  • 1. Data: 2002-03-26 21:51:23
    Temat: Moze NTG ale zaryzykuje :-)
    Od: "Red" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Byc moze to nie ta grupa ale innej nie znalazlem.
    Mam taki problem: Zarejestrowalem dzialalnosc
    telekomunikacyjna, dokladnie jest to udostepnianie Internetu
    na obszarze jednej miejscowosci.
    Zeby swiadczyc te uslugi musze zrobic siec, konkretnie kable
    wzdluz ulicy podwieszone na slupach energetycznych.
    Chodzi mi o to jakie i od kogo potrzebne mi sa pozwolenia
    na taka inwestycje.
    Pozdrawiam Red

  • 2. Data: 2002-03-27 08:27:44
    Temat: Re: Moze NTG ale zaryzykuje :-)
    Od: "Bayernfan" <b...@g...pl>

    Expertem nie jestem ale wg mnie od zarzadcy terenu na ktorym to bedzie lub
    bezposrednio w zakladzie enegetycznym.
    Poczekaj na odp od specow

    Jacek

  • 3. Data: 2002-03-27 08:33:01
    Od: "Magda S" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Red" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    news.onet.pl
    pl.comp.networking
    trzepak.networking

    Tam jest całe stado gości którzy robią sieci
    po cichu ;)) i legalnie

  • 4. Data: 2002-03-27 12:08:00
    Od: "Red" <a...@p...onet.pl>

    > news.onet.pl
    > pl.comp.networking
    > trzepak.networking
    >
    > Tam jest całe stado gości którzy robią sieci
    > po cichu ;)) i legalnie

    Mnie interesuje legalnie, a tamte grupy znam.
    Nikt tam nie zna konkretow w tej sprawie.

  • 5. Data: 2002-03-27 12:23:21
    Temat: Odp: Moze NTG ale zaryzykuje :-)
    Od: "Andrzej" <e...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Red <a...@p...onet.pl>
    > Zeby swiadczyc te uslugi musze zrobic siec, konkretnie kable
    > wzdluz ulicy podwieszone na slupach energetycznych.
    > Chodzi mi o to jakie i od kogo potrzebne mi sa pozwolenia
    > na taka inwestycje.

    Zakład Energetyczny nie pozwoli Ci z wielu powodów
    a np dlatego że przymierzaja się do uszczęśliwienia nas
    internetem dostarczanym poprzez sieć energetyczna/ PLC /
    Andrzej

  • 6. Data: 2002-03-27 15:02:06
    Od: "Red" <a...@p...onet.pl>

    > Zakład Energetyczny nie pozwoli Ci z wielu powodów
    > a np dlatego że przymierzaja się do uszczęśliwienia nas
    > internetem dostarczanym poprzez sieć energetyczna/ PLC /
    > Andrzej

    Zgadza sie, przymierzaja sie ale jest to usluga skierowana na
    wieksze skupiska miejskie.
    Poza tym jako ciekawostka podam fakt ze dyrektor Rejonu
    Energetycznego pod ktory nalezy i moja miejscowosc tez
    korzysta z Internetu gdzie siec Internetowa korzysta z slupow
    energetycznych, sam jestem ciekaw czy ma na to zgode :-)

  • 7. Data: 2002-03-28 01:48:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, Red wrote:

    >+ Witam.
    >+ Byc moze to nie ta grupa ale innej nie znalazlem.

    .. -:)
    (czyli katalog wyżej - pl.soc.prawo !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-03-28 19:10:35
    Od: "tedi" <t...@p...onet.pl>

    "Red" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wzdluz ulicy podwieszone na slupach energetycznych.
    > Chodzi mi o to jakie i od kogo potrzebne mi sa pozwolenia

    ZNALEZIONE NA GRUPIE KATOWICKIEJ

    Otóż jak informuje Przemysław Backiel p...@b...com.pl
> [...]
    > zieleni, równolegle do osi ulicy lub linii zabudowy (§4 ust.1).
    > A dalej, w miejscowościach o zwartej zabudowie linie telekomunikacyjne
    > należy budować w kanalizacji kablowej lub tunelach zbiorczych. W przypadku
    > gdy miejscowość ma luźną zabudowę dopuszcza się zakładanie kabli
    > nadziemnych, podziemnych oraz linii napowietrznych."
    >
    > Co ciekawe definicji "zabudowy luźnej" nie sposób znaleźć w żadnej innej
    > ustawie ani przepisach. Idąc dalej można wywnioskować, iż tą interpretacje
    > pozostawiono nam. A tu już nie daleka droga aby zabudowę na
    Marszałkowskiej
> [...]
    > 2.. Korzystanie z nieruchomości w zakresie określonym w ust. 1 jest
    > odpłatne, chyba że linia lub urządzenia telekomunikacyjne służą
    zapewnianiu
    > telekomunikacji właścicielowi lub użytkownikowi nieruchomości, na ich
    > wniosek.
    > 3.. Warunki korzystania z nieruchomości przez operatora ustala się w
    > umowie, która powinna być zawarta w terminie 30 dni od dnia wystąpienia
    > przez operatora o jej zawarcie.
    > (...)
    > Proszę zwrócić szczególną uwagę na słowo "nad", które chyba nie wymaga

    Nie, zebym sie czepial, ale osiedlowa siec nie jest operatorem publicznym.
    Tak
    wiec dalsze dywagacje nie maja wiekszego umocowania. Poza tym to wlasnie
    spoldzielnia jako wlasciciel gruntu i posesji musialaby podpisac _odplatna_
    umowe, a nigdzie nie jest napisane w jakiej wysokosci miala by byc. Poza tym
    powolywanie sie na dostarczanie sygnalu wlascicielowi jest w przypadku
    spoldzielni nie do konca jasne. W statucie na pewno spoldzielnia ma inny
    adres
    niz Twoj blok ;-))

  • 9. Data: 2002-03-28 21:31:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Mar 2002, tedi wrote:

    >+ "Red" <a...@p...onet.pl> wrote [...]
    [...]
    *************************************

    >+ > Chodzi mi o to jakie i od kogo potrzebne mi sa pozwolenia
    >+ > na taka inwestycje.
    [...]
> [...]
    >+ > ustawie ani przepisach. Idąc dalej można wywnioskować, iż tą interpretacje
    >+ > pozostawiono nam. A tu już nie daleka droga aby zabudowę na
    [...]
> [...]
    >+ umowe, a nigdzie nie jest napisane w jakiej wysokosci miala by byc.

    ...a ja pozwolę sobie na jeszcze inną uwagę: w oryginalnym pytaniu
    jak widać:
    - nie ma problemu "ciągnięcia górą", skoro linie energetyczne
    też tak "lecą" :) (w mojej okolicy zakopują, więc widać zabudowa
    została uznana za "nieluźną" :) (o "zwartej cytatu nie widzę
    więc profilaktycznie...)
    - jest wskazanie, że być może nie będzie problemu walki z "właścicielem
    gruntu i posesji" (często bywa, ale nie o to było pytanie) tylko
    kwestia czy właściciel SŁUPÓW ma zamiar się zgodzić !!

    IMHO nie ma mowy o "załatwieniu zgody" dopóki nie będzie wstępnej
    deklaracji energetyków że (i za ile) zgodzą się użyć słupów !
    NIE MUSZĄ.
    "Jak się komu nie podoba niech stawia swoje" (tyż prowda).

    [...]
    >+ > Dowodzi to jeszcze jednej niezmiernie istotnej rzeczy. Administracja ma
    >+ > obowiązek zezwolić na przeprowadzanie linii telekomunikacyjnych oraz

    Niezależnie od opinii tediego[1] energetycy NIE mają obowiązku
    zezwolić na korzystanie ze słupów. *Mogą*...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] Tedi -> Tediego; tedi->tediego, dobrze myślę ? ;)