  • 1. Data: 2002-07-22 18:38:35
    Temat: Najem maszyny a DG
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Czy wynajmując komus maszyne (firmie) muszę mieć załozona działalność
    gospodarczą?
    Jak sie mam rozliczać z podatku dochodowego czy miesięcznie, czy przy
    zeznaniu rocznym?

  • 2. Data: 2002-07-22 19:35:25
    Temat: Re: Najem maszyny a DG
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy wynajmując komus maszyne (firmie) muszę mieć załozona działalność
    > gospodarczą?

    Na szybko nasuwa sie, ze nie musisz.
    Ale moze zajrzyj do ustawy o DG i przestudiuj definicje DG, wraz z
    komentarzami.

    > Jak sie mam rozliczać z podatku dochodowego czy miesięcznie, czy przy
    > zeznaniu rocznym?

    IMHO zaliczki miesiecznie.
    Potem dodatkowo w zeznaniu rocznym.

    Karol

  • 3. Data: 2002-07-22 20:31:08
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > gospodarczą?
    > Jak sie mam rozliczać z podatku dochodowego czy miesięcznie, czy przy

    Nie musisz mieć założonej DG. Chyba, że chcesz. Albo są pewne warunki, które
    wskazują, że lepiej byłoby mieć.
    Sposób rozliczania z PD będzie zależał od decyzji, o której mówiłem
    wcześniej.

  • 4. Data: 2002-07-23 07:17:47
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

> [...]
    > zeznaniu rocznym?
    >
    >Problem jest podobny jak przy wynajmowaniu mieszkań. Pamiętasz wielkie
    zamieszanie? Oprócz dochodówki trzeba rozważyć też VAT. Iwona

  • 5. Data: 2002-07-23 07:20:07
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    nie musisz mieć działalności, ale rejestrujesz umowę w urzędzie i składasz
    oświadczenie o chęci bycia lub nie Vatowcem
    potem komuś wystawiasz fv ew. rachunki i płacisz podatek miesięcznie na pit
    5

    justyna

  • 6. Data: 2002-07-23 08:26:48
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Iwona Ślusarczyk napisał:
    > Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zamieszanie? Oprócz dochodówki trzeba rozważyć też VAT. Iwona
    Jest dokładnie odwrotnie.
    Przy wynajmowaniu mieszkań *na cele mieszkaniowe* (można przeciez
    wynając mieszkanie na biuro) nie ma problemu - jest on zwolniony z VAT
    przedmiotowo.
    Problem jest przy każdym innym wynajmie - trzeba zawczasu zwolnić się
    z VAT, inaczej jest sie VATowcem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-07-23 16:09:38
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    justyna <s...@w...pl> wrote:
    > nie musisz mieć działalności, ale rejestrujesz umowę w urzędzie i

    Umów najmu nie rejestruje się.
    Jacek