  • 1. Data: 2007-07-23 17:03:08
    Temat: Faktura wewnątrzwspólnotowa
    Od: j...@g...com

    Znajomy z Danii chciałby kupić w kilka towarów w polskim sklepie na
    swoją firmę zarejestrowaną w Danii a nastepnie przewieźć lub wysłać je
    jakoś do siebie?
    Pozostaje kwestia faktury i VATu 0% (lub zwrotu). Znajomy twierdzi, że
    wystawił i przyjął wiele podobnych faktur z VAT 0% gdy handlował z
    firmami poza swoim krajem i twierdzi, że to żaden problem. Ale nie
    handlował w Polsce. Dlatego ja chciałbym najpierw zasięgnąć opinii
    grupowiczów i dowiedzieć się jak to u nas wygląda. Z tego co się
    zorientowałem potrzebna jest do tego tzw. faktura wewnątrzwspólnotowa.
    Czy sklepy wydaja takie faktury? I jakich dokumenty moze wymagac sklep
    w szczególności jak mam udokumentować wywiezienie towaru do Danii gdy
    odbieram go osobiście w sklepie? Pytalem dzisiaj w kilku sklepach ale
    sprzedawcy robią wielkie oczy i nie bardzo wiedzą o co chodzi.
    Moze ktos opisalby jak to statystynie rzecz biorąc wygląda w Polsce?

    Pozdrawiam

    Jarek

  • 2. Data: 2007-07-23 18:03:27
    Temat: Re: Faktura wewnątrzwspólnotowa
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > Czy sklepy wydaja takie faktury? I jakich dokumenty moze wymagac sklep
    > w szczególności jak mam udokumentować wywiezienie towaru do Danii gdy

    I jak sobie odpowiesz na pytanie, jak to udokumentujesz, nie sobie, ale
    szczególnie sprzedawcy, bo to on jak rozumiem sprzeda nabywcy duńskiemu z
    preferencyjną stawką,
    to się zorientujesz, dlaczego będzie trudno w sklepie dostać taką fakturę.
    Najszybciej dogadasz się (tylko może nie ze sprzedawcą , tylko z
    właścicielem sklepu),
    jeśli sklep będzie gwarantem wywozu.

  • 3. Data: 2007-07-24 05:47:54
    Od: Berry <j...@g...com>

    On 23 Lip, 20:03, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    [...]
    > to się zorientujesz, dlaczego będzie trudno w sklepie dostać taką fakturę.
    > Najszybciej dogadasz się (tylko może nie ze sprzedawcą , tylko z
    > właścicielem sklepu),
    > jeśli sklep będzie gwarantem wywozu.

    Oczywiscie tak tez robie. Ale rozmowa zazwyczaj zaczyna sie od
    "eee...chyba nie mamy czegos takiego". Wiec zanim sprzedawca zacznie
    mi sciemniac chcialbym sie zorientowac w temacie. Moze ktos powie mi
    jak sam sprzedaje na fakture wspolnotowa.

    Pozdrawiam

    Jarek

  • 4. Data: 2007-07-24 05:49:55
    Od: Berry <j...@g...com>

    On 23 Lip, 20:03, "cef" <c...@i...pl> wrote:
> [...]

    Oczywiscie. Tak tez robie. Ale rozmowa ze sprzedawca zazwyczaj zaczyna
    sie od "eee...chyba nie mamy czegos takiego". Wiec zanim sprzedawca
    zacznie mi sciemniac chcialbym zorientowac sie w temacie. Moze ktos mi
    napisze jak sam sprzedaje na faktury wspolnotowe.

    Pozdrawiam

    Jarek Malina

  • 5. Data: 2007-07-24 05:50:05
    Od: Berry <j...@g...com>

  • 6. Data: 2007-07-24 09:34:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, j...@g...com wrote:

> [...]
    > jakoś do siebie?
    > Pozostaje kwestia faktury i VATu 0% (lub zwrotu).

    Jeśli Dania jest w UE ;) - to nie plącz ze sobą 0% czy zwrotu, bo
    wprowadzisz sprzedawcę na manowce i będzie Cię wspominał po wszystkie
    czasy.
    To ma byc faktura *bez VAT*, z adnotację że "VAT rozliczy nabywca",
    szczegóły powinny być w archiwach (AFAIK należy podać podstawę
    prawną).
    "Bez VAT" (nie podlegające VAT) to jest *CO INNEGO* niż "0% VAT",
    mimo że akurat w tym wypadku powoduje podobne skutki podatkowe
    (acz do ujecia w innej rubryce ewidencji :>).

    > Znajomy twierdzi, że
    > wystawił i przyjął wiele podobnych faktur z VAT 0%

    Niemożliwe.
    0% dotyczyłoby eksportu, jakby Dania nie była w UE!
    *Bez VAT* !

    > firmami poza swoim krajem i twierdzi, że to żaden problem.

    No, bo tu i ówdzie "normalne" stawianie sprawy to żaden problem,
    u nas tak. Poczytaj w archiwach - US potrafi domagać się
    fafnastu potwierdzeń "ze towar przekroczył granicę" :> :[

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-07-24 09:38:20
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 11:34:02 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > mimo że akurat w tym wypadku powoduje podobne skutki podatkowe
    > (acz do ujecia w innej rubryce ewidencji :>).

    Zaraz, tu chodzi o towary i WNT - a nie usługi.
    Przy WNT jest NP(nie znam się na tym za dobrze ale coś mi nie pasuje)?

  • 8. Data: 2007-07-24 09:46:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > (acz do ujecia w innej rubryce ewidencji :>).

    > Niemożliwe.
    > 0% dotyczyłoby eksportu, jakby Dania nie była w UE!

    Chodzi o towar. Dania jest chyba w UE?
    Mamy więc klasyczne WDT na 0% a nie bez VAT czy NP
    (pomijam fakt jak powinno być w zgodzie z Dyrektywami,
    przyjmujemy stan prawny wg obowiązującej ustawy)

    Czyżby ciężka noc była? :-)

  • 9. Data: 2007-07-24 10:13:41
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz, tu chodzi o towary i WNT - a nie usługi.
    > Przy WNT jest NP(nie znam się na tym za dobrze ale coś mi nie pasuje)?

    nawet nie WNT, ale WDT :)
    no i 0% oczywiście :)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-07-24 13:36:33