  • 61. Data: 2009-04-17 12:55:33
    Temat: Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:49:56 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Odpowiedz na nie.

    Już odpowiedziałem kilka razy w tym wątku.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 62. Data: 2009-04-17 13:02:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    > Już odpowiedziałem kilka razy w tym wątku.

    Unikasz odpowiedzi.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2009-04-18 18:32:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Apr 2009, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wskaż literalny zakaz umieszczenia wytworzonej WNiP w ewidencji
    > ŚTiWNiP. Znajdziesz tylko zakaz amortyzacji.

    Ale w takim rozumieniu do WNiP można wpisać np. wartość wydatku na
    kolację. Też "tylko" nie stanowi WNiP.

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2009-04-18 18:39:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Apr 2009, Piotrek wrote:

    > A szczególnie warto zauważyć, że przychody z przekazania praw majątkowych, w
    > przypadku kiedy nie są zaewidencjonowane jako wartości niematerialne i
    > prawne, nie zalicza się do przychodów z DG!
    >
    > Co zresztą w przypadku wątkotwórcy byłoby Mu na rękę, gdyby akurat przez
    > przypadek napisał sobie software a później znalazł na niego nabywcę ;-)

    Mniej byłoby na rękę, jeśli już pozaliczał w koszty amortyzację
    komputerów i profesjonalnego oprogramowania.
    Nie można liczyć na to, że US (przy prowadzonej *z tego powodu* kontroli)
    "puści" środki wytwarzania w koszty DG, skoro przychody nie będą na DG.
    A dla przychodów innych niż DG i wynajem oraz leasing prawo do
    amortyzacji *nie* przysługuje! (niejako jest "ryczałtem wliczone"
    w te 50% KUP).
    Oczywiście jest wysoce prawdopodobne, że bardziej się opłaci 50% KUP
    niż owa amortyzacja. Ale to by było dobrze zaplanować "przed" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2009-04-18 18:40:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Apr 2009, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Tomek,

    > Chwileczkę. To, że wytworzonych WNiP nie można amortyzować nie oznacza
    > ani tego, że przestają one być WNiP ani też tego, że mają jakąś
    > wartość księgową.

    > Warunek bycia nabytym dotyczy amortyzacji a nie faktu bycia lub nie
    > WNiP.

    Przecież (w cytacie) nabycie nie różni się niczym od np. "nadawania
    się do wykorzystywania" - w jednym i drugim przypadku nie ma WNiP
    Mówisz że mimo iż coś nie "nadaje się do wykorzystania gospodarczego"
    to może stanowić WNiP?

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2009-04-19 07:32:33
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > się do wykorzystywania" - w jednym i drugim przypadku nie ma WNiP
    > Mówisz że mimo iż coś nie "nadaje się do wykorzystania gospodarczego"

    Gotfryd, rzuć okiem na przywoływany przeze mnie gdzie w tym wątku art.
    22c. W nim ustawodawca wylicza pozycje, których nie można amortyzować,
    nazywając je na koniec wnip. Przyznaje tym samym, że są one wnip "same z
    siebie". Interpretując w ten sposób art 22b możemy wywnioskować, że
    końcowe określenie wnip odnosi się do wyliczonych pozycji, a "nabycie" i
    "nadawanie" tyczy jedynie możliwości amortyzacji...
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 67. Data: 2009-04-19 16:45:50
    Od: ajt <a...@e...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale w takim rozumieniu do WNiP można wpisać np. wartość wydatku na
    > kolację. Też "tylko" nie stanowi WNiP.

    Jeszcze coś dorzucę:
    Jakbyś w tym kontekście skomentował art 22e:
    "1. Jeżeli podatnicy nabędą lub wytworzą we własnym zakresie składniki
    majątku wymienione w art. 22a ust. 1 i art. 22b ust. 1, o wartości
    początkowej przekraczającej 3.500 zł, i ze względu na przewidywany przez
    nich okres używania równy lub krótszy niż rok nie zaliczą ich do środków
    trwałych albo wartości niematerialnych i prawnych, a faktyczny okres ich
    używania przekroczy rok - podatnicy są obowiązani, w pierwszym miesiącu
    następującym po miesiącu, w którym ten rok upłynął:
    1) zaliczyć te składniki do środków trwałych albo wartości
    niematerialnych i prawnych, przyjmując je do ewidencji w cenie nabycia
    albo koszcie wytworzenia,"

    Ten artykuł co prawda odnosi się do czego innego, w dodatku z pozstałej
    treści ustawy wychodzi, że wytworzone we własnym zakresie wnip będą
    miały wartość początkową zero, ale wynika z niego pośrednio to, że
    ustawodawca jednak "między wierszami" przewidział możliwość wytworzenia
    we własnym zakresie wnip, skoro powołuje się tu na listę podaną w 22b ust 1.
    Andrzej

  • 68. Data: 2009-04-19 18:05:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ajt wrote:
> [...]
    > ustawodawca jednak "między wierszami" przewidział możliwość wytworzenia
    > we własnym zakresie wnip, skoro powołuje się tu na listę podaną w 22b

    Ale co tu komentować?

    Pierwsza część (do lub) dotyczy WNiP i ŚT, a druga część (po lub)
    dotyczy tylko ŚT.

    ----

    No dobrze, zostawmy na chwilę na boku cytowane wyroki, interpretacje i
    artykuły, które nie podzielają Twoich opinii i zróbmy eksperyment.

    Spróbuj nakarmić google i sprawdź czy jest choć jedno wiarygodne *)
    źródło, które podąża za Twoim tokiem rozumowania.

    Piotrek

    *) interpretacja, wyrok, opinia doradcy podatkowego, itp

  • 69. Data: 2009-04-20 07:14:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Apr 2009, ajt wrote:

> [...]
    > "1. Jeżeli podatnicy nabędą lub wytworzą we własnym zakresie składniki
    > majątku wymienione w art. 22a ust. 1 i art. 22b ust. 1, o wartości

    Ano tak, że mamy niespójność i ustawodawcy przydarzył się kiks.
    I obstawiałbym że bardziej po stronie pomysłu z nieuznawaniem
    "wytworzenia".
    Jeśli (*jeśli*, bo tego nie wiemy) zamysłem było "przyblokowanie"
    uzyskiwania przychodów z DG tą drogą, to pomysł był kiepski, a całość
    pewnie ma źródło jak zwykle w "uszczelnianiu systemu" przed tym, co
    było ewidentną wadą tegoż systemu :] (a raczej jest, tylko ze względu
    na zmiany w międzyczasie mniej dolegliwą - idzie mi o wszelkie
    różnice w opodatkowaniu, prowadzące z jednej strony do komplikacji,
    a z drugiej - otwierające furtki dla kombinatorów).

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2009-04-20 07:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Apr 2009, ajt wrote:

    > Gotfryd, rzuć okiem na przywoływany przeze mnie gdzie w tym wątku art. 22c. W
    > nim ustawodawca wylicza pozycje, których nie można amortyzować, nazywając je
    > na koniec wnip.

    Owszem :)
    Mamy więc *dwie* kategorie WNiP: wymienione w 22b (dla których istnieje
    wymóg "nabycia") oraz wymienione w 22c (dla których tego wymogu nie ma).
    Co Ci się nie widzi w takim postawieniu sprawy?

    > Przyznaje tym samym, że są one wnip "same z siebie".

    Owszem.

    > Interpretując w ten sposób art 22b

    I tu mam wątpliwości - nie mamy takiego prawa, bo z ratio legis wynika,
    że skoro ustawodawca w 22b i 22c przyjął inny opis, to miał w tym
    jakiś cel.
    Skąd założenie, że tym celem nie było zróżnicowanie właśnie ze względu
    na brak właściwości "wytworzenia" tych WNiP, które opisane są w 22c?
    Może innymi słowami: jakbyśmy *chcieli* WNiP podzielić na dwie
    kategorie, przy czym jedną z cech byłoby poddanie amortyzacji
    a drugą zaliczenie do zbioru przez "wytworzenie", to czy moglibyśmy
    *tak* zapisać rozróżnienie?
    To czy ustawodawca tak rzeczywiście chciał staje się bezprzedmiotowe,
    jeśli *mógł* tak chcieć.

    > możemy wywnioskować, że końcowe określenie
    > wnip odnosi się do wyliczonych pozycji, a "nabycie" i "nadawanie" tyczy
    > jedynie możliwości amortyzacji...

    Nie można odmówić takiemu rozumowaniu logiki :), problem w "zasadach
    prawa" :[

    pzdr, Gotfryd