  • 11. Data: 2003-10-23 12:50:27
    Temat: Re: Nie prowadzona amortyzacja -jak skorygowac
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Magiera" <k...@w...opole.pl> napisał w
    wiadomości news:bn7tkk$ccf$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > "Luqas" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > szanownym
    > jest

    bilansowa
    > )

    > Moze pora na jakies wnioski z mojej strony:
    > *amortyzacja liniowa przez caly czas
    > *w 2002 odpisy co miesiac (pod to podpada listopad 2002)
    > *amortyzacja za 12.2002 byla dokonana ale nie uznana za KUP ( moja
    strata )
    > *w 2003 i nastepnych odpisy raz w roku
    > Czy zdaniem Szanownych Dyskutantow jest to do przyjecia ?
    > Pozdrawiam Krzysztof

    Osobiscie tez sklanialbym sie ku takiemu rozwiazaniu. Nie zaliczanie w KUP
    raty 12.2002 wynikaloby z zasady wspolmiernosci. A generalnie zachowana
    zostalaby ciaglosc amortyzacji.

    Pozdrawiam
    (szanowny dyskutant odbiegajacy od tematu;-)
    Łukasz Góralczyk

  • 12. Data: 2003-10-23 12:58:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Krzysztof Magiera wrote:
    [...]
    >+ > Ale tu caly czas chodzi o grudzien 2002,

    Ano, jest problem :(

    [...]
> [...]
    >+ *w 2002 odpisy co miesiac (pod to podpada listopad 2002)
    >+ *amortyzacja za 12.2002 byla dokonana ale nie uznana za KUP ( moja strata )

    A wykluczasz możliwość złożenia korekty za 2002r ?
    Czy coś mogłoby być przeszkodą ?
    Poza tym: czy *mogło być* tak, że urządzenie nie było
    wykorzystywane ? Co prawda ostatnio w GP był artykuł
    prezentujący nieco inaczej zapis z ustawy (że "zawiesza
    się" amortyzację dopiero jak kończy się dany rodzaj
    działalności, a nie przy "zwykłej przerwie" w owym
    rodzaju), ale... może coś w tym stylu...

    >+ *w 2003 i nastepnych odpisy raz w roku
    >+ Czy zdaniem Szanownych Dyskutantow jest to do przyjecia ?

    Poza szkodą w racie... (i dywagacjami jak jej nie
    stracić :)) IMO tak.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-10-23 18:34:46
    Od: "Krzysztof Magiera" <k...@w...opole.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > Ano, jest problem :(
    >
    > [...]
    >
    > A wykluczasz możliwość złożenia korekty za 2002r ?

    Korekta musialaby byc za obydwu wspolnikow i ich wspolmalzonkow a i kwota
    jednorazowo nie taka wielka

> [...]
    > się" amortyzację dopiero jak kończy się dany rodzaj
    > działalności, a nie przy "zwykłej przerwie" w owym
    > rodzaju), ale... może coś w tym stylu...

    To tutaj nie przejdzie, bo amortyzuje sie lokal bedacy miejscem dzialania
    firmy ( wczesniej byl dzierzawiony)

    Pozdrawiam Krzysztof

  • 14. Data: 2003-10-24 04:47:37
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > działalności, a nie przy "zwykłej przerwie" w owym
    > rodzaju), ale... może coś w tym stylu...

    > Poza szkodą w racie... (i dywagacjami jak jej nie

    Szczegolnie dywagacjami, szczegolnie, ze idea "pl.soc.prawo.podatki" to nie
    darowanie fiskusowi nawet grosika, a tu o rate cala szlo...:-)

    Mamy nadzieje, ze jednak udalo nam sie troche pomoc.

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk