  • 11. Data: 2009-04-16 09:20:52
    Temat: Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Tutaj jest jeszcze kwestia twórczości a samego przekazania praw autorskich,
    > było już kilka razy na grupie.

    A szczególnie warto zauważyć, że przychody z przekazania majątkowych
    praw w przypadku kiedy nie są zaewidencjonowane jako wartości
    niematerialne i prawne nie zalicza się do przychodów z DG!

    Co zresztą w Twoim przypadku byłoby Ci na rękę, gdybyś akurat przez
    przypadek napisał sobie software a później znalazł na niego nabywcę ;-)

    Piotrek

  • 12. Data: 2009-04-16 09:22:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Tutaj jest jeszcze kwestia twórczości a samego przekazania praw autorskich,
    > było już kilka razy na grupie.

    A szczególnie warto zauważyć, że przychody z przekazania praw
    majątkowych, w przypadku kiedy nie są zaewidencjonowane jako wartości

  • 13. Data: 2009-04-16 09:24:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

> [...]

    majątkowych, w przypadku kiedy nie są zaewidencjonowane jako wartości
    niematerialne i prawne, nie zalicza się do przychodów z DG!

    Co zresztą w przypadku wątkotwórcy byłoby Mu na rękę, gdyby akurat przez

  • 14. Data: 2009-04-16 19:59:30
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Tutaj jest jeszcze kwestia twórczości a samego przekazania praw
    > autorskich,
    > było już kilka razy na grupie.

    Czyli jednak mozliwe ? Mozesz wksazac jakies zrodlo ?

    Fantom

  • 15. Data: 2009-04-16 20:00:27
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    >
    > Co zresztą w przypadku wątkotwórcy byłoby Mu na rękę, gdyby akurat przez
    > przypadek napisał sobie software a później znalazł na niego nabywcę ;-)

    Czyli jednak jak przekaze prawa majatkowe to moge miec 50% KUP ?

    Fantom

  • 16. Data: 2009-04-16 20:14:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Fantom wrote:

    > Czyli jednak jak przekaze prawa majatkowe to moge miec 50% KUP ?

    Tak jak napisałem.

    Jeśli dla tego przykładu wyrzeźbisz jakiś software samodzielnie (a co za
    tym idzie nie masz go w ewidencji WNiP, ponieważ WNiP nie da się
    wytworzyć tak jak ŚT) i później znajdziesz na niego nabywcę to przychód
    z przekazania MPA nie jest przychodem z DG.

    Z wszystkimi tego konsekwencjami.

    Tu masz artykuł w którym są przywołane sygnatury wyroków.
    Click --> http://tinyurl.com/wnip-dg

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-04-16 21:19:17
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > z przekazania MPA nie jest przychodem z DG.
    >
    > Z wszystkimi tego konsekwencjami.
    >
    > Tu masz artykuł w którym są przywołane sygnatury wyroków.

    Z wyroku wynika, że jeśli prawa majątkowe są w ewidencji WNiP, wtedy
    można je zbywać w ramach DG. Jeśli program wyrzeźbi mi ktoś np. na umowę
    o dzieło i przekaże prawa majątkowe, wtedy jest ok, można to wpisać do
    WNiP. Zgodnie z updof art. 22g p 18 "Wartość początkową praw
    majątkowych, w tym licencji i autorskich praw majątkowych, stanowi cena
    nabycia tych praw".
    A co gdyby przyjąć taką interpretację: "sam sobie" napisałem program,
    wszelkie prawa są moje, DG też moja, więc zakładam ewidencję WNiP, do
    której wpisuję odpowiednią pozycję z wartością początkową zero.
    I co - jest ewidencja? jest. Jestem właścicielem praw? Jestem.
    Da się tak?
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 18. Data: 2009-04-16 22:25:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ajt wrote:
> [...]
    > której wpisuję odpowiednią pozycję z wartością początkową zero.
    > I co - jest ewidencja? jest. Jestem właścicielem praw? Jestem.

    I w którym miejscu w Twoim scenariusz *nabyłeś* WNiP (a nie wytworzyłeś)?

    Piotrek

  • 19. Data: 2009-04-17 06:52:20
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek pisze:

    > I w którym miejscu w Twoim scenariusz *nabyłeś* WNiP (a nie wytworzyłeś)?

    No właśnie, skoro nie nabyłem, cena nabycia wynosi zero, ale WNiP
    istnieje :)

    Weźmy pod uwagę takie przypadki:
    1. W ramach DG zawieram umowę o dzieło z kimś, kto pisze mi ten program
    i odsrzedaje prawa majątkowe.

    2. Zatrudniam tę samą osobę na umowę o pracę, w tejże umowie jest zapis,
    że wszelkie prawa majątkowe do programów napisanych przez tę osobę w
    ramach stosunku pracy przechodzą na pracodawcę.

    3. Piszę ten program w jakiejś części ja, w innej ta osoba.

    4. Program w całości napiszę sam.

    Co pozwala/nie pozwala wpisać pozycję do ewidencji WNiP w tych
    przypadkach? Nigdzie nie znalazłem zastrzeżenia, że warunkiem wpisania
    jest nabycie. Tylko cena nabycia, co rozumiem tak, że jeśli wystąpiła,
    to ją wpisujemy.

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 20. Data: 2009-04-17 07:08:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 08:52:20 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > przypadkach? Nigdzie nie znalazłem zastrzeżenia, że warunkiem wpisania
    > jest nabycie. Tylko cena nabycia, co rozumiem tak, że jeśli wystąpiła,

    Problem w tym, że jeśli danego prawa nie nabędziesz (przykłady 3/4),
    to nie jest ono WNiP więc jego wpisanie niczego nie rozwiązuje
    (mimo że faktycznie nie znalazłem w updof przeciwwskazania żeby dokonać wpisu do
    EST).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek