  • 31. Data: 2011-04-01 07:16:59
    Temat: Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.04.2011 08:30), Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Thu, 31 Mar 2011, SDD wrote:
    >
    > [...do dK...]

    > Ekhm... "grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał, niekoniecznie
    > do tego o czym myślał"
    > "Zlecenie dla pracownika" to jest zlecenie dla pracownika, jednak.

    Ale "zlecenie dla pracownika" to co innego niż "pracownik (na umowę
    zlecenie)". A to drugie sformułowanie zostało użyte.

    p. m.

  • 32. Data: 2011-04-01 07:59:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-04-01 09:16, mvoicem wrote:
    > Ale "zlecenie dla pracownika" to co innego niż "pracownik (na umowę
    > zlecenie)".

    Ale może nie zniekształcaj kontekstu ...

    Cytując dokładnie to było napisane: "wynagrodzenie pracownika (na umowie
    zlecenie)".

    I bez dodatkowych informacji od wątkotwórcy trudno powiedzieć czy autor
    miał na myśli pracownika, który dodatkowo ma umowę zlecenie czy też
    zleceniobiorcę mylnie nazwanego pracownikiem.

    W każdym razie bazując na ogólnych zasadach (w nawiasie mamy *dodatkowe*
    objaśnienie) należałoby się skłaniać ku wersji pierwszej.

    Natomiast mając na uwadze powszechną praktykę mylenia zleceniobiorcy z
    pracownikiem bardziej prawdopodobna jest wersja druga.

    A co tak naprawdę miał autor na myśli to obawiam się, że wie tylko on.

    Piotrek

  • 33. Data: 2011-04-01 08:12:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.04.2011 09:59), Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > W każdym razie bazując na ogólnych zasadach (w nawiasie mamy *dodatkowe*
    > objaśnienie) należałoby się skłaniać ku wersji pierwszej.

    Dodatkowe objaśnienie w nawiasie jest uściśleniem. Czyli chodzi o
    pracownika, ale takiego który jest na umowie zlecenie. No elementarne
    Watsonie ...

    > Natomiast mając na uwadze powszechną praktykę mylenia zleceniobiorcy z
    > pracownikiem bardziej prawdopodobna jest wersja druga.

    Dużo bardziej prawdopodobna.

    p. m.

  • 34. Data: 2011-04-01 08:17:49
    Temat: [OT] Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-04-01 10:12, mvoicem wrote:
    > Dodatkowe objaśnienie w nawiasie jest uściśleniem. Czyli chodzi o
    > pracownika, ale takiego który jest na umowie zlecenie. No elementarne
    > Watsonie ...

    Ale po czym poznajesz, że nie chodzi o wynagrodzenie pracownika z tytułu
    umowy zlecenia? Zwłaszcza, że dodatkowe wyjaśnienie jest jakby lekko
    niegramatycznie napisane.

    > Dużo bardziej prawdopodobna.

    Też mi się tak wydaje, ale możemy tylko zgadywać co autor miał na myśli.

    Piotrek

  • 35. Data: 2011-04-01 10:05:26
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Dodatkowe objaśnienie w nawiasie jest uściśleniem. Czyli chodzi o
    > pracownika, ale takiego który jest na umowie zlecenie. No elementarne
    > Watsonie ...

    > Dużo bardziej prawdopodobna.

    Zamieszanie robicie.
    Wątkotwórca napisał *pracownik*. I dla mnie to pojęcie muszę i CHCĘ
    rozumieć USTAWOWO, a nie jak kolesie na ławce przy piwku, czy nawet w
    rozmowie z panią w ZUS. To co napisał w nawiasie jest drugorzedne i co
    najwyżej można traktować jako osobę, kóra dodatkowo ma też zlecenie.
    Dlaczego?
    Proste. Niezwracanie uwagi na różnicę pomiędzy pracownikiem a zleceniobiorcą
    stanowi nieomal przyzwolenie na stosowanie przez pracodawców praktyk
    polegających na "zamianie" umowy o prace na umowę zlecenie. Człowiek niby
    robi to samo, ale dopiero przy zderzeniu z faktami bardzo bolesnie odczuwa
    róznicę pracownik i "prawie" pracownik.

    W jednej z odpowiedzi uścisliłem wyraźnie na zapytanie "doprawdy?" niejakiej
    Maddy, że wliczanie w miesiąc za który składki się należą dotyczą
    *pracowników*. Koleżanka miała nawet nie tyle na myśli pseudo-poracownika na
    zleceniu jak większość sobie wydedukowała z postu inicjatora, ale wręcz
    pracodawcę niewiedząc czemu, bo ani słowa nikt wcześniej sie nie zajaknął w
    ten sposób. Potem ruszyła oczywiście lawina tekstów różnorakich "mądrali ".

    Jeśli wątkotwórca w kolejnym poście poprawi się i napisze *zleceniobioorcę*,
    to jeśli znowu temat przejdzie na tory składek, otrzyma być moze odpowiedź z
    mojej strony pewnie zgodną tym razem z wyobrażeniami sporej częsci
    grupowiczów. Choć....kto wie :)

    A swoja drogą to może i dobrze, że jest takie zamieszanie, bo przynajmniej
    poruszony został problem nieuzasadnionego zacierania sie tych dwóch różnych
    pojęć.

    dK

  • 36. Data: 2011-04-04 15:00:32
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    cinews:4d9588f1$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > pracodawc niewiedz c czemu, bo ani s owa nikt wcze niej sie nie zajakn w
    > ten spos b. Potem ruszy a oczywi cie lawina tekst w r norakich "m drali ".
    >
    > Je li w tkotw rca w kolejnym po cie poprawi si i napisze *zleceniobioorc *,
    > to je li znowu temat przejdzie na tory sk adek, otrzyma by moze odpowied z
    > mojej strony pewnie zgodn tym razem z wyobra eniami sporej cz sci
    > grupowicz w. Cho ....kto wie :)
    >
    > A swoja drog to mo e i dobrze, e jest takie zamieszanie, bo przynajmniej
    > poruszony zosta problem nieuzasadnionego zacierania sie tych dw ch r nych

    Poprawie się i napisze, że chodziło mi o zleceniobiorcę :)
    Tzn. osobę która jest zatrudniona wyłącznie na umowę zlecenie (a nie
    na żadną umowę o pracę).
    Jeżeli nadal piszę nieprecyzyjnie, to wybaczcie.

    Z cytowanych wcześniej przez dK przepisów:

    "§11.4 i 5 Rozporządzenia o PKPiR określa co to jest rzetenie
    prowadzona
    książka w kontekście ppkt 3) można nie wpisać kosztów o ile to nie
    jest
    towar handlowy, materiał podstawowy, koszty robocizny."

    wynika, że powinienem wpisać do PKPiR wynagrodzenie takiego
    zleceniobiorcy.
    Natomiast nie ma tu mowy o składkach ZUS za takiego zleceniobiorcę,
    więc rozumiem, że mogę je wpisać, ale nie muszę?

    Jeżeli zdecyduję się wpisać składki za zleceniobiorcę do PKPiR i
    opłaciłem terminowo to wpisuję
    w miesiącu za który należało je zapłacić,
    natomiast jeżeli się spóźnię z zapłatą, to mogę wpisać w miesiącu
    zapłaty?