  • 1. Data: 2007-09-12 22:21:18
    Temat: Faktura na zagraniczną firmę bez NIP-UE
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Witam,
    czy można wystawić fakturę na osobę fizyczną mieszkającą poza terytorium
    Polski (Nimecy) bez NIP-UE?

  • 2. Data: 2007-09-12 23:38:46
    Temat: Re: Faktura na zagraniczną firmę bez NIP-UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2007, ordi wrote:

    > Witam,
    > czy można wystawić fakturę na osobę fizyczną mieszkającą poza terytorium
    > Polski (Nimecy) bez NIP-UE?

    "Fizyczność" osoby jest bez znaczenia, liczy się czy zakup odbywa się
    na cele DG w rozumieniu ustawy o VAT, a dalej idąc - kto kupuje,
    czy podatnik czy niepodatnik (sprzedaż wysyłkowa jest zdefiniowana
    właśnie tym kryterium w art.2.23) oraz co kupuje.
    Nie raczyłeś napisać ZA CO ta faktura!

    Przyjmijmy, że za towar (rzecz) - na to mam pod ręką przepis:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    Art. 23
    1. W przypadku sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju dostawę towarów
    uznaje się za dokonanš na terytorium państwa członkowskiego przeznaczenia
    dla wysyłanych lub transportowanych towarów,
    z zastrzeżeniem ust. 2.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    2. W przypadku sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju dostawę towarów
    uznaje się za dokonanš na terytorium kraju, jeżeli całkowita wartoœć
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    towarów innych niż wyroby akcyzowe zharmonizowane wysyłanych lub
    transportowanych do tego samego państwa członkowskiego w ramach sprzedaży
    wysyłkowej z terytorium kraju, pomniejszona o kwotę podatku, jest mniejsza
    lub równa w danym roku od kwoty wyrażonej w złotych, odpowiadajšcej kwocie
    ustalonej przez państwo członkowskie przeznaczenia dla wysyłanych lub
    transportowanych towarów.

    3. Przepis ust. 2 stosuje się pod warunkiem, że całkowita wartoœć towarów
    innych niż wyroby akcyzowe zharmonizowane wysyłanych lub transportowanych
    do tego samego państwa członkowskiego w ramach sprzedaży wysyłkowej z
    terytorium kraju, pomniejszona o kwotę podatku, nie przekroczyła w
    poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadajšcej kwocie
    ustalonej przez państwo członkowskie przeznaczenia dla wysyłanych lub
    transportowanych towarów.

    4. W przypadku przekroczenia kwoty, o której mowa w ust. 2, miejsce
    opodatkowania na terytorium państwa członkowskiego przeznaczenia dla
    wysyłanych lub tran­sportowanych towarów obowišzuje, poczšwszy od
    do­stawy, którš przekroczono tę kwot.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-09-13 11:18:21
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Troszkę zamieszane ;) a jeśli chodzi o sprzedaż to elektroniczna wysyłka
    oprogramowania. Kwota w granicy 500zl.