    From: "dK" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Date: Mon, 28 Mar 2011 15:56:03 +0200

    Użytkownik "Paweł Szostek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:311b6ffb-0b59-437f-a4b4-d6a00f797202@22g2000prx
    .googlegroups.com...
    On 28 Mar, 13:35, rAzor <p...@n...telesfora.com> wrote:
    > Darz bór! Użytkownik... he he - Paweł Szostek raczył napisać:

    > Owszem, ale czy w tym przypadku "prowadzisz ewidencję rzetelnie"?
    > --
    > Sátoraljaújhely

    Ciekawe pytanie.

    "aby była rzetelna - dokonywane w niej zapisy powinny odzwierciedlać
    stan rzeczywisty"
    http://biznes.interia.pl/news/fiskus-i-nierzetelna-e
    widencja,1202871

    Jeżeli na tym polega rzetelność prowadzenia ewidencji,
    to chyba rzeczywiście nie dodanie wydatków do KUP może
    zostać uznane za nierzetelne prowadzenie ewidencji?

    Natomiast odrębną sprawą są wydatki, które służą również do celów
    prywatnych
    (u mnie tak jest np. z telefonem komórkowych).
    Takich wydatków nie należy chyba wpisywać do KUP?

    Co do tej rzetelności
    Stan rzeczywisty i owszem, ale może nie być rzeczywisty i dalej rzetelny.
    Cytowane zdanie z interii jest wiec nieuprawnione.
    §11.4 i 5 Rozporządzenia o PKPiR określa co to jest rzetenie prowadzona
    książka w kontekście ppkt 3) można nie wpisać kosztów o ile to nie jest
    towar handlowy, materiał podstawowy, koszty robocizny.
    I tak zwyczajowo w tym kontekście nie wpisywałem np. kosztów przesyłek
    poleconych do US z deklaracjami VAT.

    dK