  • 1. Data: 2007-06-12 10:48:24
    Temat: Narzut, marża czy się czymś różni??
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Kilak lat temu pracowałem w jednej małej firmie komputerowej. Do tej
    pory zachodzę w głowę nad jedną rzeczą. Otóż. Właściciel tejże firmy
    stosował wg mnie dziwny wzór doliczania marży, narzutu czy jak to się
    tam zwie. A tak btw czy jest między tym jakaś różnica?? Ale wracając do
    sprawy. Ja obliczając swój zysk stosuję wzór następujący przy założeniu,
    że xx to jest procent mojego zysku to:

    cena netto sprzedaży = cena netto zakupu * 1,xx

    Natomiast tamten facet stosował coś takiego, przy tym samym założeniu:

    cena netto sprzedaży = cena netto zakupu / (1 - 0,xx)

    Od razu można zauważyć, że w jego przypadku zysk jest większy. Czy o to
    mogło mu chodzić??
    Bardzo bym prosił o wyjaśnienie mi tego dziwnego zjawiska.
    Z góry wielkie dzięki.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 2. Data: 2007-06-12 11:14:16
    Temat: Re: Narzut, marża czy się czymś różni??
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > cena netto sprzedaży = cena netto zakupu * 1,xx

    To jest narzut
    [(Cs-Cz)/Cz]*100%= narzut [%]

    > cena netto sprzedaży = cena netto zakupu / (1 - 0,xx)

    A to marza
    [(Cs-Cz)/Cs] *100%= marza [%]

    Darek

  • 3. Data: 2007-06-12 14:30:23
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Dariusz Domagała pisze:

    > To jest narzut
    > [(Cs-Cz)/Cz]*100%= narzut [%]

    > A to marza
    > [(Cs-Cz)/Cs] *100%= marza [%]

    Ok. To już wszystko rozumiem. To teraz, jeśli byłbyś taki uprzejmy i
    wyjaśnił mi co mam stosować przy odsprzedaży towaru?? Czy jest to jakoś
    uwarunkowane??

  • 4. Data: 2007-06-12 14:35:02
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Ok. To już wszystko rozumiem. To teraz, jeśli byłbyś taki uprzejmy i
    > wyjaśnił mi co mam stosować przy odsprzedaży towaru?? Czy jest to jakoś
    > uwarunkowane??

    Stosuj to co cie zadowala w sensie dochodu a uwarunkowane jest to
    tylko i wylacznie rynkiem :)

    Darek

  • 5. Data: 2007-06-13 06:10:38
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Dariusz Domagała pisze:
    > Stosuj to co cie zadowala w sensie dochodu a uwarunkowane jest to
    > tylko i wylacznie rynkiem :)

    Dzięki za odpowiedź.