  • 1. Data: 2010-12-20 10:08:09
    Temat: Mieszkanie na kredyt - sprzadaz - podatek - od jakiej kwoty?
    Od: "Latet" <l...@c...pl>

    Witam,

    Załóżmy taką sytuację:

    W 2010 r. Pan X. kupił na rynku wtórnym mieszkanie za 500 tys. zł, z czego 100
    tys. wyłożył z własnej kieszeni, a na 400 tys. zaciągnął kredyt hipoteczny.

    W 2011 r. Pan X. sprzeda to mieszkanie - również za 500 tys. zł, z czego (około)
    400 tys. trafi od razu do banku (na całkowite spłacenie i zamknięcie kredytu), a
    pozostałe (około) 100 tys. zł trafia na konto Pana X.

    O swoje upomni się też fiskus. Nie pytam nawet ile % wyniesie podatek (zapewne
    19%), ale najbardziej mnie ciekawi od jakiej kwoty będzie naliczony? Od 500 tys.
    czy od 100 tys. zł?

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2010-12-20 10:19:06
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-12-2010 11:08, Latet rzecze:

    > O swoje upomni się też fiskus. Nie pytam nawet ile % wyniesie podatek
    > (zapewne 19%), ale najbardziej mnie ciekawi od jakiej kwoty będzie
    > naliczony? Od 500 tys. czy od 100 tys. zł?

    Opierając się na danych z postu, to od żadnej z tych kwot.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2010-12-20 10:21:39
    Od: "Latet" <l...@c...pl>

    > Opierając się na danych z postu, to od żadnej z tych kwot.

    A jakich danych potrzeba, aby to choćby w przybliżeniu oszacować?
    Przynajmniej z grubsza - czy podstawą naliczania będzie kwota bliższa 500 czy
    100 tys.?

    Latet

  • 4. Data: 2010-12-20 10:33:39
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-12-2010 11:21, Latet rzecze:

    > A jakich danych potrzeba, aby to choćby w przybliżeniu oszacować?

    Jeśli kupił za 500 i sprzedał za 500, to płaci podatek od różnicy,
    czyli zero. (Dochodzą jeszcze koszty uzyskania przychodu,
    czyli np. opłaty notarialne, faktura VAT agencji nieruchomości itp.)

    Polecam lekturę aktualnej ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych. A jak to zbyt duże wyzwanie, to chociaż to:

    http://wyborcza.pl/1,97656,6221270,Jak_zaplacic_poda
    tek_od_sprzedazy_mieszkania__Na_trzy.html

    > Przynajmniej z grubsza - czy podstawą naliczania będzie kwota bliższa
    > 500 czy 100 tys.?

    Zdecydowanie "kwota bliższa 100 tys.", bo zero jest kwotą bliższą
    100, niż 500 tys. :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2010-12-20 15:55:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/20/2010 4:08 AM, Latet wrote:
> [...]
    > (zapewne 19%), ale najbardziej mnie ciekawi od jakiej kwoty będzie
    > naliczony? Od 500 tys. czy od 100 tys. zł?

    podatek płaci sie obecnie od dochodu a nie od przychodu, wiec
    prawdopodobnie nie zapłaci nic.

  • 6. Data: 2010-12-21 20:37:49
    Od: "Papuso Smerfo" <d...@b...z.wonsami>

    Órzytkownik "Dominik & Co" napisał:
    > Jeśli kupił za 500 i sprzedał za 500, to płaci podatek od różnicy,
    > czyli zero. (Dochodzą jeszcze koszty uzyskania przychodu,
    > czyli np. opłaty notarialne, faktura VAT agencji nieruchomości itp.)

    może w japoni, ale u nas płacisz podatek zafsze jak spszedajesz powyżej
    jakiejś tam kfoty, niezależnie czy odnosisz z tego powodu dochut:O(
    w ciągu godziny możemu sobie spszedawać i odspszedawać to samo auto, na
    końcu stan posiadania będzie identyczny jak na początku, tylko podatek
    będzie ztsza zapłacić tyle razy ile odbyła się spszedasz:O(

  • 7. Data: 2010-12-22 02:12:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/21/2010 2:37 PM, Papuso Smerfo wrote:

> [...]
    > końcu stan posiadania będzie identyczny jak na początku, tylko podatek
    > będzie ztsza zapłacić tyle razy ile odbyła się spszedasz:O(

    hmm, jakby to powiedziec grzecznie: glupoty pierdolisz.

  • 8. Data: 2010-12-23 16:40:04
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...z.wonsami>

    Órzytkownik "witek" napisał:

    > hmm, jakby to powiedziec grzecznie: glupoty pierdolisz.

    powiec to grzecznie skarbufce inteligencie!:O)

  • 9. Data: 2010-12-23 19:58:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/23/2010 10:40 AM, Papuso Smurfo wrote:

    > powiec to grzecznie skarbufce inteligencie!:O)

    oni to juz wiedzą, od mniej wiecej dwoch - trzech lat kiedy przepisy się
    zmieniły.

    EOT.