  • 1. Data: 2007-06-12 11:05:52
    Temat: DG - czy jest kosztem?
    Od: "J$B" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    jak w temacie
    1.opłata za karte kredytową?
    2.oplaty za wyplaty/przelwewy na koncie?
    serdeczności

    j...@w...eu

  • 2. Data: 2007-06-12 11:08:54
    Temat: Re: DG - czy jest kosztem?
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > 1.opłata za karte kredytową?

    Jezeli dotyczy konta firmowego do tak.

    > 2.oplaty za wyplaty/przelwewy na koncie?

    Firmowe - tak

    wzajemnie

    Darek

  • 3. Data: 2007-06-12 11:59:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 13:08:54 Dariusz Domaga?a
    <b...@i...net.pl> napisał(a):

    > Jezeli dotyczy konta firmowego do tak.

    > Firmowe - tak

    Czyli jak zapłacę za strzyżenie psa z firmowego to mogę wrzucić?
    A jak zapłacę za towar prywatną kartą to nie mogę i KPiR będzie
    rzetelna? :)

  • 4. Data: 2007-06-12 12:22:35
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 13:59, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
    > Dnia 12-06-2007 o 13:08:54 Dariusz Domaga a
    > <b...@i...net.pl> napisał(a):

    > Czyli jak zapłacę za strzyżenie psa z firmowego to mogę wrzucić?

    Jeśli to pies "firmowy" :)))))
    Wiesz, jest taka grupa w klasyfikacji środków trwałych: inwentarz
    żywy ;p

    A tak powaznie, nie powinieneś płacić firmową kartą za prywatne
    usługi. Jeśli się to zdarza, powinieneś opłatę związaną z tą
    transakcją wyłączyć z kosztów.
    Gdy nie jest to nagminne, nawet kontrola US nie podważy takiej
    transakcji.

    > A jak zapłacę za towar prywatną kartą to nie mogę i KPiR będzie
    > rzetelna? :)

    Za towar możesz płacić prywatną kartą, nikogo to nie będzie bolało i
    nie jest to powodem do uznania kpir za nierzetelną :)
    Nawet środki ze skarpety nikogo nie zdziwią, pod warunkiem, że
    jednorazowa wartość nie przekroczy 15 tys. euro, a Ty prowadzisz
    działalność jako osoba fizyczna.

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-06-12 12:28:32
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tts4xbbcipkhj4@unk...
    > Czyli jak zapłacę za strzyżenie psa z firmowego to mogę wrzucić?
    > A jak zapłacę za towar prywatną kartą to nie mogę i KPiR będzie
    > rzetelna? :)

    Jeśli pies pracuje dla firmy to tak ;)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-06-12 12:47:07
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Czyli jak zapłacę za strzyżenie psa z firmowego to mogę wrzucić?
    > A jak zapłacę za towar prywatną kartą to nie mogę i KPiR będzie
    > rzetelna? :)

    Pytanie dotyczylo czy koszty karty kredytowej sa KUP.
    W moim rozumieniu chodzi o oplaty za jej wydanie/uzytkowanie
    a nie o to za co nia place.
    Wiec Twoja ironia troche nie na miejscu.

    Darek

  • 7. Data: 2007-06-12 12:54:55
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 14:47:07 Dariusz Domaga?a
    <b...@i...net.pl> napisał(a):

    > Pytanie dotyczylo czy koszty karty kredytowej sa KUP.
    > W moim rozumieniu chodzi o oplaty za jej wydanie/uzytkowanie
    > a nie o to za co nia place.
    > Wiec Twoja ironia troche nie na miejscu.

    To tylko ku trosce osób, które trafią na ten wątek i pomyślą
    że wyznacznikiem klasyfikowania kosztów jest to z którego konta idzie
    przelew.

  • 8. Data: 2007-06-12 15:53:55
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Jagna napisał:

    > A tak powaznie, nie powinieneś płacić firmową kartą za prywatne
    > usługi.

    Przy prowadzeniu DG to sie rozmywa.

    > Jeśli się to zdarza, powinieneś opłatę związaną z tą
    > transakcją wyłączyć z kosztów.

    To racja. Ale oplate za karte (nie za pojedyncza transakcje) moze wpisac
    w koszty w calosci. To ze zaplacil strzyzenia psa nie ma wplywu bowiem
    na koszt posiadania karty.

  • 9. Data: 2007-06-12 18:13:43
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    > To racja. Ale oplate za karte (nie za pojedyncza transakcje) moze wpisac
    > w koszty w calosci. To ze zaplacil strzyzenia psa nie ma wplywu bowiem
    > na koszt posiadania karty.

    Tys prowda! ;)

  • 10. Data: 2007-06-12 18:16:40
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > Przy prowadzeniu DG to sie rozmywa.

    I to jest największa bolączka w DG - właściciel-przedsiębiorca nie odróżnia
    kieszeni prywatnej od służbowej. A potem pytania o koszty, które są
    "nie-kosztami" i "nie-przychody", które są przychodami. Niestety tu trzeba
    postawić grubą kreskę.

    MoJoRa