  • 1. Data: 2007-05-23 19:08:30
    Temat: Miejsce prowadzenia DG a adresy na dokumentach
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    Witam,

    mam krotkie pytanie, ale moze najpierw opisze jak sytuacja wyglada. Na
    wpisie do EDG sa nastepujace zapisy:

    Miejsce zamieszkania i adresu przedsiebiorcy:
    ul. Wiosenna 1, Krakow
    Adres zakladu glownego:
    ul. Wiosenna 1, Krakow
    Adres oddzialu lub innego miejsca wykonywania dzialalnosci:
    ul. Zimowa 2, Rzeszow

    (dane zmyslone :)

    De facto dzialalnosc prowadze w Rzeszowie, chociaz DG ciagle jest
    zarejestrowana w urzedzie odpowiednim dla adresu "krakowskiego".

    Pytanie:
    czy na wszystkich dokumentach, fakturach, pieczatkach itp. moge
    poslugiwac sie *tylko* adresem, gdzie rzeczywiscie wykonuje
    dzialalnosc? (czyli tym "dodatkowym") Logicznie rozumujac to tak... ale
    przeciez przepisy podatkowe nie sa logiczne ;) Dlatego wole sie
    upewnic.

    --
    Pozdrawiam, Tomek
    email: tomek (at) krakow.home.pl

  • 2. Data: 2007-05-23 20:37:58
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Dlatego wole sie
    > upewnic.

    Nie bierz tego co napiszę za pewnik ale...
    Możesz wpisywać na fakturach adres krakowski jeżeli prowadzisz tam działalność.
    Ale z dochodówki i VAT musisz się rozliczać w Rzeszowie.
    Jeżeli jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność i zrobiłbyś odział główny w
    Krakowie to wtedy dochodówka w Rzeszowie (miejsce zameldowania)a VAT w Krakowie.

    Jeżeli się mylę to proszę o korektę :-)

    K.

  • 3. Data: 2007-05-23 21:23:09
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    w <news:36af.00000160.4654a626@newsgate.onet.pl>
    K. napisal(a):

> [...]
    > Rzeszowie. Jeżeli jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność i
    > zrobiłbyś odział główny w Krakowie to wtedy dochodówka w Rzeszowie

    Dzieki za odp. U mnie sytuacja jest prostsza - przyklad z Rzeszowem i
    Krakowem byl wyimaginowany...
    W rzeczywistosci mam 2 miejsca prowadzenia DG: w roznych
    miejscowosciach, podpadaja pod rozne UM/UG, ale pod *jeden i ten sam*
    Urzad Skarbowy (czyli kwestia rozliczania vatu i dochodowego jest
    jasna).

    Tak jak pisalem, interesuje mnie tylko kwestia adresu na fakturach i
    innych dokumentach. I ciesze sie, ze sie ze mna zgadzasz :) (ze moge
    podawac tylko adres miejsca gdzie faktycznie prowadze DG)

  • 4. Data: 2007-05-24 10:35:53
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Użytkownik "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > innych dokumentach. I ciesze sie, ze sie ze mna zgadzasz :) (ze moge
    > podawac tylko adres miejsca gdzie faktycznie prowadze DG)

    Dzisiaj właśnie widziałam gdzieś artykuł na powyższy temat - albo w Rzepie,
    albo na www.podatki.pl i wydaje mi się, że jeżeli chodzi o osobę fizyczną to
    jakoś dziwnie to wyglądało. Nie chcę jednak wprowadzać w błąd, zachęcam
    jedynie do poszperania w dzisiejszych zasobach internetowych.

  • 5. Data: 2007-05-25 08:20:04
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    w <news:f33prp$djk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    GP napisal(a):

> [...]
    > o osobę fizyczną to jakoś dziwnie to wyglądało. Nie chcę jednak
    > wprowadzać w błąd, zachęcam jedynie do poszperania w dzisiejszych

    Dzieki :) Znalazlem, gdyby ktos jeszcze potrzebowal to jest tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070524/fi
    rma_a_6.html

    Z powyzszego wynika, ze na fakturach mam podawac ten sam adres, ktory
    widnieje w VAT-R w polu "adres siedziby" (dot. podatnikow niebedacych
    osoba fizyczna, w moim przypadku s.c.).
    Jesli chodzi o os. fiz. to trzeba w VAT-R podac "adres zamieszkania",
    czyli pewnie ten podstawowy. I tym adresem tez trzeba sie na fakturach
    poslugiwac.

    Wobec pozyszego moje watpliwosci zostaly rozwiane, pspp jest jednak
    niezastapiona :)

  • 6. Data: 2007-05-25 20:59:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 May 2007, tomek.k wrote:

    > Pytanie:
    > czy na wszystkich dokumentach, fakturach, pieczatkach itp. moge
    > poslugiwac sie *tylko* adresem, gdzie rzeczywiscie wykonuje
    > dzialalnosc? (czyli tym "dodatkowym")

    Wiesz że nie (widziałem :))

    > Logicznie rozumujac to tak...

    ...a ja do tej logiki.
    Właśnie logika wskazuje ze NIE.
    Jak coś sie komu nie spodoba (urzędowi, kontrahentowi itp) i zechce
    pociągnąć cię w postępowaniu (cywilnym, karnym, administracyjnym),
    to co, będzie "pociągał" przedsiębiorstwo ("zespół materialnych
    i niematerialych składników...") czy *osobę*, przedsiębiorcę, czyli
    Ciebie? ;)
    Po co komu adres pod którym stoją mury, maszyny i leżą sobie różne
    "wartości niematerialne", skoro pretensje może mieć co najwyżej
    *o* nie, ale nie *do nich*!
    Z pretensjami to do przedsiębiorcy, więc to jego adres jest potrzebny!

    > ale przeciez przepisy podatkowe nie sa logiczne ;)

    A, z tym punktem dyskutować nie zamierzam ;)

    pzdr, Gotfryd