  • 1. Data: 2005-01-20 17:55:25
    Temat: Nota odsetkowa
    Od: "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl>

    Witam
    Jestem na KPiR/VAT, memoriał.
    Drobne pytanko bo pierwszy raz coś takiego robię.
    Postanowiłem wystawić notę odsetkową dla klienta notorycznie spóźniającego
    się z płatnościami...
    Nie ma tego dużo - nazbierało się okolo 300zł ale nie wiem czy mogę teraz po
    zamknięciu roku 2004 wystawić taką notę z datą styczniową 2005 za faktury
    całkowicie zapłacone (ale wszystkie po terminie) i częściowo zapłacone w
    2004r. Jeśli mogę wystawić to:
    1. W której kolumnie książki taki przychód zaksięgować? - podejrzewam że w
    "pozostałe przychody"?
    2. Czy w jakichś Ewidencjach VAT też wpisywać coś?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-01-20 18:33:15
    Temat: Re: Nota odsetkowa
    Od: "mdruda" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "pozostałe przychody"?
    > 2. Czy w jakichś Ewidencjach VAT też wpisywać coś?

    Można wystawić, ale wpisujesz do KPIR i wykazujesz jako pozostale przychody
    dopiero w momencie gdy fizycznie uzyskasz zaplate tej noty. Nalezne ale
    niezaplacone odsetki nie sa przychodem podatkowym.
    Pozdrawiam
    MB

  • 3. Data: 2005-01-21 02:08:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005, Manius wrote:
> [...]
    >+ zamknięciu roku 2004 wystawić taką notę z datą styczniową 2005 za faktury
    >+ całkowicie zapłacone (ale wszystkie po terminie)

    ...rozumiem że *żadnej formy* pokwitowania nie wystawialiście ?
    K.C:
    Art. 466. Z pokwitowania zapłaty dłużnej sumy wynika domniemanie
    zapłaty należności ubocznych.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-21 09:20:49
    Od: "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl>

> [...]
    > K.C:
    > Art. 466. Z pokwitowania zapłaty dłużnej sumy wynika domniemanie

    Oczywiście na wszystkie wpłaty są dokumenty albo w postaci wyciągu bankowego
    albo wystawionych przez dłużnika z rzeczywistymi datami dowody wypłaty z
    kasy na poczet danej faktury.

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2005-01-21 13:12:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2005, Manius wrote:
> [...]
    >+ albo wystawionych przez dłużnika z rzeczywistymi datami dowody wypłaty z

    Nie o to chodzi: to są dokumenty "dla dłużnika".
    Od strony wierzyciela jest istotne czy *pokwitował* (znaczy: jakiś zapis
    *gdzieś* uczynił, niekoniecznie na dowodzie wpłaty) że "potwierdza zapłatę".
    Bo wtedy to "po ptokach" i IMO odsetki poszły sobie w las :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)