  • 1. Data: 2011-07-01 08:47:02
    Temat: Nie zglosilem pracownika do US
    Od: NoName <n...@i...com>

    W maju zatrudnilem osobe na UZ z wynagrodzeniem 200zl.
    Zglosilem ja do ZUS ale do US juz nie. Osoba ta juz nie pracuje. Czy US
    moze sie przyczepic ze nie odprowadzalem PIT 4?

  • 2. Data: 2011-07-01 08:56:30
    Temat: Re: Nie zglosilem pracownika do US
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    To oblicz podatek i odprowadź. Jesteś na dzis spoźniony o 11 dni więc
    żadnych odsetek nie będzie. zresztą od 200 o ile to nie pomyłka to i podatku
    nie będzie.
    Pit-4r złóż w przyszłym roku (do 31.01).

  • 3. Data: 2011-07-01 08:59:57
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    A to zlecenie jest więc podatek wyjdzie. W każdym razie jak zapłacisz to ci
    nie będzie konsekwencji.

  • 4. Data: 2011-07-01 09:08:48
    Od: NoName <n...@i...com>

    W dniu 2011-07-01 10:59, Andrew pisze:
    > A to zlecenie jest więc podatek wyjdzie. W każdym razie jak zapłacisz to ci
    > nie będzie konsekwencji.

    ale to trzeba zglosic ponoc w ciagu 15 dni od zatrudnienia. A umowa byla
    z data 4 maja chyba

  • 5. Data: 2011-07-01 09:12:25
    Od: NoName <n...@i...com>

    W dniu 2011-07-01 11:08, NoName pisze:
> [...]
    i z tego co sie zorientowalem odprowadzam podatek zryczałtowany 15zl
    Tylko ze u mnie juz po terminie chyba

  • 6. Data: 2011-07-01 09:47:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.07.2011 11:08, NoName pisze:

    > ale to trzeba zglosic ponoc w ciagu 15 dni od zatrudnienia. A umowa byla
    > z data 4 maja chyba

    Ale co chcesz zgłaszać do US? Nic się nie zgłasza. Płacisz PIT-4 za
    wszystkich zleceniobiorców, wykonawców, pracowników, a później zbiorczo
    ich rozliczasz w styczniu następnego roku na pit-4R, a personalnie
    zgłaszasz ich dochody do ich USów w lutym na formularzu PIT-11.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2011-07-01 16:21:56
    Od: <s...@a...pl>

    >W maju zatrudnilem osobe na UZ z wynagrodzeniem 200zl.

    Wydane mi się, że przy umowie na zastępstwo nie musisz informować US o tym,
    że zatrudniłeś. A może wcale jej nie zatrudniłeś? ;-)