  • 11. Data: 2011-03-29 09:20:33
    Temat: Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On 28 Mar, 15:56, "dK" <c...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Paweł Szostek" <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:311b6ffb-0b59-437f-a4b4-d6a00f797202@
    22g2000prx.googlegroups.com...

> [...]
    > (u mnie tak jest np. z telefonem komórkowych).
    > Takich wydatków nie należy chyba wpisywać do KUP?
    > =============
    >
    > Co do tej rzetelności
    > Stan rzeczywisty i owszem, ale może nie być rzeczywisty i dalej rzetelny.
    > Cytowane zdanie z interii jest wiec nieuprawnione.
    > §11.4 i 5 Rozporządzenia o PKPiR określa co to jest rzetenie prowadzona
    > książka w kontekście ppkt 3) można nie wpisać kosztów o ile to nie jest
    > towar handlowy, materiał podstawowy, koszty robocizny.
    > I tak zwyczajowo w tym kontekście nie wpisywałem np. kosztów przesyłek

    W takim razie należy to wpisać do KPiR.
    Jeżeli wynagrodzenie od umowy zlecenie wyniesie np. 10 zł,
    to oprócz tego wynagrodzenia do KPiR po stronie kosztów
    mogę/powinienem również wpisać
    składki społeczne ubezpieczonego opłacane przed płatnika?

  • 12. Data: 2011-03-29 09:54:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Szostek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

> [...]
    >mogę/powinienem również wpisać
    >składki społeczne ubezpieczonego opłacane przed płatnika?

    No jak najbardziej :)
    Przy 10 zl, to nie zapomnij jeszcze o zadeklarowaniu, zaplaceniu i
    zaksiegowaniu 1 grosza na FGŚP :)
    Ja np. swoje skladki tez wrzucam w koszty i jak mam zleceniobiorce, to po
    prostu wrzucam jedna kwote bedaca suma skladek za mnie i czesci skladek za
    zleceniobiorce oplacanych przez platnika - jednym wpisem do KP a FP i FGŚP
    drugim wpisem

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2011-03-29 10:04:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-03-2011 11:54, SDD pisze:
> [...]
    > zleceniobiorce oplacanych przez platnika - jednym wpisem do KP a FP i FGŚP

    Oczywiście pamiętasz, że tylko faktycznie zapłacone?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2011-03-29 10:49:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Oczywiście pamiętasz, że tylko faktycznie zapłacone?

    Od kilku ladnych lat pamietam i wliczam np. lutowe zaplacone 10 lub 15 marca
    dopiero w marcu :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2011-03-29 11:09:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-03-2011 12:49, SDD pisze:
    > Użytkownik "Maddy"<m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Od kilku ladnych lat pamietam i wliczam np. lutowe zaplacone 10 lub 15 marca
    > dopiero w marcu :)

    Ja tak z bezinteresownej troski. ;-)

    Mam coroczny dzień dobroci. Tak, to właśnie dziś ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2011-03-29 13:07:16
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Od kilku ladnych lat pamietam i wliczam np. lutowe zaplacone 10 lub 15
    > marca dopiero w marcu :)

    Błąd od 1 stycznia 2009.
    Przykładowo: składki należne za luty2011 są kosztem w lutym 2011 o ile
    zapłacisz do 10/15 marca.
    Wpłata po tym terminie oznacza, że wliczasz w koszty w miesiacu w który
    zapłaciłeś.
    Taka ... premia .. dla terminowo płacących :)

    dK

  • 17. Data: 2011-03-30 06:12:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-03-2011 15:07, dK pisze:

> [...]
    > zapłaciłeś.
    > Taka ... premia .. dla terminowo płacących :)

    Składki osobiste za przedsiębiorcę? Doprawdy?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 18. Data: 2011-03-30 15:16:32
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Składki osobiste za przedsiębiorcę? Doprawdy?

    Pracowników.
    dK

  • 19. Data: 2011-03-31 08:37:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-03-2011 17:16, dK pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Pracowników.

    Wątki Ci się pomyliły czy kolejny, co czytanie przed odpisywaniem uważa
    za uwłaczające godności?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2011-03-31 13:16:16
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Wątki Ci się pomyliły czy kolejny, co czytanie przed odpisywaniem uważa za
    > uwłaczające godności?

    No własnie godność....
    Poczytaj sobie koleżanko najpierw post rozpoczynający wątek, a potem się
    Chodziło o *drobne wynagrodzenie dla PRACOWNIKA*

    dK