  • 11. Data: 2005-01-18 15:20:19
    Temat: Re: Nieopłacona faktura a rozliczenie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Franka wrote:

    > Powinnam teraz wystawić fakturę, za pracę już wykonaną i oddaną...,
    > obawiam się podobnej sytuacji, jak mogę tego się ustrzec, nie stać
    > mnie na kredytowanie instytucji - ani inwestora, ani US.

    Dlaczego nie myślisz o tym zamin zaczniesz wykonywać następne prace dla
    takiego nierzetelnego kontrahenta?

  • 12. Data: 2005-01-18 16:20:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <csj00v$p9f$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>,
    bo <a...@a...edu.pl> wrote:

    > To naprawde nikogo nie obchodzi.
    > Wczoraj nawet o tym pisalem innejmilej osobie, ktora niedostala
    > wynagrodzenia, ale pita dostala, ze ma wynagrodzenie.

    Eee, to ta osoba jest w znacznie lepszej sytuacji. Może postraszyć
    zameldowaniem w US o ujmowaniu fałszywych kosztów.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2005-01-18 16:20:52
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 14:01:49 +0100, du hast mich gefragt
    <d...@k...pl> wrote:

    >Formalnie rzecz biorąc generalnie jest obowiązek wystawienia faktury
    >najpóźniej do 7 dnia po zakończeniu miesiąca w którym usługa została
    >wykonana.

    bardzo chciałabym wystawiać fakturę po zakończeniu swojej pracy, ale
    jestem podwykonawca, moja pracę sprzedaje mój inwestor, i dopiero jak
    on dostanie pieniądze to mi płaci. Zazwyczaj trwa to ok.1-2 mies. od
    zakończenia. wtedy wystawiam fakture.
    pozdr.
    FrAnka
    mail: ruanna malpa os kropka pl

  • 14. Data: 2005-01-18 16:27:27
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 16:20:19 +0100, jureq
    <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> wrote:

    >Dlaczego nie myślisz o tym zamin zaczniesz wykonywać następne prace dla
    >takiego nierzetelnego kontrahenta?

    chmmm...zapewniam cie, że myśle o tym i chciałabym mieć solidnych
    inwestorów. Ale jak to w życiu bywa, czasami solidny przestaje być
    solidny. Do tej pory jakoś nam współpraca wychodziła, przeważnie
    tematy miałam na zakładkę, jeden kończyłam, inny rozpoczynałam. Ale w
    tej chwili oni też mają problemy, więc zaczęli nie płacić.
    Co mogę robić, jak się bronić ?

  • 15. Data: 2005-01-18 17:01:19
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    >Eee, to ta osoba jest w znacznie lepszej sytuacji. Może postraszyć
    >zameldowaniem w US o ujmowaniu fałszywych kosztów.

    właśnie, dlaczego rozlicza się "fałszywe" przychody.Przecież faktura
    nieopłacona nie jest dochodem.
    Nasze prawo podatkowe to istny galimatias.

  • 16. Data: 2005-01-18 17:44:55
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <k...@4...com>,
    Franka <z...@n...dojdzie.pl> wrote:

    > właśnie, dlaczego rozlicza się "fałszywe" przychody.Przecież faktura
    > nieopłacona nie jest dochodem.

    Chyba nie rozumiem.

  • 17. Data: 2005-01-18 19:35:13
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 18 Jan 2005 17:20:52 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Franka
    napisał(a):

> [...]

    Nie po zakończeniu miesiąca tylko 7 dni po wykonaniu usługi. Chyba że
    została wykonana w ostatnim dniu miesiąca

> [...]
    > jestem podwykonawca, moja pracę sprzedaje mój inwestor, i dopiero jak
    > on dostanie pieniądze to mi płaci. Zazwyczaj trwa to ok.1-2 mies. od

    Lepiej się tym nie chwal - grozi poważnymi konsekwencjami ze strony US.
    Nie tylko odsetki od późnego zapłacenia VAT ( poczytaj w ustawie o terminie
    powstania obowiązku podatkowego ) to jeszcze kara z KKS.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 18. Data: 2005-01-18 19:38:27
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 18 Jan 2005 18:01:19 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Franka
    napisał(a):

    > właśnie, dlaczego rozlicza się "fałszywe" przychody.Przecież faktura
    > nieopłacona nie jest dochodem.

    Kto ci taki kit wcisnął ? Po pierwsze nie dochodem ( chociaż w pewnych
    warunkach może być ).
    Po drugir każda faktura - nawet nie zapłacona - jest przychodem ( mam
    nadzieję że odróżniasz dochód od przychodu ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 19. Data: 2005-01-18 20:01:52
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Franka"

    > dzięki , Aniu, już zapoznaję się z tymi drukami. Muszę to poczytać...
    > oznacza to, że powinnam podać swojego wierzyciela do sądu. Czy mam
    > takie prawo, mogę to zrobić sama, bez pomocy prawnika? Czy powinnam
    > wcześniej uprzedzić swojego wierzyciela o takim zamiarze, pisemnie,
    > listem poleconym czy jak....?

    ja to robie tak:
    1. wysylam listem poleconym (zwyklym poleconym) wezwanie do zaplaty
    2. pieniadze w wyznaczonym terminie nie przychodza
    3. wypelniam druk do postepowania nakazowego
    4. skladam do sadu w odpowiedniej ilosci egzemplarzy z oplata sadowa
    5. dostaje wyrok jesli jest wszystko w porzadku, jesli nic dluznik nie
    zrobi, to po mniej - wiecej 3-4 tyg wyrok sie uprawomocnia
    6. skladam o wydanie klauzuli wykonalnosci
    7. otrzymany wyrok z klauzula zanosi sie do komornika (u niego jeszcze jeden
    papier o tym co chcesz i skad wziac)

    w razie pytan - ile moge to pomoge - pisz na priv

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 20. Data: 2005-01-18 20:19:23
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Mon, 17 Jan 2005 17:49:56 +0100, Franka wrote:

    > Witam, mam bardzo ważne pytanie,
    > prowadzę jednoosobową DG, niezapłacenie przez inwestora faktury dla
    > mnie jest horrorem. Do tej pory motam się z US, który odroczył mi
    > uprzejmie i rozłożył na raty platność VAT-u od nieoplaconych jeszcze
    > faktur. Dostaję łaskawie co miesiąc część należnych pieniędzy.
    > Co zrobić, powinnam wystawić fakturę,bo robota dawno zrobiona,
    > natomiast co mogę zrobić, jeśli nie dostanę w terminie pieniędzy? Nie
    > stać mnie po raz drugi na deptanie w US z prośbą o łaske.
    > Czy nie ma żadnej ochrony dla małych przedsiębiorców jak ja...

    Pewnie jest już na to zbyt późno na tę radę, ale poczytaj o rozliczniu
    vatu metodą kasową - z tego co piszesz, jeżeli tylko uda ci się jeszcze
    na to załapać to będzie rozwiązanie twoich problemów.

    Rygel