  • 1. Data: 2007-07-24 16:09:43
    Temat: NIP-3 (?) a wyjazd z kraju
    Od: "52235" <5...@g...pl>

    Osoba wyjezdzajaca na stale z Polski, wymeldowuje sie - oraz jak sie domyslam,
    zobowiazana jest do poinformowania urzedu skarbowego o zmianie miejsca
    zamieszkania. W jaki sposob to zrobic? Formularz NIP-3 wymaga podania
    konkretnego miejsca zamieszkania, nawet za granica. Czy jest jakis inny sposob
    zakomunikowania US, ze nie osoba nie mieszka i mieszkac nie bedzie w kraju,
    bez wdawania sie w szczegoly? A moze jest to zupelnie zbyteczne z prawnego
    punktu widzenia i samo wymeldowanie jest wystarczajace?

  • 2. Data: 2007-07-24 17:12:28
    Temat: Re: NIP-3 (?) a wyjazd z kraju
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "52235" <5...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > bez wdawania sie w szczegoly? A moze jest to zupelnie zbyteczne z prawnego
    > punktu widzenia i samo wymeldowanie jest wystarczajace?

    Z tego co wiem, nie ma takiego obowiązku, bo wyjeżdżając z kraju (na stałe!)
    przestajesz podlegać pod polski system podatkowy.
    Jeżeli natomiast w kraju pozostaje ci jakiś biznes, z którego osiągasz
    dochody podlegające polskiemu podatkowi, to jako nierezydent podlegasz pod
    II US w Warszawie. Zadzwoń tam i dowiedz się jak masz upchnąć zagraniczny
    adres w te rubryczki.