze o kontakt. netmax(at)tlen.pl