  • 1. Data: 2002-03-26 20:48:19
    Temat: pytanie jak placic najmniejsze zusowe
    Od: "Paweł" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam kilka pytań. Sedno sprawy leży w tym, że ja pracuję, więc mając firmę
    nie musiałbym płacić ZUSu, natomiast żona ma licencję PUNU(ubezpieczenia) i
    chciałaby pracować jako agent. Nie wiem która opcja będzie najtańsza.
    Pytania:
    1. Czy żona będąc na wychowawczym (jeszcze rok) w przypadku gdyby otworzyła
    firmę musi płacić ZUS, czy tylko zdrowotne.
    Jeżeli musi to :
    2. Czy gdybym ja zarejestrował firmę i podpisał umowę z zakładem
    ubezpieczeniowym, a żona spisywałaby umowy (ale kasę dostawałbym ja - bo to
    ja miałbym umowę), czy pomiędzy mną i żoną musi być jakiś stosunek pracy
    (umowa o prace, umowa o dzieło, inne cudo) czy też jako jedno gospodarstwo
    nie musimy mieć takich umów.
    3. Jeżeli muszę zawrzeć jakąś umowę to jaką aby płacić zusom i innym
    zdziercom jak najmniej.

    Dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    Paweł