  • 1. Data: 2010-12-19 10:35:18
    Temat: podatek 7% lub 22%
    Od: "trok" <t...@t...pl>

    Witam,

    proszę o informacje czy zakupy elementów wyposażenia mieszkania np. wanna,
    kabina prysznicowa, bidet
    przez firmę, która je montuje upoważnia do "zmniejszenia" stawki vat do 7%?

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2010-12-19 10:49:29
    Temat: Re: podatek 7% lub 22%
    Od: <s...@a...pl>

    > proszę o informacje czy zakupy elementów wyposażenia mieszkania np. wanna,
    > kabina prysznicowa, bidet
    > przez firmę, która je montuje upoważnia do "zmniejszenia" stawki vat do 7%?

    A można prosić o przełożenie tego pytania na język polski?

  • 3. Data: 2010-12-19 11:10:36
    Od: "trok" <t...@t...pl>

    Z naszego na Polski:
    - wanna w sklepie kosztuje 1000zł +vat22%
    facet remontujący mieszkania (DG) mówi: "ja Panu kupię wannę, zamontuje,
    wtedy Pan zapłaci tylko 7% vatu."

    czy facet z DG ma rację?

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 4. Data: 2010-12-19 11:12:36
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A można prosić o przełożenie tego pytania na język polski?

    Przecież to proste :)
    Kupujesz "coś" w sklepie ze stawką VAT 22%. Ale jeśli kupisz to "coś" w
    tymże sklepie zamawiając do tego montaż tego "czegoś", to całość będzie już
    sprzedana ze stawką VAT 7% (choć na fakturze nie będzie oczywiście
    uwzględnionego towaru, lecz usługa). Czasem się to opłaca, czasem nie, bo
    przy reklamacji samego towaru (nie usługi) można mieć potem problemy. Wszak
    na fakturze stoi tylko np. montaż drzwi, więc jak sprzedawca okaże się
    nieuczciwy, to będzie w żywe oczy wmawiał, że oni jedynie montowali.

    A Trok pewnie pytał, czy tak można z wanną, kabiną itp. Do niedawna można
    było, teraz nie mam pojęcia.

    JW

  • 5. Data: 2010-12-19 11:29:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-19 12:10, trok pisze:
    > Z naszego na Polski:
    > - wanna w sklepie kosztuje 1000z? +vat22%
    > facet remontuj?cy mieszkania (DG) m?wi: "ja Panu kupi? wann?, zamontuje,
    > wtedy Pan zap?aci tylko 7% vatu."
    >
    > czy facet z DG ma racj??

    Tak.

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-12-19 12:31:06
    Od: <s...@a...pl>

    > Tak.

    Nie. Wanna zawsze będzie na 22%. Ale można zrobić jak pisze niżej Jagna W. Tylko
    już wtedy formalnie nie kupujesz wanny. A czy na montaż wanny (wymianę) jest 7%
    vat to trzeba poszukać w rozporządzeniach lub ustawach.

  • 7. Data: 2010-12-19 13:01:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-19 13:31, s...@a...pl pisze:

    > Nie. Wanna zawsze będzie na 22%. Ale można zrobić jak pisze niżej Jagna
    > W. Tylko już wtedy formalnie nie kupujesz wanny. A czy na montaż wanny
    > (wymianę) jest 7% vat to trzeba poszukać w rozporządzeniach lub ustawach.

    Czyli jednak klient zapłaci 7 %. Także za wannę. ;)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-12-20 14:51:13
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Jagna W. wrote:

> [...]
    > tymże sklepie zamawiając do tego montaż tego "czegoś", to całość będzie
    > już sprzedana ze stawką VAT 7% (choć na fakturze nie będzie oczywiście

    No to zostaje podatek od darowizny "czegoś" :P

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 9. Data: 2010-12-20 16:20:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-12-2010 12:12, Jagna W. pisze:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież to proste :)
    > Kupujesz "coś" w sklepie ze stawką VAT 22%. Ale jeśli kupisz to "coś" w
    > tymże sklepie zamawiając do tego montaż tego "czegoś",

    Jeżeli nabędziesz usługę budowlano-montażową pod tytułem "wymiana drzwi"
    ewentualnie "wykonanie stolarki dzrzwiowej drewnianej".
    Bo 7% przysługuje usługom budowlano - montażowy, a ich cechą
    charakterystyczną jest, że w cenę usługi wliczony jest materiał.

    Bo montaż stolarki otworowej to są prace budowlano-montażowe, i na tym
    się zasadza prawo do 7%.

> [...]
    > uwzględnionego towaru, lecz usługa). Czasem się to opłaca, czasem nie,
    > bo przy reklamacji samego towaru (nie usługi) można mieć potem problemy.

    Jak się nie kupuje od byle kogo, byle najtaniej, to się dostaje osobną
    gwarancję na stolarkę, podbitą przez montażystę.

    > Wszak na fakturze stoi tylko np. montaż drzwi, więc jak sprzedawca okaże
    > się nieuczciwy, to będzie w żywe oczy wmawiał, że oni jedynie montowali.

    Jeżeli na fakturze będzie tylko "montaż drzwi" to faktura poświadcza
    nieprawdę.
    Musi być co najmniej napisane, że materiał własny wykonawcy.
    A na roboty budowlane to zawiera się przynajmniej ramową umowę, w której
    jest wymienione, kto dostarcza materiał.

    > A Trok pewnie pytał, czy tak można z wanną, kabiną itp. Do niedawna
    > można było, teraz nie mam pojęcia.

    Jak się kupi remont łazienki czy prace wykończeniowe w łazience, albo co
    najmniej wymianę ceramiki i armatury, to będzie 7%.
    I znowu wypada mieć umowę, określającą co wchodzi w skład tych robót i
    kto zapewnia materiał.

    Od wykonawcy który nie chce podpisać umowy należy się trzymać z daleka.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-12-20 17:42:43
    Od: <s...@a...pl>

    > Jeżeli na fakturze będzie tylko "montaż drzwi" to faktura poświadcza
    > nieprawdę.
    > Musi być co najmniej napisane, że materiał własny wykonawcy.

    Na czym polegać ma to poświadczenie nieprawdy? Od kiedy jest obowiązek podawania
    na fakturze istotnych lub mniej istotnych elementów ustnej czy pisemnej umowy?