  • 1. Data: 2004-07-22 21:33:11
    Temat: Naliczanie odsetek za zwłokę od nieterminowej zapłaty
    Od: "ZlotY" <e...@p...com>

    Proszę o wyjaśnienie jak należy wyliczyć odsetki.Faktura na kwotę 51000
    zł,termin płatnosci 15.04.2003r.Kontrahent zapłacił w 3-ch ratach:
    10.10.2003r.kwotę 5000zł,
    12.12.2003r.kwotę 40000zł, 5.07.2004r. kwotę 6000zł.

    Ewika

  • 2. Data: 2004-07-23 05:57:28
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "ZlotY" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 10.10.2003r.kwotę 5000zł,
    > 12.12.2003r.kwotę 40000zł, 5.07.2004r. kwotę 6000zł.

    www.pit.pl - zakładka odsetki

    1. odsetki 16.04.03-09.10.03 od kwoty 51000
    2 odsetki 10.10.03-11.12.03 od kwoty 46000
    3 odsetki 12.12.03-06.07.04 od kwoty 6000

    Co do dokładnych dat - nie mam całkowitej pewności, ale rozumiem, iż
    10.10.03 na twoje konto WPŁYNĘŁA kwota 5000... itd...

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-07-23 12:21:37
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "ZlotY" <e...@p...com> napisał w wiadomości
    > Proszę o wyjaśnienie jak należy wyliczyć odsetki.Faktura na kwotę 51000

    Nie rób sobie kłopotu z liczeniem
    Ciesz się, że w ogóle zapłacił
    I tak odsetek nie zapłaci, bo nie musi
    Ewentualnie .... zapłaci ....na świętego Dygdy

  • 4. Data: 2004-07-23 13:18:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, SP9LWH wrote:

    >+ Użytkownik "ZlotY" <e...@p...com> napisał
    >+ > Proszę o wyjaśnienie jak należy wyliczyć odsetki.Faktura na kwotę 51000
> [...]

    ...w pełni się zgadzam.
    Szczególnie jak kontrahent rokuje na przyszłość :)

    Ale:

    >+ I tak odsetek nie zapłaci, bo nie musi

    ...niby czemu nie musi ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-23 20:35:36
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > ...niby czemu nie musi ??

    Bo jak miał w dupie terminowe płacenie dostawcy, to tym bardziej zrobi tak z
    odsetkami
    Nie ma odsetek od odsetek, więc co mu można zrobić ??? Nasłać bandziorów czy
    firmę windykacyjną ????
    Nawet jak zapłaci odsetki to się obrazi i już nigdy nic nie kupi od
    żądającego odsetek.

  • 6. Data: 2004-07-23 21:34:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, SP9LWH wrote:
    [...]
    >+ Nawet jak zapłaci odsetki to się obrazi i już nigdy nic nie kupi od
    >+ żądającego odsetek.

    Z tym kontekstem zgodziłem się z góry :), ale do stwierdzenia
    że "nie musi" (ten jeden, ostatni raz :)) mam zastrzeżenia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-07-24 04:59:21
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 23 lip o godzinie 22:35, na pl.soc.prawo.podatki, SP9LWH napisał(a):

    > Nawet jak zapłaci odsetki to się obrazi i już nigdy nic nie kupi od
    > żądającego odsetek.

    A po co mi taki kontrahent który za usługę/towar płaci czasami po roku? A
    jeżeli taki kontrahent wstanie lewą nóżką i sobie pomyśli:
    - eee temu tam nie zapłacę wogóle....
    To co wtedy?
    Taki _ktoś_ to żaden kontrahent dla mnie. Jego obowiązkiem jest wywiązanie
    się ze swej strony z umowy, czyli zapłata faktury w terminie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-07-25 14:06:00
    Od: "rafaello de D." <z...@p...onet.pl>

    "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> wrote in message

    > www.pit.pl - zakładka odsetki
    >
    > 1. odsetki 16.04.03-09.10.03 od kwoty 51000
    > 2 odsetki 10.10.03-11.12.03 od kwoty 46000
    > 3 odsetki 12.12.03-06.07.04 od kwoty 6000

    z nudów i z ciekawości .....
    wyszło mi ponad 7.000 zł
    więc warto się upaminać

    pozdrawiam chłodno (z powodu upałów)
    rafaello de :D.

  • 9. Data: 2004-07-25 19:54:48
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    > A po co mi taki kontrahent który za usługę/towar płaci czasami po roku? A
    > Taki _ktoś_ to żaden kontrahent dla mnie. Jego obowiązkiem jest wywiązanie
    > się ze swej strony z umowy, czyli zapłata faktury w terminie.

    No cóż. Chciałoby się by tak było
    Ale tak nie jest
    Na starcie tego nie wiadomo
    Jak w międzyczasie ogłosi upadłość, możesz sobie faktury wsadzić....

  • 10. Data: 2004-07-26 07:00:19
    Od: /Emeryt Baran <w...@W...pl>

    Dnia 25-07-2004 21:54, Użytko
    > Jak w międzyczasie ogłosi upadłość, możesz sobie faktury wsadzić....

    Dlatego nie należy czekać tak długo z windykacją z obawy, że się obrazi.