  • 1. Data: 2007-06-20 19:30:02
    Temat: NIP UE - co i jak ?
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wykonywałem pewną usługę dla niemieckiej firmy. Do dziś nie miałem świadomości,
    że żeby się z nimi rozliczyć, będę potrzebował NIP UE. W związku z tym mam kilka
    pytań. Wykonywałem dla nich stronę www. Stronę wręczam pracownikowi oddziału
    polskiego, ale dane do faktury dostałem z nimieckim adresem i nipem z DE na
    początku. Czy nie ma żadnego sposobu, żeby zafakturować to pomimo tego, że nie
    mam nipu UE ? Jeżeli nie, to jakie formularze powinienem sobie przygotować na
    jutro do US ? I czy fakturę mogę wystawić zaraz po wyjściu z US czy muszę czekać
    na jakieś dokumenty ? Przeglądałem archiwum, ale jest kilka sprzecznych
    informacji na ten temat. Jedni pisali, że czeka się kilka miesięcy, inni, że już
    następnego dnia można wystawiać faktury, bo ma przyjść tylko potwierdzenie
    rejestracji. I jeszcze jak to z tym vatem ? Ma być faktura na 0% vat wystawiona
    ? Waluta dowolna ? Taka jak sobie uzgodnię z kontrahentem czy musi być w euro ?

    Z góry dzięki,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2007-06-21 06:29:35
    Temat: Re: NIP UE - co i jak ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > dostałem z nimieckim adresem i nipem z DE na początku. Czy nie ma
    > żadnego sposobu, żeby zafakturować to pomimo tego, że nie mam nipu UE

    A z czego Twoim zdaniem wynika konieczność posiadania NIP UE
    do zafakturowania tej usługi?

    > I jeszcze jak to z tym
    > vatem ? Ma być faktura na 0% vat wystawiona ?

    Potrafisz uzasadnić dlaczego właśnie 0%?
    Może raczej idź w kierunku transakcji niepodlegającej pod VAT.

    Waluta dowolna ? Taka
    > jak sobie uzgodnię z kontrahentem czy musi być w euro ?

    Dowolna uzgodniona z kontrahentem.
    Kiedyś jakiś sąd stwierdził, że musi to być waluta wymienialna
    (wg polskiego prawa), ale w przepisach raczej nic nie
    znalazłem na ten temat - a jeśli było to dotyczyło tylko faktur
    zgłaszanych do odprawy celnej.

  • 3. Data: 2007-06-21 09:26:12
    Od: " Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > A z czego Twoim zdaniem wynika konieczność posiadania NIP UE
    > do zafakturowania tej usługi?

    No właśnie w archiwum są różne sprzeczne informacje.

    > Potrafisz uzasadnić dlaczego właśnie 0%?
    > Może raczej idź w kierunku transakcji niepodlegającej pod VAT.

    Okej. Niepodlegającej, czy mam zaznaczyć, że podatek rozlicza nabywca ?

    Dzięki za zainteresowanie.

  • 4. Data: 2007-06-23 20:11:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz wrote:

    > Okej. Niepodlegającej, czy mam zaznaczyć, że podatek rozlicza nabywca
    > ?

    RMF z 25.05. 2005 r. w sprawie.......... ,
    wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania........
    DU 95/2005 poz. 798

    § 27.4. W przypadku świadczenia usług,
    o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2 oraz art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy,
    faktura dokumentująca wykonanie tych czynności powinna zawierać numer,
    pod którym nabywca usługi jest zidentyfikowany na potrzeby podatku
    od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego,
    innym niż terytorium kraju, oraz informację,
    że zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca usługi.