  • 1. Data: 2010-12-18 20:24:02
    Temat: Sprzedaż mieszkania a podatek dochodowy
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    Witam!
    Mam pewną wątpliwość czy będę musiał odprowadzić podatek dochodowy (??)
    w związku ze sprzedażą mieszkania

    Sytuacja wygląda tak:
    W grudniu 2004 nabyłem spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (i tu
    by nie było problemu), ale we wrześniu 2009 to prawo został
    przekształcone w odrębna własność, sprzedaż nastąpi prawdopodobnie w
    lutym 2010.

    Ciężko mi te pieniądze przeznaczyć na cele mieszkaniowe bo te pieniądze
    są przeznaczone na spłatę już zaciągniętych pożyczek,

    Wiem też że podatku się nie płaci jak w przeciągu 2 lat wyda się je na
    inne cele mieszkaniowe. To trzeba coś deklarować w US ?
    Co się stanie jak nie wydam pełnej kwoty sprzedaży mieszkania na cele
    mieszkaniowe, bo mi się na pewno nie uda, budowa domu jest zbyt
    zaawansowana aby było to możliwe i miało sens

    Jeżeli będę musiał odprowadzić podatek to od jakiej kwoty ? Różnicy
    zakupu (2004 rok) i sprzedaży (2011).

    Planowałem napisać pismo do US ale nie wiem jak powinno wyglądać i nie
    wiem jak się do tego zabrać

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 2. Data: 2010-12-20 07:53:11
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania a podatek dochodowy
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 18-12-2010 21:24, Bartosz Augustyniak rzecze:

    Use Google, Luke.
    http://tinyurl.com/2utftl9

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2010-12-20 08:32:53
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-12-20 08:53, Dominik & Co pisze:
    > W dniu 18-12-2010 21:24, Bartosz Augustyniak rzecze:

    > Use Google, Luke.
    > http://tinyurl.com/2utftl9

    Lepiej zadałeś pytanie. Wielkie dzięki za pomoc
    Ale mam jeszcze pytanie czy jak już takie pytanie zostało zadane (co
    prawda w Katowicach) to ja z podobnym pytaniem powinienem lecieć do
    swojego US ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 4. Data: 2010-12-20 08:36:19
    Od: "Latet" <l...@c...pl>

    > Wiem też że podatku się nie płaci jak w przeciągu 2 lat wyda się je na inne
    > cele mieszkaniowe.

    A kiedy ta zasada nie obowiązuje? Wie ktoś?
    Dzięki,

    Latet

  • 5. Data: 2010-12-20 08:51:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/20/2010 2:32 AM, Bartosz Augustyniak wrote:

> [...]
    > Ale mam jeszcze pytanie czy jak już takie pytanie zostało zadane (co
    > prawda w Katowicach) to ja z podobnym pytaniem powinienem lecieć do

    odpowiedz na pytanie zadane przez osobnia xyz w us katowice obowiazuje
    tylko w us katowice i tylko osobnika xyz.

    akurat w tym temacie interpretacja jest wszedzie podobna.

    pytanie zadane przez osobe xyz powoduje, ze chocby naczelnik US pod
    ktory podlega zalał się w trupa i wydawał decyzje wg schematu orzel
    jest dobrze, reszka -nie jest dobrze to osoba xyz nawet jak dostanie
    domiar podatku to z takim papierkiem wygra odwołanie w kazdej instancji.

    ty, bez papierka bedziesz sie musiał bujac az do strasburgera. ale malo
    prawdopodobne, bo wszystkie US traktuja takie przekształcenie podobnie.
    mozesz spac spokojnie, tylko nie pij z naczelnikiem wlasnego US.

  • 6. Data: 2010-12-20 09:14:06
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-12-2010 09:32, Bartosz Augustyniak rzecze:

    > Lepiej zadałeś pytanie. Wielkie dzięki za pomoc

    Wpisałem po prostu:
    "sprzedaż mieszkania pięć lat przekształcenie w odrębną własność"
    i to było pierwsze trafienie...

    > Ale mam jeszcze pytanie czy jak już takie pytanie zostało zadane (co
    > prawda w Katowicach) to ja z podobnym pytaniem powinienem lecieć do
    > swojego US ?

    Formalnie (jak już napisał witek) ta interpretacja obowiązuje
    wyłącznie w tej konkretnej sprawie. Jednak nie spotkałem się z odmienną
    interpretacją, zobacz np. http://tinyurl.com/343ty9m,
    http://www.rp.pl/artykul/401407.html?print=tak

    IMHO możesz spać spokojnie, w razie problemów czekaj na decyzję
    US i pisz odwołanie :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2010-12-20 09:29:52
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-12-2010 09:36, Latet rzecze:

    > A kiedy ta zasada nie obowiązuje? Wie ktoś?

    Ktoś wie.
    http://www.rp.pl/artykul/401415_Z_obowiazku_wobec_fi
    skusa_uwolni_meldunek.html

    --