    From: "Greg" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP EU a zakup usług z UE
    Date: Sun, 1 Oct 2006 16:38:29 +0000 (UTC)

    vertret <v...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Greg" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > brytyjskiej?
    >
    > Czyja faktura tego VAT.
    > W zalezności od usługi może ten VAT wynosić 0%.
    > Jak nie bedziesz miał NIPu europejskiego to nie istniejesz jako firma dla firm
    > UE i zawsze będą dodawać ich VAT do faktur dla ciebie. Ty bedziesz musial dodac
    > VAT do ich faktur zawsze, więc z ich VATem urośnie ci podatek jeszcze bardziej.

    No to mam zagwozdkę. Zakup tej usługi jest bowiem związany ze sprzedażą zwolnioną.
    Załóżmy więc, że posiadam już NIP europejski.
    Usługodawca wystawia mi fakturę ze stawką 0%. Nastepnie ja wystawiam fakturę
    wewnętrzną i naliczam VAT (polski czy brytyjski??).
    I teraz: Gdyby moja sprzedaż była opodatkowana, to mógłbym jednocześnie ten
    VAT odliczyć. Ale moja sprzedaż jest zwolniona więc wydaje mi się, że
    odliczenie mi nie przysługuje. CZy dobrze mi się wydaje?
    Bo jesli tak, to najbardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie: W OGÓLE NIE brać
    faktury od kontrahenta.